Työtön, jos pääsisit nyt opiskelemaan ja saisit opiskeluiden ajalta työttömyyskorvausta, menisitkö?
Kommentit (48)
Kyllä. Nyt se on mahdotonta joten elän elämääni elävänä kuolleena odottaen puhelua työkkäristä miten minut on valittu töihin ja sitä ei varmaan tule koskaan.
Todellakin menisin. Haluaisin tehdä opettajan pedagogiset opinnot. 60 op. Niistä saattaisi olla hyötyä työnsaannissa.
Olen opiskellut työttömyystuella aineenopettajan pedagogiset opinnot ja työllistynyt niillä todella hyvin.
No en just nyt jaksas, kun juuri 2 vuotta sitten valmistuin uudelle alalle. Onneksi ei tartte nyt tällaisia miettiä kun ensi viikolla työttömyys loppuu ja työt alkaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Nyt se on mahdotonta joten elän elämääni elävänä kuolleena odottaen puhelua työkkäristä miten minut on valittu töihin ja sitä ei varmaan tule koskaan.
No joo ei sitä puhelua kyllä työkkäristä tule koskaan. Eiköhän se puhelu ihan sieltä työpaikalta tule jos ovat valinneet.
Vierailija kirjoitti:
Opiskeluihin kuuluisi tietenkin harjoittelu työpaikalla. Kestäisi n. 6-8kk
Ap
Minkä jälkeen rekrytoidaan tiimiin.
Vierailija kirjoitti:
Olen opiskellut työttömyystuella aineenopettajan pedagogiset opinnot ja työllistynyt niillä todella hyvin.
Nykyään ei saa tehdä. Juuri kysyin, ei käy.
Menisin
Mutta en hae enää työkkärin erikosikursseille. Ne on ilmaistyövoimaa "harjoitteluna", vaikka ilmaisella on alan koulutus. Esim meille insinööreille on tällaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joo ei sitä puhelua kyllä työkkäristä tule koskaan. Eiköhän se puhelu ihan sieltä työpaikalta tule jos ovat valinneet.
Olen odottanut puhelua 14 vuotta. Lupasivat palata takaisin.
No jos sillä korvauksella saisi harjoitellakin, niin menisin. Toki en tällä hetkellä ole ilmoittautunut työttömäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään ei saa tehdä. Juuri kysyin, ei käy.
Tiedän.
Minä olisin tehnyt S2-opinnot. Olisi voinut paremmin tukea ulkomaalaisia opiskelijoita, kun sitä aika monessa opetusalan työpaikassa kysytään. Mutta ei niitäkään saa tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin menisin. Haluaisin tehdä opettajan pedagogiset opinnot. 60 op. Niistä saattaisi olla hyötyä työnsaannissa.
Nykyapinoiden eli nykyoppilasaineksen hallintaan tarvittaisiin sähkölamauttimia ja sen jälkeen karkoitus takaisin suvun kanssa.
-sijaisopettaja pääkaupunkiseudulla
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei kai siinä harjoittelussa mitään, jos se olisi asiallista ja edistäisi oppimista, eikä olisi ilmaistyövoiman hyväksikäyttöä.
Minä opiskelin merkonomiksi työttömyyspäivärahalla. Aikaisemmin olin työttömänä puolet vuodesta (hoitoala). Valmistuin koulusta pahimpaan korona-aikaan. Siitä huolimatta olen ollut työttömänä vain muutaman kuukauden. Kannatti opiskella ja vaihtaa alaa. Teen toimistotyötä ja peruspalkkakin on hieman parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Minkä jälkeen rekrytoidaan tiimiin.
Näkeekö ap jotain toiveunta? Olen omalla työpaikalla nähnyt, miten lahjakas, motivoitunut ja pätevä ns harjoittelija ylityöllistetään harjoitteluajaksi ja sitten - voi, voi, ei meillä nyt olekaan paikka auki, tervemenoa takaisin kortistoon, heippa.
Ap