Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön, jos pääsisit nyt opiskelemaan ja saisit opiskeluiden ajalta työttömyyskorvausta, menisitkö?

Vierailija
30.04.2025 |

Saisit valita alan itse

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluihin kuuluisi tietenkin harjoittelu työpaikalla. Kestäisi n. 6-8kk

Ap

Vierailija
2/48 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Nyt se on mahdotonta joten elän elämääni elävänä kuolleena odottaen puhelua työkkäristä miten minut on valittu töihin ja sitä ei varmaan tule koskaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin menisin. Haluaisin tehdä opettajan pedagogiset opinnot. 60 op. Niistä saattaisi olla hyötyä työnsaannissa. 

Vierailija
4/48 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskellut työttömyystuella aineenopettajan pedagogiset opinnot ja työllistynyt niillä todella hyvin.

Vierailija
5/48 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en just nyt jaksas, kun juuri 2 vuotta sitten valmistuin uudelle alalle. Onneksi ei tartte nyt tällaisia miettiä kun ensi viikolla työttömyys loppuu ja työt alkaa. 

Vierailija
6/48 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Nyt se on mahdotonta joten elän elämääni elävänä kuolleena odottaen puhelua työkkäristä miten minut on valittu töihin ja sitä ei varmaan tule koskaan.

No joo ei sitä puhelua kyllä työkkäristä tule koskaan. Eiköhän se puhelu ihan sieltä työpaikalta tule jos ovat valinneet. 

Vierailija
7/48 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minkä jälkeen rekrytoidaan tiimiin.

Vierailija
8/48 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen opiskellut työttömyystuella aineenopettajan pedagogiset opinnot ja työllistynyt niillä todella hyvin.

Nykyään ei saa tehdä. Juuri kysyin, ei käy. 

Vierailija
9/48 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin 

Mutta en hae enää työkkärin erikosikursseille. Ne on ilmaistyövoimaa "harjoitteluna", vaikka ilmaisella on alan koulutus. Esim meille insinööreille on tällaisia. 

Vierailija
10/48 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo ei sitä puhelua kyllä työkkäristä tule koskaan. Eiköhän se puhelu ihan sieltä työpaikalta tule jos ovat valinneet. 

Olen odottanut puhelua 14 vuotta. Lupasivat palata takaisin.

Vierailija
11/48 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos sillä korvauksella saisi harjoitellakin, niin menisin. Toki en tällä hetkellä ole ilmoittautunut työttömäksi.

Vierailija
12/48 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ei saa tehdä. Juuri kysyin, ei käy. 

Tiedän.

Vierailija
13/48 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin tehnyt S2-opinnot. Olisi voinut paremmin tukea ulkomaalaisia opiskelijoita, kun sitä aika monessa opetusalan työpaikassa kysytään. Mutta ei niitäkään saa tehdä. 

Vierailija
14/48 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin menisin. Haluaisin tehdä opettajan pedagogiset opinnot. 60 op. Niistä saattaisi olla hyötyä työnsaannissa. 

Nykyapinoiden eli nykyoppilasaineksen hallintaan tarvittaisiin sähkölamauttimia ja sen jälkeen karkoitus takaisin suvun kanssa.

-sijaisopettaja pääkaupunkiseudulla

Vierailija
15/48 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei kai siinä harjoittelussa mitään, jos se olisi asiallista ja edistäisi oppimista, eikä olisi ilmaistyövoiman hyväksikäyttöä. 

Vierailija
16/48 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 59v ja en.

Vierailija
17/48 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin!

Vierailija
18/48 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin tietenkin.

Vierailija
19/48 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä opiskelin merkonomiksi työttömyyspäivärahalla. Aikaisemmin olin työttömänä puolet vuodesta (hoitoala). Valmistuin koulusta pahimpaan korona-aikaan. Siitä huolimatta olen ollut työttömänä vain muutaman kuukauden. Kannatti opiskella ja vaihtaa alaa. Teen toimistotyötä ja peruspalkkakin on hieman parempi.

Vierailija
20/48 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minkä jälkeen rekrytoidaan tiimiin.

Näkeekö ap jotain toiveunta? Olen omalla työpaikalla nähnyt, miten lahjakas, motivoitunut ja pätevä ns harjoittelija ylityöllistetään harjoitteluajaksi ja sitten - voi, voi, ei meillä nyt olekaan paikka auki, tervemenoa takaisin kortistoon, heippa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä