Paketti jumissa tullipostissa monta kuukautta
USA:sta lähetetty paketti jumittaa tullipostissa, kohta tulee kolme kuukautta täyteen. Mitään ei pysty enää itse tekemään muuta kuin ihmettelemään että miten ihmeessä ongelmaa ei pystytä ratkaisemaan.
"Jumissa tuhansia paketteja näin Posti selittää
Kansalaiset eivät käsitä Postin ja/tai Tullin toimintaa."
https://www.is.fi/digitoday/art-2000011161743.html
Minun "vaarallinen" paketti, josta puuttuu turvasanoma, on mekko joka lähtee varmaan kohta takaisin USA:han kun pakettien säilyttämisessäkin on laissa määritelty enimmäisaika. https://www.posti.fi/ajankohtaista-postilla/hairiot/viiveet-eun-ulkopuo…
Onko kellään muulla sama tilanne?
Kommentit (30)
Kannattaa lukea: Posti, ulkomailta tilaaminen ja tullaus.
Vierailija kirjoitti:
Jos soittaa neuvontaan kannattaa kysyä ongelmakohdista, jos joku asia ei ole selvinnyt. Ja ottaa tilauksen tiedot ja muut tunnukset esille.
Jep, paitsi että ne sanoo ettei tänne kannata soittaa. Että asiakaspalvelu ei pysty tekemään asialle mitään, pitää vain odottaa. Ja että ehkä paketti palautuu lähettäjälle, ehkä ei.
Nyt lähti paketti takas lähettäjälle. Vähän yli 3 kuukautta postin varastolla...miten ihmeessä se voi olla niin vaikeeta?
Itselläni oli paketti jumissa toukokuun puolivälistä tuonne heinäkuun puolivälin tienoilla, sitten lähti takaisin lähettäjälle. Noh, uusi yritys menossa, ja paketti on ollut kohta kuukauden jumissa uudestaan... Mitähän helvettiä tässä voi enää kuluttaja tehdä kun postin / tullin hommat ei vaan pelitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos soittaa neuvontaan kannattaa kysyä ongelmakohdista, jos joku asia ei ole selvinnyt. Ja ottaa tilauksen tiedot ja muut tunnukset esille.
Ei auta mitään. Minulle kävi noin keväällä ja ainoa apu oli se, että tarkastivat ettei lähetystä oltu palautettu takaisin. Mitään varmaa eivät osanneet sanoa, mitä lähetykselle jatkossa tapahtuu.
Minulla cd-levy saapui Suomeen maaliskuun alussa ja tuli minulle kesäkuun alussa. Ehdin jo olla siinä luulossa että se on palautettu lähettäjälle takaisin. Siksi ehdin tehdä välissä levystä uuden tilauksen. Lopputuloksena sain saman levyn kaksi kertaa. Onneksi sain myytyä toisen pois, tosin pienellä tappiolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten näistä ei ole mediassa isompaa haloota!? Meidän perheen osalta jo useita paketteja jäänyt jumiin viikoiksi, yksi jo kahdeksi kuukaudeksi. Maksettua tavaraa, jota tarvitaan nyt eikä vuoden päästä. Kuka korvaa vahingon? Ylipäätään yksityisen omaisuuden takavarikoimisen määräämättömäksi ajaksi ilman perusteita ei ylipäätään pitäisi olla laillista?
Posti katsoo paketin sen lähettäjän omaisuudeksi, vaikka se olisi jo maksettu. Niinpä sen voi sitten huoletta lähettää takaisin "omistajalle". Itse esim. menetin kokonaan rahani, kun posti lähetti vahingossa pakettini takaisin jo ennen kuin olin saanut saapumisilmoituksen ja paketti katosi palautusmatkalla. Korvaukseksi posti tarjosi paria postimerkkiä...
Tämä. Posti hukkasi maksetun lähetyksen.
Korvasi lähetyksen LÄHETTÄJÄLLE!
Millainen on eBayn asiakassuoja tässä tapauksessa? Palauttivatko he rahasi, koska pakettiasi ei toimitettu?
Minulla on juuri Japanista ostamani paketti, eikä valitettavasti ollut muuta toimitusvaihtoehtoa kuin Japan Post. Verot maksettiin ostohetkellä, joten Postin on huolehdittava paketin tulliselvityksestä, kun se saapuu Suomeen.
Minulla on myös jo Japanista saapunut paketti, joka on ollut tullissa kaksi kuukautta, mutta en ostanut sitä eBaysta, joten menetin rahat.
Tämän takia maksan luottokortilla tai Klarnalla, maksun saa takaisin tai voi suorittaa vasta tavaran saatuaan. Se on jännä kun kiinanpoika pistää tavaran tänne muutamassa päivässä ja sitten me länsimaiset osaajat pyöritellään niitä jossain limbossa kuukausikaupalla ihan vaan limboamisen ilosta :D