Tämän vuoden vaateostokset. Ei kaikki naiset shoppaile paljon.
Ostin:
6 alushousut yhteensä 30 €
6 sukat 30 €
hyvät lenkkikengät 129 €
siistit housut 79 €
Viime vuodesta on talvikengät, jotka toimivat ykköskenkinä tulevana talvenakin, kun lisäksi on kahdet vanhemmat, mutta ehjät. Talvitakki on ja välikausitakkeja kaksi. Päähineitä, kaulahuiveja ja käsineitä on. Paitoja ja housuja on tarpeeksi. Muutama mekkokin. Kesäksi on kahdet kengät uusien oheen.
Hankintalistalla:
kahdet pitkät merinovillaiset kalsarit. Missä tarjoukset?
kahdet uudet rintaliivit
ehkä uusi uimapuku, sillä vanha kulut jonkin verran
varvassandaalit
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Mitä iloa te ostamattomuudesta saatte? Ostan minäkin vain tarpeeseen mutta se on hauskaa ja tarpeita on paljon kun on 4 vuodenaikaakin ja liikunnallisia harrastuksia.
Nytkin pitää ostaa lisää villavaatteita kun on niin kylmä vaikka kevät jo onkin.
En minä saa mitään iloa ostamattomuudesta tai ostamisesta. 4 vuodenaikaa ei juurikaan aiheuta tarpeita joka vuosi. Jotain shortseja lukuunottamatta kaikki vaatteet käy mihin vuodenaikaan tahansa.
Nyt ei edes ole mitenkään erityisen kylmä vaan ihan normaalit kevätkelit. Ihan hyvin pärjää niillä vaatteilla millä talvellakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä iloa te ostamattomuudesta saatte? Ostan minäkin vain tarpeeseen mutta se on hauskaa ja tarpeita on paljon kun on 4 vuodenaikaakin ja liikunnallisia harrastuksia.
Nytkin pitää ostaa lisää villavaatteita kun on niin kylmä vaikka kevät jo onkin.
Mitä tapahtui sinun viime talven ja syksyn villavaatteille? Selvisit talvesta, mutta nyt näin kesän kynnyksellä pitääkin ostaa lisää lämmintä.
Ei mitään. Käytän niitä edelleen mutta huomasin, että niitä on liian vähän. Voisin ostaa ainakin yhdet pitkikset lisää ja pari t-paitaa ja ehkä jopa mekonkin tai tunikankin. Niitä tarvitsee kun sekä sisällä, että ulkona on niin kylmää suurimman osan vuotta. Lisäksi huomasin, että villahan on tosi kiva ja käytännöllinen materiaali.
Vierailija kirjoitti:
Tämä kirppisostelu on kyllä petollista myös ja luin joskus muutama kuukausi sitten artikkelin asiasta kun siitäkin on noussut aivan mieletön ongelma ja joissain tapauksissa kokonaisympäristövaikutukset voivat olla lähes yhtä isot kuin käyttämättömän tuotteen ostamisesta. Luin artikkelin saksaksi, koska asun saksankielisessä maassa. Siksi en ole kuullut Juliasta ja hänen kavereistaankaan. Ihmiset ostavat kirppikseltä vaatteita, eivät käytä niitä, tai käyttävät pari kertaa, myyvät uudestaan tai kierrättävät ja vaate itsessään reissaa ties kuinka monta tuhatta kilometriä vain eri konteissa ja pusseissa. Lisäksi tämän bisneksen avulla ihmiset kuvittelevat tekevänsä hyvän ekoteon jos ostavat uutta ja laittavat kierrätykseen jonkun ajan kuluttua, vaikka todellisuudessa saastuttavat toimillaan aivan edelleen valtavasti. Sanalla sanoen harrastavat viherpesua.
Ongelma on, että jotain hirveitä temurättejä tilaillaan ja laitetaan sitten kirppikselle. Kiertotalous itsessään ei ole ongelma, Suomessa ainakin kiertotalouden osuus kaikista vaateostoista on hyvin pieni. Tärkeintä olisi vähentää sitä uuden ostamista ja ostaa tarpeeseen, ei niin, että ajatellaan että saahan sen sitten myytyä kirppiksellä.
Olen ostanut tänä vuonna kolmet lenkkeilykengät, kahdet osoittautuivat käytössä huonon mallisiksi ja pitäisi laittaa kiertoon.
Tarvetta olisi uusille vaatteille paljonkin, koska en ole vuosiin ostanut kuin alusvaatteita ja sukkia, mutta rahaa ei ole laittaa pukeutumiseen yhtään.
En ole ostanut yhtään mitään. Enkä aiokkaan ostaa.
Ostin 3 t-paitaa, farkut ja kesäkengät.
Minä olen ostanut vasta 1 sukkahousut tänävuonna:)
En saa mitään kiksejä shoppailusta joten ostan vain tarpeeseen. Kaapit täynnä kelvollisia vaatteita.
Ostin lenkkarit alennusmyynnistä, 70 €. Entiset olivat n. 10 v. käytössä, pohja jo irvisti ja kantakupista kankaat rikki ja pehmusteet pois. Muuta en ole tänä vuonna ostanut.
Kahdet siistit farkut. H. 40e ja 70e. Kaksi tunikaa, molempien hinta 40e. (Sukulaispoika 11v sanoi, että häpeää vaatteitani. Nyt ei toivottavasti tarvitse.) En viitsinyt ostaa mitään kertakäyttöistä. Se vasta kalliiksi tuleekin.
Parit sloggit alesta itselle ja teinille, en muista hintaa.
Teinille vaellukselle 2,5-kerroskuoritakki 180€ alesta.
Teinille housupuku ja liivi korjausompeluineen 280 (puku)+70€ (liivi). Edellinen setti jäi pieneksi.
Sukkia ostin alkuvuodesta koko perheelle, ei mitään käryä hinnasta enää.
Listalla ei taida olla mitään.
Minun ostokseni:
kesämekko
kesähame
10 paria sukkia
Ilman noita mekkoa ja hametta tulisi toimeen, sukat olivat hyvä tarjouslöytö ja tulevat tarpeeseen
Kävelykengät olisi vielä pakko ostaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä vuotta ei ole mennyt puoltakaan ja jo kerrotaan, mitä kaikkia on ostettu tälle vuodelle. 😁
Niin?
Onhan se vähän hassua kehuskella, ettei tänävuonna ole ostanut mitään/ vähän vaatteita, jos vuotta on mennyt esimerkiksi viikko tai kuukausi. Vähän sama viba, kun kaverit sanoo 31.12 että nähdään seuraavana vuonna, mikä on huomenna vs. kaveri sanoo nähdään seuraavana vuonna ja on vasta tammikuu etkä näe kaveria seuraavaan 11 kuukauteen.
No mä ainakin lähden tänään ostoksille. Minusta se on kivaa ja virkistävää ja mulla on liian vähän vaatteita muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Noin $2000 mennyt vaatteisiin tänä vuonna. Voipi mennä toinen mokoma ennen vuoden loppua. Ihan kunnon laatutuotteita, ei mitään pikamuotia. Voi hyvin shoppailla, kun en asu verenimijöiden Suomessa...
Mulla on sama juttu! Rakastan naisellista pukeutumistyyliä, joten serbialainen Ivko on mun ehdoton suosikki:)
Ei tosiaan shoppaile! Olisi ollut pikkuisen pakkokin saada jotain päälle paremmin istuvaa mutta ei saakeli mikä järkytys oli se sovituskoppi kaikkine tausta- ja sivupeileineen. Kyllä mä tietenkin tiesin, että on tullut lihottua (siksihän sitä uutta vaatetta olisi ollut tarve saadakin) mutta ostamatta jäi koska niin hirveältä jo se eka sovitettu vaate päällä näytti. Äkkiä vaan omat vanhat vaatteet päälle silmät kiinni ja kopista ulos.
Mitä väliä vaikka jotkut naiset shoppailee paljon?
Oikeesti ap lopeta jahtaamasta miesten hyväksyntää ja älä vähättele mitä muut naiset tekee kokeaksesi itsesi jotenkin parempana. Se tekee susta vaan paska ihmisen
Olen ostanut Sellpystä yhden mekon. Alushousuja, rintaliivit ja kengät tarvitsisin, mutta en ole löytänyt tarpeeksi edullisia. Onneksi tulee kesä niin voi kulkea kommandona paljain jaloin. Enkä edes pilalle.
Olen ostanut yhden mekon, kaksi tunikaa, hupparin, paketin sukkia ja farkkulegginsit. Aika tyypillinen vajaan puolen vuoden saldo. Kesäksi on jo viidettä vuotta samat viskoosihousut ja teepaidat. Vihaan kesää ja kesävaatteita, pukeudun vaan joka päivä samoihin vaatteisiin ja odotan kesän loppua. Valitettavasti en asu Suomessa joten kesä on jo alkanut ja jatkuu syyskuun loppuun.
Tänä vuonna ostanut yhdet kengät kun edelliset täysin rikki
Mitä tapahtui sinun viime talven ja syksyn villavaatteille? Selvisit talvesta, mutta nyt näin kesän kynnyksellä pitääkin ostaa lisää lämmintä.