Yleisiä Säästövinkkejä tänne :
Ite alan pyörällä liikkumaan kunhan vähän vielä lämpenee.. Menee nolla euroa bensaan. Mut joo laittakaa säästövinkkejä ihan normi arkeen :
Kommentit (57)
Käy vain kerran viikossa kaupassa, ota kauppalappu mukaan, niin tiedät, mitä puuttuu. Älä wolttaa. Jos onnistuu, vähennä tai lopeta baareissa käynti. Jos juot mielelläsi limpparia, vaihda soda streamiin. Palauta aina pullot itse kauppaan, älä anna pois. Jos kehtaat, kerää tyhjät tölkit myös luonnosta.
Tee isoja satseja ruokaa, erityisesti kunnon keittoa tai laatikkoruokaa voi tehdä useammaksi päiväksi. Pakasta ylijäänyt ruoka pakasterasioihin, saat eväät myöhempää käyttöä varten. Vältä einesten ostelua. Hyödynnä paljousalennukset ja ilta-alet.
Nuija! Bensan osuus auton kilometrihinnasta on pieni,
Vierailija kirjoitti:
Harventakaa ravintolassa käyntiä.. ees vähän.
Annettu jo potkut suomessa oleville ravintoloille vuosia sitten. Ulkomailla käydään useastikin
Juo ruokajuomaksi vettä. Jos pelkkä hanavesi tympii, laita jäitä sekaan, sitruunasta saa makua. Vesi on eri makuista jäillä kuin ilman.
Kerää villivihanneksia, sesonki alkoi nyt. Dyykkaa. Juo pikakahvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Coop hernekeitto maksaa 0,89 e. Että kyl sitä halpaakin ruokaa on.
Noita pitää syödä 10kpl että saa päivän kalorit eli ei ole halpaa
Tarvitset siis 3400 kaloria päivittäin. Miksi?
Painan 250kg.
Viikon ruokalista ja kaupassa käynnit niin vähiin kuin mahdollista eli suunnittele. Kunnon kotivara kokoajan kaapissa ja pakkasessa. Hyödynnä tarjouksia, osta varastoon. Vessapaperit, pesuaineet, kahvi yms ei koskaan normi hinnalla vaan aina tarjouksista.
Päätä, millä summalla täytyy pärjätä ja pysy siinä ( ei luottokorttia käyttöön kun tili alkaa näyttää nollaa).
Leivo itse herkut. Kerää ja säilö marjoja kesällä. Kasvata omat yrtit ikkunalla. Ei ruokaa roskiin. Hävikkiruokana saa ainakin pääkaupunkiseudulla vaikka mitä ja tosi edullisesti ( esim Redissä myymälä).
Pidä kirjaa rahan kulumisesta, älä maksa turhasta eli tarkista onko vakuutukset ajankohtaiset, irtisano turhia suoratoisto- tai äänikirjapalveluita jos et oikeasti käytä.
Pistä muutama kymppi kuussa säästöön pahan päivän varalle vaikka olisi kuinka tiukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa tupakointi
Tai polttaa ees vain PE kun ottaa mukia.. Itse oon tehnyt näin jo useamman vuoden.
Mikä on PE?
PERJANTAI.. eli mä poltan nykyään vain perjantaisin kun otan "mukia".
Ihan ensimmäiseksi pidä kirjaa kaikista kuluista kuukauden ajan. Omat sarakkeet asumiselle, ruualle, terveydelle, virkistykselle, vaatteille jne. Saatat yllättyä kun lasket sarakkeiden summat. Löydät varmasti säästökohteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Coop hernekeitto maksaa 0,89 e. Että kyl sitä halpaakin ruokaa on.
Noita pitää syödä 10kpl että saa päivän kalorit eli ei ole halpaa
Tarvitset siis 3400 kaloria päivittäin. Miksi?
Painan 250kg.
Tossa tapauksessa sun ei pidä syödä 10 tölkillistä hernekeittoa, vaan 5 tölkillistä riittää.
Se wolttaaminen pois, tai tosi tosi harvoin vaan.
Autona mieluummin tylsä vanha toyota kuin uusi rahoitus Tesla,jos siis auto pitää olla.
Vierailija kirjoitti:
Autona mieluummin tylsä vanha toyota kuin uusi rahoitus Tesla,jos siis auto pitää olla.
Sehän laskee kuin lehmän häntä tuo Teslan myynti jo muutenkin. Osa korjaamoista ei edes ota sähköautoja korjattavaksi.
Seurakunnissa on monenlaista toimintaa ja usein tarjoilua, esim. kirkkokahvit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta maidon juonti
Vesi riittää aikuiselle
Joo toi maidon latkiminen menee liiallisuuksiin. Mun puoliso vetää tasaiseen tahtiin 1.5 litraa päivässä. Oon alkanut laittamaan kylmää vettä kannuun ruokailun ajaksi. Minulla menee maitoa ainoastaan kahviin.
Tuo kahvin latkiminen on ihan turhaa. Puolisosi voisi alkaa laittamaan lämmintä vettä kahvipannuun tarjolle.
Keittoja pakastekasviksista. Halavala ja tulee rehusuositus helposti täyteen. Maku tietysti kanasta, lihasta, kalasta... Minuutin hommia