Joko rahojen siirto eri pankkien välillä nykyään toimii niin että tulee samana päivänä?
Riippumatta siitä että mikä vuorokaudenaika tai pyhäpäivä?
Kommentit (26)
OP -> Nordea 47000€, pari sekuntia ja näkyi tilillä.
Olen luullut, että vieläkin menee monta päivää
Päivällä nelisen tuntia OP ja S-pankki.
Ei siirry. OP on ainoa jolla on reaaliaikamaksut käytössä. Eli vastaanottaa ja lähettää. Muissa on viive joko lähetyksessä tai vastaanotossa.
Saman pankin sisällä siirtyy heti.
Vierailija kirjoitti:
Nordea --> OP, eilen illalla siirsin, mutta ainakaan klo 23 ei vielä näkynyt OP:ssa, aamulla näkyi.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos!
t. Nordean tili oli miinuksella, vaan ei enää!
Maanantaina maksettu eipä näy.
Danske - OP
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt lukuisia pankkisiirtoja muihin suomalaisiin pankkeihin (no, suomalaisiin ja suomalaisiin, esim. Nordea ja Danske). Jo ainakin vuoden verran siirrot ovat menneet reaaliajassa. DE-alkuiselle tilille siirto kesti pari päivää.
Opstä s pankkiin siirtyy heti.
S pankista ophen meni joku nelisen tuntia eilen päiväsaikaan
Nordeasta S-pankkiin pari tuntia.
Ei siirry viikonloppuisin. En tiedä miksei, mutta ei liiku vaikka automatiikka noi hoitaa. Normaali aika KAIKKIEN sepa pankkien, ei vain suomen, välillä on 24-48 h. Jos molemmat pankit ovat sepa instant creditin piirissä siirtyy rahat 10 sekunnissa mihin päin eurooppaa tahansa.
Käytännössä nordealla siirrot saksaan kestivät 8-10 h, kun taas danskella rahat siirtyvät heti.
Mites nordeasta ja danskesta op??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt lukuisia pankkisiirtoja muihin suomalaisiin pankkeihin (no, suomalaisiin ja suomalaisiin, esim. Nordea ja Danske). Jo ainakin vuoden verran siirrot ovat menneet reaaliajassa. DE-alkuiselle tilille siirto kesti pari päivää.
Nämä siirrot siis lähtivät OP:sta, muilla pankeilla näköjään on vielä viiveitä.
Op - S-pankki ja 3 kertaa testattu, siirto näkyy lähes välittömästi, siis myös vkl ja pyhäpäivinä, en tiedä vaikuttaako kellonaika, jos on ilta tai yö, ei tullut vielä kokeiltua.
Olen siirtänyt ulkomaan tililtä Suomeen ja samana päivänä siirto tapahtui.
Olen aina ihmetellyt mihin nämä 2-3 arkipäivää viiveet perustuu, siis varsinkin jos summat ovat pieniä?
Ihmeellinen internet-maailma, kävellen olisit jo kuljettanut rahat viereiseen kaupunkiin nopeammin, mitä numerot siirtyvät internetin välityksellä!
Periaatteessa kyllä, käytäntö voi olla toinen.