Oletko koskaan tehnyt jotain kiellettyä kierrätykseen liittyen
Olen ttosi tunnollinen kierrättäjä, mutta kerran heitin sekajätteeseen sellaista mitä sinne ei olisi saanut laittaa. En vain jaksanut viedä sitä ainutta juttua monen kilometrin päähän eri lajitteluun. Ei mitään vakavaa ttai räjähtelevää, mutta silti.
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Vein patjan sekajätteeseen, paloiteltuna tosin.
Ja minä sohvan. Menee yllättävän pieneen tilaan kun sopivasti paloittelee ja lajittelee.
Vierailija kirjoitti:
Ei käsittääkseni ole kiellettyä.
Joo nakkasin pari aSbesti levyn palasta kybrokkien sekaan.
En koska ei ole kieltoja vaan suosituksia.
Eikö kaikki voi laittaa sekajätteeseen viime kädessä, jos ei niille muuta paikkaa ole?
Laitoin lasia lasinkeräykseen, mutta kuulemma akvaarion lasit ei sinne kuulu. Ja muovit menee kaikki polttokelpoiseen. Paitsi pulloja palautellaan kauppaan.
Jep. Vahinkoja on käynyt. Ja muita syitä. Mutta patteria en laita koskaan väärään tai muuta sellaista.
Laitan kaiken sekajätteeseen kun minulla tulee niin vähän roskia. AAA-paristoista banaanin kuoriin
Lajittelen ehkä 95%, mutta aina ei jaksa, niin joskus menee sekajätteeseen sellaistakin minkä voisi lajitella. Kukin kapasiteettinsa mukaan.
Olen vienyt taloyhtiön sekajäteastiaan mm. 2m*1m kokoisen Lundiahyllyn pala kerrallaan, mikroaaltouunin ja jääpalakoneen. Minulla ei ole autoa.