Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön, jos pääsisit nyt opiskelemaan ja saisit opiskeluiden ajalta työttömyyskorvausta, menisitkö?

Vierailija
30.04.2025 |

Saisit valita alan itse

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin menisin. Haluaisin tehdä opettajan pedagogiset opinnot. 60 op. Niistä saattaisi olla hyötyä työnsaannissa. 

Nykyapinoiden eli nykyoppilasaineksen hallintaan tarvittaisiin sähkölamauttimia ja sen jälkeen karkoitus takaisin suvun kanssa.

-sijaisopettaja pääkaupunkiseudulla

Tuohon varmaan tarvitseekin sitä harjoittelua. Opeopintojen päättötyön aihe: Sähkölamautinavusteinen järjestyksenpito luokkaympäristössä

Vierailija
22/48 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok jos ala vaan työllistäisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Mikä ihmeen kysymys tämä on? 

Vierailija
24/48 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti. Tein niin vuonna 2012 enkä ole katunut päivääkään. Jos nyt jäisin työttämäksi, opiskelisin jälleen kerran jonkin uuden ammatin, eikä edes ammatilla olisi väliä.

Vierailija
25/48 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain työttömänä opiskella tutkinnon ja se oli mahtavaa aikaa. Nyt olen kyllä taas työtön, enkä ole niitä töitä koskaan tehnyt, joita opiskelin. Mutta parasta oli silti se opiskeluaika.

Vierailija
26/48 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä opiskelin merkonomiksi työttömyyspäivärahalla. Aikaisemmin olin työttömänä puolet vuodesta (hoitoala). Valmistuin koulusta pahimpaan korona-aikaan. Siitä huolimatta olen ollut työttömänä vain muutaman kuukauden. Kannatti opiskella ja vaihtaa alaa. Teen toimistotyötä ja peruspalkkakin on hieman parempi.

Oikeasti? Miten sait tehdä kokonaisen tutkinnon työttömyyspäivärahalla, vaikka sinulla oli jo ennestään hoitoalan koulutus? 

Vierailija
27/48 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä 585 € / 4 vkoa ei riitä aikuisella opiskeluun ja elämiseen.

Vierailija
28/48 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan opiskelija arvostetumpi kuin työtön.

Vierailija
29/48 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskeluihin kuuluisi tietenkin harjoittelu työpaikalla. Kestäisi n. 6-8kk

Ap

Minkä jälkeen rekrytoidaan tiimiin.

Näkeekö ap jotain toiveunta? Olen omalla työpaikalla nähnyt, miten lahjakas, motivoitunut ja pätevä ns harjoittelija ylityöllistetään harjoitteluajaksi ja sitten - voi, voi, ei meillä nyt olekaan paikka auki, tervemenoa takaisin kortistoon, heippa.

Opiskelin työttömyyskorvauksella. Tein töitä antamalla kaikkeni. Ja nyt annan kaikkeni tutussa paikassa - tällä kertaa palkan kera.

Vierailija
30/48 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, enkä mene töihinkään!

Olen teitä kaikki älykkäämpi ja teitä harmittaa kun ette pärjää minulle ;DDDDD

-winner-

Vierailija
31/48 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 59v ja en.

Olen 60 v ja todellakin kyllä, jokin alle vuoden pituinen koulutus. Sen jälkeen voisin jatkaa töissä noin 70-vuotiaaksi. 

Vierailija
32/48 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä opiskelin mutta työkkäristä tuli kirje että työttömyysraha katkee jos jatkan opiskelua. Sitten parin kuukauden päästä tuli kutsu työkkäriin ja ne kysyi haluanko opiskella. Suutuin sille ja haukuin sen lyttyyn ja sanoin en perkele opiskele enää mitään.

Vierailija
33/48 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä 585 € / 4 vkoa ei riitä aikuisella opiskeluun ja elämiseen.

Moni työtön saa ansiosidonnaista. Nyt on tullut paljon uusia työttömiä, ainakin alussa noin reilun vuoden ajan juoksee ansiosidonnaiset. Joillakin voi olla ihan hyviäkin korvauksia, riippuu palkasta. Eikä mene valtion pussista. 

Vierailija
34/48 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin lähteä opiskelemaan etätyötä.

Vierailija
35/48 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos päästät septistä viemärikuonaa kypsyvän viinin tankkiin, saat septistä viemärikuonaa. 

Samalla tavalla viinitilkan lisääminen septitankkiin ei tee sen sisällöstä viiniä.

Vierailija
36/48 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä opiskelin mutta työkkäristä tuli kirje että työttömyysraha katkee jos jatkan opiskelua. Sitten parin kuukauden päästä tuli kutsu työkkäriin ja ne kysyi haluanko opiskella. Suutuin sille ja haukuin sen lyttyyn ja sanoin en perkele opiskele enää mitään.

Mistä p-sta ne tietää, kuka missäkin opiskelee. Jokin rekisteri varmaan. Parempi ehkä mennä ulkomaille opiskelemaan. 

Vierailija
37/48 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin opiskella tekoälyä. Kyllä minulle kelpaisi puolen vuoden kurssikin, jos ei pitempää saa opiskella. 

Vierailija
38/48 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos päästät septistä viemärikuonaa kypsyvän viinin tankkiin, saat septistä viemärikuonaa. 

Samalla tavalla viinitilkan lisääminen septitankkiin ei tee sen sisällöstä viiniä.

Itsestäsi nyt varmaan puhut. 

Vierailija
39/48 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lyhytkestoisiin opintoihin voisin mennä, jos se varmasti auttaisi työllistymisessä. 

Vierailija
40/48 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä menisin, jos saisin valita myös koulutuksen tason. Toisaalta minua kyllä välillä tympii nykyinen käytäntö, jossa tiettävästi siivotaan työttömyyskoulutuksia erilaisilla enemmän ja vähemmän hyödyllisillä koulutuksilla. Tai ja on minullekin ehdotettu, että jos vaikka hakisin opiskelemaan lähihoitajaksi kun en ole onnistunut samaan "vääränalan maisterina" töitä. - Toistaiseksi yhdestäkään paikasta,jota olen hakemut työttömyysoloaikanani syynä miksi minua ei ole valittu ei yhtä poikkeusta lukuunottamatta ole ollut koulutukseni, vaan se ettei minulla ole ollut kokemusta alalta  - Ja niinpä olen joutunut noidan kehään; en saa töitä kun puuttuu kokemusta mutta jotta saisin kokemusta tulisi saada töitä mutta kun ei ole kokemusta ei saa töitä..... Ja olen ja olen edelleen valmis muuttamaan työni perässä kauemmaksikin, joten siitäkääm ei ole kyse tai siitä, että olisin "liian norso" hakemieni paikkojen suhteen. Tarkoitan että pientä nirsoutta toki omaan eli ole esimerkiksi hakenut aktiivisesti puhelinmyyjien tai henkilökohtaisen avustajan töitä vaikka niitä olisi ollut tarjolla eripuolellla Suomea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän