Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teillä nuorilla on vääristynyt kuva vanhemmista ihmisistä

Vierailija
01.05.2025 |

Ja tajuatte sen vasta kun itse vanhenette.

Ei 35v ja 55v eroa toisistaan niin paljon kuin kuvittelette. Erot tulee ihan muusta. Elämäntilanteesta, koulutuksesta, työpaikasta, harrastuksista. 

Lopettakaa olettaminen että ikä määrittää ihmistä. Joku 20v vanhempi ajattelee juuri kuten sinä, joku samanikäinen ei.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

35 ja 55 eroavat toisistaan kuin yö ja päivä. Sukupolven välinen kuilu, ajatusmaailman erot, fyysinen kestävyys, sairaudet. Toki elämäntilanne, koulutus, työ ja harrastukset voivat yhdistää. Toki osa voi olla 35 jo sairas ja raihinainen ja 55 voi olla nuorekas, mutta on poikkeus.

Mitkä sairaudet? Onko jotain sairauksia, jotka paukahtaa päälle heti kun ikä alkaa vitosella? 

Vaihdevuodet tulevat monille vaivoineen. Siinä iässä fyysisesti kuormittava työ alkaa näkyä tuki- ja liikuntaelinsairauksina sekä monet geneettiset rappeutumissairaudet sekä huonot elintavat alkavat näkyä.

Vierailija
22/44 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

35 ja 55 eroavat toisistaan kuin yö ja päivä. Sukupolven välinen kuilu, ajatusmaailman erot, fyysinen kestävyys, sairaudet. Toki elämäntilanne, koulutus, työ ja harrastukset voivat yhdistää. Toki osa voi olla 35 jo sairas ja raihinainen ja 55 voi olla nuorekas, mutta on poikkeus.

Ei tuo ole totta. Unohdit ajatella. Moni 50v on fyysisesti paremmassa kunnossa kuin 20v nuorempi. Maalaisjärkeä kiitos. Eikä aloituksessa tarkoiteta fyysiikkaa. Et ole kovin fiksu.

Nyt ei puhuta yksilön tasolla vaan yleisesti,ja se nyt vaan on fakta että 30v on yleisesti ottaen paremmassa fyysisessä kunnossa kuin 50v.

Mutta enhän minä aloituksessa edes tarkoittanut terveyttä vaan päänsisäistä asennetta. Unohdetaan tämä. En jaksa vänkääjiä. Poistun täällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo ole totta. Unohdit ajatella. Moni 50v on fyysisesti paremmassa kunnossa kuin 20v nuorempi. Maalaisjärkeä kiitos. Eikä aloituksessa tarkoiteta fyysiikkaa. Et ole kovin fiksu.

Aloittaja ei puhut 20-vuotiaasta, eikä 50-vuotiaasta. Lukutaidosi ei ole kovin hyvä.

Vierailija
24/44 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äidin luokkakaveri käyttää tietokonetta 94-vuotiaana aivan kaikkeen, mihin nuoremmatkin. 

Vierailija
25/44 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen nyt 55v ja kyllä ainakin fysiikassa ero on huomattava siitä kun olin 35v,eli alaspäin on tultu huomattavasti.

Entä kemiassa? 

Vierailija
26/44 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä sairaudet? Onko jotain sairauksia, jotka paukahtaa päälle heti kun ikä alkaa vitosella? 

Vaihdevuodet tulevat monille vaivoineen. Siinä iässä fyysisesti kuormittava työ alkaa näkyä tuki- ja liikuntaelinsairauksina sekä monet geneettiset rappeutumissairaudet sekä huonot elintavat alkavat näkyä.

Vaihdevuodet ei ole sairaus. Yhtä hyvin voisi sanoa, että murrosikä on sairaus. 

Vierailija
27/44 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaako koville kun et viisikymppisenä menekkään kolmivitosesta?

Ei ota. Pidän ikäisistäni miehistä ja näytän sikahyvältä. Olen ihana. Todennäköisesti olen sinua kauniimpi iästä riippumatta.

Teillä ei mahdu päähän kuin ulkonäkö ja fysiikka. En yhtään ihmettele että elätte täällä palstalla. Poistun nyt.

Vierailija
28/44 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on oikeassa. Esim. miehet eivät kasva henkisesti yhtään elämänsä aikana. Samanlaisia pervotumputtajiakaikki. Luulin aina, että vanhukset olisivat viisaita, kuten oma mummoni. Sitten kasvoin ja huomasin, että suurin osa vanhuksista on henkisesti edelleen typeriä teinejä. Tupakkamummoja ja pervoukkeja.

Vierailija
29/44 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen nyt 55v ja kyllä ainakin fysiikassa ero on huomattava siitä kun olin 35v,eli alaspäin on tultu huomattavasti.

Fysiikka voi pettää missä iässä vaan. En todellakaan tarkoittanut aloituksessa ulkonäköä tai terveyttä vaan ajatusmaailmaa. Tarkennan ens kerralla.

Ei tuossa 35v-55v välillä tarvitse mitän fysiikan pettämisiä vaan se on ihan normaalia vanhenemista että fyysinen toimintakyky heikkenee etenevästi,kuntoilemalla ja paino harjoittelulla voit hidastaa sitä mutta suunta on jokatapauksessa alaspäin.

Vierailija
30/44 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihdevuodet ei ole sairaus. Yhtä hyvin voisi sanoa, että murrosikä on sairaus. 

Vaihdevuodet eivät ole sairaus, mutta ne vaivat rajoittavat monilla elämää todella paljon. Ymmärrät jos olet nainen ja saat joskus pahat vaihdevuosivaivat.

Vierailija
31/44 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla mittasin vyötärönympärykseni, kuten jokaisen kuun ensimmäisenä päivänä teen. Se on 67 senttiä. Ei muutosta suuntaan eikä toiseen. Ikää on 60 vuotta. Sairauksina ainoastaan astma, joka puhkesi lapsena. Liikun, teen kotityöt ja pihatyöt, elän aktiivista elämää. Mitään 60+ ryhmälle tarjottuja aktiviteetteja en ole katsastanut. Hoivakotiin en ole menossa. Uskon, että voisin päästä Cooperin testissä parikymppisen kanssa vähintään tasapeliin jos lähdetään kilpailemaan.

Vierailija
32/44 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fysiikka voi pettää missä iässä vaan. En todellakaan tarkoittanut aloituksessa ulkonäköä tai terveyttä vaan ajatusmaailmaa. Tarkennan ens kerralla.

Ei tuossa 35v-55v välillä tarvitse mitän fysiikan pettämisiä vaan se on ihan normaalia vanhenemista että fyysinen toimintakyky heikkenee etenevästi,kuntoilemalla ja paino harjoittelulla voit hidastaa sitä mutta suunta on jokatapauksessa alaspäin.

Höpö höpö.

Vierailija
33/44 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otsikossa sanot, että "te nuoret" ajattelevat kaikki ikänsä takia tietyllä tavalla. Koko höpinäsi on sisäisesti täysin ristiriitainen.

Kukaan muu ei ole edes kuvitellut, että ihmisen ajatukset riippuisivat hänen iästään.

Vierailija
34/44 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ikäluokkaa, jolle sanottiin, että seksuaalisesti aktiiviset naiset käyvät gynellä kerran vuodessa tai tarpeensa mukaan. Kun minulle alkoi tulla virtsatulehduksia, ymmärsin tarvivani hormonikorvaushoitoa. Onneksi minulla on hyvä hoitosuhde gynen kanssa ja en ole lääkevastainen. Se määrä, mitä saan nyt korvaushoidossa, on mitätön verrattuna siihen määrään, mikä minulla oli estrogeenia alle 40-vuotiaana. Vaihdevuodet eivät ole sairaus, vaikka käyttäisi hormonikorvaushoitoa. Ne ovat elämänvaihe, jonka voi omalla asenteellaan hormonikorvaushoidon suhteen tehdä helpommaksi tai vaikeammaksi.

Olen tehnyt koko ikäni henkistä työtä ja sen vuoksi olen liikkunut vapaa-ajalla oman kehoni ääntä noudattaen vapaa-ajalla paljon. Niskassa ovat kulumat. Luojalle kiitos, ettei niitä ole löytynyt selästä ja lonkat sekä polvet ovat kunnossa. 

Vierailija
35/44 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet naurettava pelle mene töihin 35 luuseri,mulla loppui metsurin ura kun täytin 64.v,pyri sinä siihen fyysisyyteen jos pystyt kännykän hiplaaja .

Vierailija
36/44 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö.

Aikaisemmin opastettiin naisia pitämään luustonsa vahvana liikunnan, maitotuotteiden ja D-vitamiinin avulla. Miksi se oppi olisi muuttunut?

Vierailija
37/44 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö.

Ei tuo ollut mikään mielipide kysymys.

Vierailija
38/44 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas olen paremmassa kunnossa 55-vuotiaana kuin olin 35-vuotiaana. En kuntoillut nuorempana juuri lainkaan, mutta nyt onnistuu 10 km juoksulenkki helposti. Hoikka olen ollut aina.

Vierailija
39/44 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet nainen.

Vierailija
40/44 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistetaan nyt kuitenkin, että kehitys on sellainen, että naisen kukoistus osuu niihin vuosiin kun hän on hedelmällinen ja miehen kukoistus jatkuu koko eliniän. Jopa niin, että miehen on hyvä arvoida laumansa naisista ne, joiden suvunjatkaminen on yhteisön kannalta kaikkein tärkeintä. Siihen liittyy oleellisesti myös naisen luonne ja halu tehdä yhteisen hyvän eteen. Kumma kun nykyinen biologia ja historia unohtavat nämä peruspilarit.