Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten voisin treenata lastani ennen 5v neuvolaa?

Vierailija
18.03.2007 |

Eli lapsi täyttää kesällä 5 mutta ei osaa vielä kirjoittaa nimeään. Ei tykkää myöskään paljoa piirtää joten kynänkäyttö aika heikkoa. Teemme yhdessä puuhakirjoja ja lehtiä ja luen hänelle joka ilta. Esim. Mauri Kunnaksen aakkoskirjaa luemme joten osan kirjaimista tunnistaa ja tietää suurinpiirtein mitkä kirjaimet kuuluvat hänen nimeensä. Olen myös piirtänyt kirjaimia paperille ja lapsi on niitä yritänyt mallista kopioida. Mutta hän turhauuu nopeasti ja toteaa ettei osaa.

Numeroista lapsi tykkää ja osaa laskea vähän plus ja vähennyslaskuja. Hoidossa hän on pph:lla ja käy kerhossa, missä askarrellaan ja piirretään.

Eli mitä voisin vielä tehdä? Huolestuin vähän kun luin noista 5v neuvolan testeistä..

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

suht vaivatta. Eikä pinnistele osaamisensa äärirajoilla, ja ylitä itseään joissakin yksittäisissä jutuissa. Lapsesi on ihan hyvä, vaikka hän ei kaikilta osin 5v neuvolassa suoriutuisikaan sataprosenttisesti.

Vierailija
2/6 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä viisivuotiaan ole mikään pakko osata kirjoittaa nimeään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolivoltin. Kokonainen voltti on hyvä bonus, muttei pakollinen.

Oikeasti, relaat vain, hyvin se menee!

Vierailija
4/6 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikessa tekemisessä pitäisi olla iloa.

Paras lahja lapsellesi olisi se, että antaisit hänen joko tehdä tai jättää tekemättä, ilman suorituspaineita. Ne nimittäin torpedoivat yleensä hyvänkin suorituksen, lapsesta tulee liian itsekriittinen, eikä hän uskalla edes yrittää.

Missä on tekemisen ilo?

Vierailija
5/6 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole lapsestani mitenkään huolestunut, aina olin ajatellut että koulussa sitten opetellaan lukemaan ja kirjoittamaan mutta..

Jos kaikki muut osaavat ko. jutut jo 4,5 vuotiaan niin kyllähän sitä miettii, että pitäisikö sitten omaakin lasta jollain tavalla tukea. Eikä mitenkään joka päivä noita asioita harjoitella, yleensä siis ihan tavallista kotielämää vietetään :)

Vierailija
6/6 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Itse en ole lapsestani mitenkään huolestunut, aina olin ajatellut että koulussa sitten opetellaan lukemaan ja kirjoittamaan mutta..

Jos kaikki muut osaavat ko. jutut jo 4,5 vuotiaan niin kyllähän sitä miettii, että pitäisikö sitten omaakin lasta jollain tavalla tukea. Eikä mitenkään joka päivä noita asioita harjoitella, yleensä siis ihan tavallista kotielämää vietetään :)

tunnen monia lapsia, jotka ovat osanneet kirjoittaa tosi nuorina nimensä, varsinkin jos nimi lyhyt, 3-4 kirjainta. Se ei ole silti tarkoittanut sitä, että he olisivat osanneet lukea/kirjoittaa mitään muuta, ovat vain muistaneet, miten se oma nimi laitetaan.

Itse opin lukemaan, kirjoittamaan ja laskemaan todella aikaisin, mutta se johtui lähinnä siitä, että olin yksinäinen lapsi, joka yritti keksiä aina jotain puuhaa. Enkä nyt mikään erityisen välkky tai menestynyt ollut koulussa.