Vaikuttaako lastensaanti rintoihin negatiivisesti jos ei imetä ollenkaan?
Eli maito kun nousee niin jos sitä ei imetä tai pumpata pois niin mitä tapahtuu? Palautuuko rinnat pian täysin entiselleen?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Hormonit vaikuttaa, vaikkei imettäs yhtään niin hormonit muuttaa tissejä.
Minulla ei ensiraskauden aikana muuttuneet miksikään, ennen kuin vasta kun aloitin imettämään. Nopeastihan se maidontuotanto silloin alkoi synnytyksen jälkeen, parissa päivässä.
Olen imettänyt 9vuotta alun alkaen B rinnoilla ja nyt näin 50v ovat täyteläiset DD /E kupit, ei roiku yhtään. Hyvää tekee imetys rinnoille! Toki heti loputtua on hetken tyhjänoloiset mut siitä ne vaan paranee.
Biologian näkökulmasta naisen rinnoilla on vain yksi funktio; jälkikasvun ruokkiminen eli imettäminen. Negatiiviset vaikutukset ovan mielikuvituksesi tuotetta. Jos pystyt imettämään niin se ei ole negatiivista, päin vastoin.
Vierailija kirjoitti:
Olen imettänyt 9vuotta alun alkaen B rinnoilla ja nyt näin 50v ovat täyteläiset DD /E kupit, ei roiku yhtään. Hyvää tekee imetys rinnoille! Toki heti loputtua on hetken tyhjänoloiset mut siitä ne vaan paranee.
Aikamoista legendaa.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti jos lihoo niin rasva taas täyttää ne. Eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Okei eli onko mitään keinoa säilyttää hyvät rinnat jos haluaa lapsen?
Älä tee lasta.
Vierailija kirjoitti:
Biologian näkökulmasta naisen rinnoilla on vain yksi funktio; jälkikasvun ruokkiminen eli imettäminen. Negatiiviset vaikutukset ovan mielikuvituksesi tuotetta. Jos pystyt imettämään niin se ei ole negatiivista, päin vastoin.
Kyllä sillä on sekin, että moni mies pitää riippurintoja inhottavana ja jos suhde on epävakaa/perustuu naisen seksuaaliseen hyväksikäyttöön, niin perhe saattaa kaatua jos mies ei saa enää täyden tehon seksipalveluksia. Ei kai kukaan nyt muuten siitä välittäisikään, mutta jos tuo vaikuttaa perheen yhdessä pysymiseen niin kyllä sitä on syytä miettiäkin. Eikä se ole naisten vika, ihan kollektiivisesti miehistä on tullut kusipäitä ja hyväksikäyttäjiä. Itse en suostuisi sellaiseen suhteeseen ollenkaan, mutta moni nainen on vielä ehdollistunut siihen, että miehen läsnäolo tekisi elämästä jotenkin parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei se välttämättä edes nouse, jos et aloita missään vaiheessa imettämistä. Vauvan imu kai saa sen nousemaan? En ole ihan varma.
Joka tapauksessa lehmänmaito ei ole sopivaa ruokaa ihmisille, vaan tekee ihmisestä ison ja tyhmän, kuten vasikastakin on tarkoitus. Äidin ja vauvan keho toimivat myös symbioosissa: sinun kehosi valmistaa vauvalle antibodyjä ja imetys kiihdyttää myös sinun paranemisprosessiasi (synnytyksestä).
Tuota asiaa ei pitäisi mennä sörkkimään ollenkaan. Sen on luonto täydellistänyt jopa niin pitkälle, että kun otat vauvan kainaloon yöllä ja imetät, rintamaidossa on melatoniinia joka nukuttaa vauvaa. Se on siis ihan koko ajan mukautuvat prosessi, joka reagoi myös ympäristön ärsykkeisiin, toisin kuin esim. korvikkeet.
Jos sinulla on epäilyksiä rakastetaanko sinua tissiesi riipahtamisen jälkeen, niin vinkkinä: älä hanki lapsia niin epävakaisiin oloihin. Varmista ensin, että olet raka
Ei miehet paljasta kaikkea puolisoilleen. Duunissa kuulin miesporukan kahvipöytäkeskustelun lapsia saaneiden vaimojen kärpäslätkistä ja ryppyisistä vatsoista. Haaveilivat ketunnokista ja sileästä vatsasta, lähinnä haaveilivat kyllä teinitytöistä työmatkoilla. Nämä oli siis inssejä ja ekonomeja. Miehet arvostaa asioita eri tavoin kuin naiset. Se on se evoluutio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti jos lihoo niin rasva taas täyttää ne. Eri asia.
Ihan hoikka kyllä olen. Toki imetys laihdutti olemattomiin eli ne kilot tulleet takas jotka imetys vei, laihduin imettämällä 25kg joka imetyksessä, todella kuluttavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se välttämättä edes nouse, jos et aloita missään vaiheessa imettämistä. Vauvan imu kai saa sen nousemaan? En ole ihan varma.
Joka tapauksessa lehmänmaito ei ole sopivaa ruokaa ihmisille, vaan tekee ihmisestä ison ja tyhmän, kuten vasikastakin on tarkoitus. Äidin ja vauvan keho toimivat myös symbioosissa: sinun kehosi valmistaa vauvalle antibodyjä ja imetys kiihdyttää myös sinun paranemisprosessiasi (synnytyksestä).
Tuota asiaa ei pitäisi mennä sörkkimään ollenkaan. Sen on luonto täydellistänyt jopa niin pitkälle, että kun otat vauvan kainaloon yöllä ja imetät, rintamaidossa on melatoniinia joka nukuttaa vauvaa. Se on siis ihan koko ajan mukautuvat prosessi, joka reagoi myös ympäristön ärsykkeisiin, toisin kuin esim. korvikkeet.
Jos sinulla on epäilyksiä rakastetaanko sinua tissiesi riipahtamisen jälkeen, niin vinkkinä: älä hanki lapsia niin ep
Kukaan ei ketunnokkarinnoista haaveile, miesten suurin kammotus!
Nämä keskustelut seksipalstalle, mars.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sillä on sekin, että moni mies pitää riippurintoja inhottavana ja jos suhde on epävakaa/perustuu naisen seksuaaliseen hyväksikäyttöön, niin perhe saattaa kaatua jos mies ei saa enää täyden tehon seksipalveluksia. Ei kai kukaan nyt muuten siitä välittäisikään, mutta jos tuo vaikuttaa perheen yhdessä pysymiseen niin kyllä sitä on syytä miettiäkin. Eikä se ole naisten vika, ihan kollektiivisesti miehistä on tullut kusipäitä ja hyväksikäyttäjiä. Itse en suostuisi sellaiseen suhteeseen ollenkaan, mutta moni nainen on vielä ehdollistunut siihen, että miehen läsnäolo tekisi elämästä jotenkin parempaa.
Tämä kaveri teki itsellisesti lapsen, eli ei ole miehestä kiinni. Toki voi olla että miettii jo tulevia suhteita ja/tai markkina-arvoaan. Surullista.
Vierailija kirjoitti:
Okei eli onko mitään keinoa säilyttää hyvät rinnat jos haluaa lapsen?
Minä imetin kumpaakin lasta 18kk, ja hyvät rinnat säilyivät. Nyt olen jo yli 50v ja rinnat ovat edelleen kauniit, pyöreät eivätkä riipu yhtään. Voi olla hyvää tuuria, mutta olen myös ollut aina tarkka hyvistä liiveistä, jotka tukevat tarpeeksi.
No ei se kyllä voi ihan hirveän kauaa jatkua, jos kukaan ei sitä tissiä ime.