Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko naiset kaikki aikojen toivoneet tyttölapsia vai...

Vierailija
18.03.2007 |

..mistä on tullut tää uusi ilmiö " tyttöjä mulle please" , toivotaan ettei saa poikaa? Mua kummastuttaa todella.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa tuttavapiirissä olen huomannut, että tyttölasten äideillä on yleensä kova kiire tehdä toinen perään. Olen ajatellut että haluavat sen pojan?

Vierailija
2/21 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä poikalapsikin olisi tietenkin tervetullut, mutta.....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oishan se tyttökin ihan kiva, mutta kolmas poikakin olisi tervetullut. Meidän suvussa kun arvostetaan niitä poikia, jotka vie nimeä eteenpäin. :)

Vierailija
4/21 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöt olivat jotenkin ylimääräisiä. Kautta aikojen on poikien syntymää pidetty hienompana. Onneksi nykyään on käsitykset muuttuneet ainakin hyvinvointivaltioissa.

Vierailija
5/21 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toki tyttökin saisi tulla, mutta en tiedä miksi olen aina toivonut poikaa.

Vierailija
6/21 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttöjä on niin helppo kasvattaa kun tuntee sen ajatusmaailman.

Vierailija
7/21 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä pelottaa, minkälaisia miniöitä he aikanaan tuovat...

Vierailija
8/21 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin tyttöjen ja naisten (omansa) ?

Vierailija
9/21 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole 10.

Vierailija
10/21 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen yleensäkin erinomaisesti miesten kanssa juttuun, mutta muiden naisten ajatusmaailma tuntuu usein vieraalta. Siksi koen, että minulle on luonnollista olla poikien äiti.

10

Vierailija
11/21 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen kasvanut veljien kanssa, ollut koko ikäni kaveri poikien ja miesten kanssa, siis tekemisissä hyvin paljon. Oman mieheni lisäksi siis.

Silti muistan oman lapsuusaikani tyttönä, murrosiän nuoren naisen kuohunnat ja tunnen naisena olemisen sen kaikkine vivahteineen. Tunnen siis naiseuden koska tunnen itseni. Koskaan en voisi sanoa tuntevani itse miehen ajatusmaailmaa täydellisesti, koska en ole miehenä koskaan elänyt.

Vierailija
12/21 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka pojan äiti onkin. Onhan perheessä myös yleensä isä, jolla on myös tärkeä osa pojan elämässä.

Vierailija
13/21 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavapiirissäni taas poikalapsia on toivottu enemmän, jos sukupuolitoiveita on kysytty.

Mä itsekin toivoin poikaa kun odotin esikoista, mutta tytön sain. Ja ihanan sellaisen, pettymystä en osannut tuntea.

Kuopusta odottaessa toivoin taas poikaa, ja pojan sain.

Mä luulen että jos ekä olisi ollut poika, niin toisesta olisin sitten taas toivonut tyttöä, koska mun haave on ollut kasvattaa tyttöä ja poikaa.

Vierailija
14/21 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joskus päättäisimme haluavamme toista lasta, toivoisin senkin olevan tyttö. En osaa edes selittää, miksi näin on. Se on vain sisäinen tunne.

En kuitenkaan ole mikään miesten/poikien vihaaja. Itse asiassa työssäni, kun jäejestelen lasten ongelmia, niin tulen murkkuikäisten poikien kanssa helpommin toimeen kuin tyttöjen. Ovat nuo tytöt jotenkkin tosi hankalia.

Tästä huolimatta toivoisin itselleni toista tyttöä.

Vierailija
15/21 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä äidille surkuteltiin ja voivoteltiin jos tyttö syntyi ja kannustettiin melkein lapsivuoteella jo yrittämään sitä varsinaista tulevaa isäntää, kun tyttö ei taloon jää kun naitetaan jonnekin.

Vierailija:

..mistä on tullut tää uusi ilmiö " tyttöjä mulle please" , toivotaan ettei saa poikaa? Mua kummastuttaa todella.

Vierailija
16/21 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiä ylistetään kun synnyttää poikia ja on arvoasteikolla korkeammalla kuin tyttöjen äidit.

Vierailija
17/21 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaan, että olen todella iloinen, että olen tuon yhden tytön edes saanut.

Vierailija
18/21 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaksi lasta, molemmat poikia. Molemmista toivoin poikia ja kun rakenneultrassa molemmat kerrottiin pojikis ajattelin mielessäni " jes, niinhän se pitikin mennä" :)

Sovin paremmin poikien äidiksi, olen itsekin aina ollut ns. poikatyttö ja milla on ns. miesten ammattikin. En ole koskaan itse ollut kinnostunut nuorempanakaan mistään mekko, meikki ja barbi- jutuista, joten en kyllä kestäisi sellaista vikisevää hienohelmaa meillä. (Sorry tyttöjen äidit). Eli ehkä yläkerrassa oli tajuttu, että meille pojat ovat parempi vaihtoehto ?!

Kolmatta nyt alustavasti suunnitellaan ja totta puhuen, poika sopisi joukon jatkeeksi enemmän kuin hyvin. Toki tyttökin on tervetullut, pääasia, että saisimme terveen öapsen. Jotenkin vaan tuntuu " työläältä" ja ehkä hiukan kummallisselta, jos mun nyt pitäisi sisustaa yltiöpinkkiä huonetta ja vaatettaa lasta organza-mekkoon ja viritellä pampuloita päähän (en itsekään lapsena sellaisista tykännyt). Mutta kaippa minä siitä sitten innostuisin!

Vierailija
19/21 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän teki kolme lasta, kaikki poikia ja suvun jatkajia. Suhtautuminen miniään muuttui heti ekan pojan syntymän jälkeen. Nyt miniäkin on tärkeä osa perhettä ja häntä kehutaan kaikille.

Vierailija
20/21 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sitten johtuukin. Ehkä siitä että mulla on kaksi isoveljeä, tai siitä että mulla ei ole koskaan ollut mitenkään kauhean läheinen suhde äitiini, vaan etäinen ja vaikea.

No, mulla on tyttö. Olen onnellinen ja ylpeä hänestä. Yritän olla toistamatta äitini virheitä.

Poikakin löytyy tästä perheestä, ja kyllä mä koen tulevani pojan kanssa paremmin toimeen. Molempia rakasta yhtälailla, mutta en mä tyttöä toivonut raskausaikana, tai haaveillut tytöstä sitä ennen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän