Työtön, jos pääsisit nyt opiskelemaan ja saisit opiskeluiden ajalta työttömyyskorvausta, menisitkö?
Kommentit (48)
Tottakai. Mikä ihmeen kysymys tämä on?
Ehdottomasti. Tein niin vuonna 2012 enkä ole katunut päivääkään. Jos nyt jäisin työttämäksi, opiskelisin jälleen kerran jonkin uuden ammatin, eikä edes ammatilla olisi väliä.
Itse sain työttömänä opiskella tutkinnon ja se oli mahtavaa aikaa. Nyt olen kyllä taas työtön, enkä ole niitä töitä koskaan tehnyt, joita opiskelin. Mutta parasta oli silti se opiskeluaika.
Vierailija kirjoitti:
Minä opiskelin merkonomiksi työttömyyspäivärahalla. Aikaisemmin olin työttömänä puolet vuodesta (hoitoala). Valmistuin koulusta pahimpaan korona-aikaan. Siitä huolimatta olen ollut työttömänä vain muutaman kuukauden. Kannatti opiskella ja vaihtaa alaa. Teen toimistotyötä ja peruspalkkakin on hieman parempi.
Oikeasti? Miten sait tehdä kokonaisen tutkinnon työttömyyspäivärahalla, vaikka sinulla oli jo ennestään hoitoalan koulutus?
Sillä 585 € / 4 vkoa ei riitä aikuisella opiskeluun ja elämiseen.
Onhan opiskelija arvostetumpi kuin työtön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskeluihin kuuluisi tietenkin harjoittelu työpaikalla. Kestäisi n. 6-8kk
Ap
Minkä jälkeen rekrytoidaan tiimiin.
Näkeekö ap jotain toiveunta? Olen omalla työpaikalla nähnyt, miten lahjakas, motivoitunut ja pätevä ns harjoittelija ylityöllistetään harjoitteluajaksi ja sitten - voi, voi, ei meillä nyt olekaan paikka auki, tervemenoa takaisin kortistoon, heippa.
Opiskelin työttömyyskorvauksella. Tein töitä antamalla kaikkeni. Ja nyt annan kaikkeni tutussa paikassa - tällä kertaa palkan kera.
En, enkä mene töihinkään!
Olen teitä kaikki älykkäämpi ja teitä harmittaa kun ette pärjää minulle ;DDDDD
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Olen 59v ja en.
Olen 60 v ja todellakin kyllä, jokin alle vuoden pituinen koulutus. Sen jälkeen voisin jatkaa töissä noin 70-vuotiaaksi.
Minä opiskelin mutta työkkäristä tuli kirje että työttömyysraha katkee jos jatkan opiskelua. Sitten parin kuukauden päästä tuli kutsu työkkäriin ja ne kysyi haluanko opiskella. Suutuin sille ja haukuin sen lyttyyn ja sanoin en perkele opiskele enää mitään.
Vierailija kirjoitti:
Sillä 585 € / 4 vkoa ei riitä aikuisella opiskeluun ja elämiseen.
Moni työtön saa ansiosidonnaista. Nyt on tullut paljon uusia työttömiä, ainakin alussa noin reilun vuoden ajan juoksee ansiosidonnaiset. Joillakin voi olla ihan hyviäkin korvauksia, riippuu palkasta. Eikä mene valtion pussista.
Voisin lähteä opiskelemaan etätyötä.
Jos päästät septistä viemärikuonaa kypsyvän viinin tankkiin, saat septistä viemärikuonaa.
Samalla tavalla viinitilkan lisääminen septitankkiin ei tee sen sisällöstä viiniä.
Vierailija kirjoitti:
Minä opiskelin mutta työkkäristä tuli kirje että työttömyysraha katkee jos jatkan opiskelua. Sitten parin kuukauden päästä tuli kutsu työkkäriin ja ne kysyi haluanko opiskella. Suutuin sille ja haukuin sen lyttyyn ja sanoin en perkele opiskele enää mitään.
Mistä p-sta ne tietää, kuka missäkin opiskelee. Jokin rekisteri varmaan. Parempi ehkä mennä ulkomaille opiskelemaan.
Voisin opiskella tekoälyä. Kyllä minulle kelpaisi puolen vuoden kurssikin, jos ei pitempää saa opiskella.
Vierailija kirjoitti:
Jos päästät septistä viemärikuonaa kypsyvän viinin tankkiin, saat septistä viemärikuonaa.
Samalla tavalla viinitilkan lisääminen septitankkiin ei tee sen sisällöstä viiniä.
Itsestäsi nyt varmaan puhut.
No lyhytkestoisiin opintoihin voisin mennä, jos se varmasti auttaisi työllistymisessä.
Kyllä menisin, jos saisin valita myös koulutuksen tason. Toisaalta minua kyllä välillä tympii nykyinen käytäntö, jossa tiettävästi siivotaan työttömyyskoulutuksia erilaisilla enemmän ja vähemmän hyödyllisillä koulutuksilla. Tai ja on minullekin ehdotettu, että jos vaikka hakisin opiskelemaan lähihoitajaksi kun en ole onnistunut samaan "vääränalan maisterina" töitä. - Toistaiseksi yhdestäkään paikasta,jota olen hakemut työttömyysoloaikanani syynä miksi minua ei ole valittu ei yhtä poikkeusta lukuunottamatta ole ollut koulutukseni, vaan se ettei minulla ole ollut kokemusta alalta - Ja niinpä olen joutunut noidan kehään; en saa töitä kun puuttuu kokemusta mutta jotta saisin kokemusta tulisi saada töitä mutta kun ei ole kokemusta ei saa töitä..... Ja olen ja olen edelleen valmis muuttamaan työni perässä kauemmaksikin, joten siitäkääm ei ole kyse tai siitä, että olisin "liian norso" hakemieni paikkojen suhteen. Tarkoitan että pientä nirsoutta toki omaan eli ole esimerkiksi hakenut aktiivisesti puhelinmyyjien tai henkilökohtaisen avustajan töitä vaikka niitä olisi ollut tarjolla eripuolellla Suomea.
Tuohon varmaan tarvitseekin sitä harjoittelua. Opeopintojen päättötyön aihe: Sähkölamautinavusteinen järjestyksenpito luokkaympäristössä