Onko paljon jos sinkulla menee 520 euroa kuukaudessa rahaa ruokaan?
520 euroa kuukaudessa pelkkään ruokaan, ei sisällä hygieniatuotteita ja muita.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
On paljon jos siihen ei ole varaa.
Aika monella ei ole enää varaa, koska tuo on enemmän kuin toimeentulotuen perusosa tai työmarkkinatuki.
Onhan se.
Meillä menee 2 aikuiselle + sunnuntaksyöjille 600e/kk ja siinä on pesuaineet, vessapaperit yms mukana.
Etätöissä syödään vielä 2 ruokaa kotona joka päivä, itse tehdään kaikki
On mutta jos joku haluaa laittaa niin ei se multa ole pois. Itse en niin paljoa ruoan perään ole että syömiseen haluaisin panostaa. Mulle on olemassa paljon tärkeämpiä mielenkiinnon kohteita joihin panostan.
Mulla menee paljon ruokaan, kun syön kalaa ja mereneläviä ehkä liikaakin.
Mulla menee alle 300e kuukaudessa. Siihen sisältyy pesuaineet ja hygieniatuoteet.
Riippuu tuloista. Varmaan jotain luksusta tuohon summaan jo sisältyy.
Normisettiä. Meillä menee kahden hengen taloudessa reilu tonni kuussa ruokaan. Tuohan hurahtaa ihan ilman sisäfileitä tms. "kalliita" juttuja ihan sillä että ostaa laatua eikä halvinta. Luomua kun mahdollista, paljon hedelmiä ja vihanneksia ja esim. tomaatit kypsinä eikä raakana poimittuja jne. jne. Kalaa syödään paljon ja sehän maksaa. Ja kalalla tarkoitan palvelutiskistä ostettua tuoretta kalaa, en pakastiseitiä. Lohta, kirjolohta, nieriää, tonnikalaa, kultaotsa-ahventa, muikkuja.
Tai no OK, ehkä sellaisena kuukautena jona meillä ei käy ruokavieraita ollenkaan, meille saattaa riittää joku 800-900€, joskus muttei aina.
Vierailija kirjoitti:
No onko tuo kaikki tuokakaupasta vai laskeeko jotain ravintola- tai kahvilakäyntejä mukaan? Entä onko ruoan verkkotilauksia kuukaudessa useita eli meneekö niihin myös osa summasta? Ja oletko aktiivisesti liikkuva? Entä mies vai nainen ja kuinka pitkä? Onko ruoka sinulle myös intohimo tai harrastus eli tykkäätkö ostaa parempaa? Eli moni asia vaikuttaa, mutta minusta joku vähän reilu 400 on vielä aika normaali, eli siihen nähden sinun ruokakulusi on vähän yläkanttiin.
Ruokakauppaan koko summa ei sisällä ravintola- tai kahvilakäyntejä eikä kosmetiikkaa. Ei mene muihin, vain ruokaan ja sisältää monipuolisesti terveelliseen ruokavalioon kuuluvia tuotteita esim. lohta. Liikun aktiivisesti enkä syö eineksiä, en tupakoi. Erikoisruokavaliotuotteita myös sairauden vuoksi.
520€ ei ole älytön summa, vaan 520€. Jokainen laittakoot ruokaansa sen verran kuin itsellään on varaa. Itselläni menee tupakkaan jo 800€, kun poltan laadukkaampia savukkeita. Ruokiin menee ehkä 300€. Sijoituksiinkin jää yli tonni kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se ole kuin 17 € päivässä. Yksi pizza juomalla ja sipsipussi.
Niin että roskaruualla sitten päivä ? 🙄
Tuolla saa kilon perunoita,munia rasia ja porkkanoita + jauhelihaa tai kanaa ja vielä jää leipäänkin rahaa
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta. Ruoka on tärkeä asia mulle. Siinä en säästele jos ei ole tarvetta. Vaatteet, kosmetiikka yms jäävät vähemmälle. Syön laadukasta ruokaa.
Ap taitaa vedellä mäkkäriaterian joka päivä.
Hyvä ja laadukas ei välttämättä ole kallista. Pitää vain osata tehdä.
Tuo summa on mun kaikki menot asumiskulujen jälkeen. Eli huvit, hygienia, lääkkeet, vaatteet, bensat, välttämättömyydet ja ruoka.
Tosin kun täytin kyselyn pienituloisuudestani, tulos oli, ettei mun tulot riitä ihmisarvoiseen elämään. Mutta ei minulta mitään puutu. Jos söisin kuin ap, ei olisi vaatteita, silmälaseja, lääkkeitä, samppoota jne. Mä vain asuisin ja söisin.
Ap:n pakko olla fatso.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu tuloista. Varmaan jotain luksusta tuohon summaan jo sisältyy.
Ei välttämättä. Rapiat 17 €/päivässä kuulostaa pizzalta tai hampurilaiselta ja ranuilta.
Sangen kallista siihen nähden että on lähinnä hiilaria ja rasvaa.
Vierailija kirjoitti:
520€ ei ole älytön summa, vaan 520€. Jokainen laittakoot ruokaansa sen verran kuin itsellään on varaa. Itselläni menee tupakkaan jo 800€, kun poltan laadukkaampia savukkeita. Ruokiin menee ehkä 300€. Sijoituksiinkin jää yli tonni kuussa.
Tyhmä tyyppi. Mitä teet sijoituksillasi kun kuolet keuhkosyöpään. Oot varmaan sijoittanut tupakkayhtiöihin.
Mulla meni huhtikuussa 150€.
Pyrin siihen ettei tule hävikkiä ja että saan kulutukseni vielä alemmas.
En osta esim. lihaa edes joka kuukausi eikä tee mieli. Eilen tein mureketaikinan soijarouheesta ja paistelen siitä pihvejä muutaman päivän. Tein alusta lähtien myös erinomaisen perunasalaatin.
14,90 maksaa lounas. Take a Way kahvi 2,20, aamusmoothie 2€ ja illalle salaatti kaupasta 7€. Pelkkiin arkiruokiin menee 560€ kuussa.
Minulta menee noin 400 €. Teen itse ruokani. Lounaan ravintolasta saisi 15 eurolla niin että ei minulla itse tehtynä paljon halvempi kuin ravintolasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta. Ruoka on tärkeä asia mulle. Siinä en säästele jos ei ole tarvetta. Vaatteet, kosmetiikka yms jäävät vähemmälle. Syön laadukasta ruokaa.
Ap taitaa vedellä mäkkäriaterian joka päivä.
Hyvä ja laadukas ei välttämättä ole kallista. Pitää vain osata tehdä.
Tuo summa on mun kaikki menot asumiskulujen jälkeen. Eli huvit, hygienia, lääkkeet, vaatteet, bensat, välttämättömyydet ja ruoka.
Tosin kun täytin kyselyn pienituloisuudestani, tulos oli, ettei mun tulot riitä ihmisarvoiseen elämään. Mutta ei minulta mitään puutu. Jos söisin kuin ap, ei olisi vaatteita, silmälaseja, lääkkeitä, samppoota jne. Mä vain asuisin ja söisin.
Ap:n pakko olla fatso.
Väärin väärin ja väärin. En käy mäkkärissä, en syö einestä enkä muutakaan hampparia ja pitsoja, kun eivät kuulu terveelliseen ruokavalioon. En myöskään ole lihava vaan hoikka ja liikun paljon ja juuri eilen kävin kaupassa ja ostin lohta, salaattitarvikkeet, seesamiöljyä ja oliiviöljyä, tuoreita kasviksia ja marjoja, riisiä ym. Laatu maksaa.
Itselleni tuo olisi aika paljon, mulla menee ruokakauppaan noin 120-140 euroa kuukaudessa ja tämä sisältää 2-3 kahvipakettia.