Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kertoa empaattisesti, että ei rakasta enää?

Vierailija
30.04.2025 |

Tilanne on aivan kamala. Olemme olleet parisuhteessa parikymppisestä saakka eli yli 20 vuotta. Lapset ovat jo omillaan. Pitkästä yrityksestä huolimatta en saa itseäni rakastumaan puolisooni uudelleen. 15/16 rakkauden hiipumisen merkeistä osuu  https://ruuhkavuodet.fi/2023/09/18/rakkaus-loppuu-tunteiden-hiipumisest… . Missään tapaukessa en halua loukata puolisoani ja ei, mitään kolmansia osapuolia tilanteeseen ei liity. Tämä rakkauden loppuminen on vaan tapahtunut. Mutta siis kuinka tällaisen asian voi kertoa kauniisti puolisolle? En edes tiedä, mitä jatkolta haluan. Mahdollisuutta elää yhdessä kaverikumppanina vaiko polkua itselliseen elämään? Vai olisiko vaan viisaampaa olla sanomatta mitään?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut myös pitkässä avioliitossa. Naimisissa 14 vuotta. Yhdessä 16 vuotta. Meillä ei ollut lapsia. Kun ei niitä yrityksestä huolimatta tullut. No mul oli sit lemmikit jotka yhdessä otettiin mut päätin että minun on helpompi pitää heidät kun olivat jo okt talossa asuneet. Ja mä niitä enempi halusin.

Mun tilanne oli kai se että viimeiset 3 vuotta oli kaveripohjalla. Toine kotona vaan osan viikosta. Kulki töis muualla.

Työtilanne vaihtui. Aiemmin oli sama paikkakunta. 

Sitä vaa huomasin että oli helpompi olla itekseen. Kasvoi erilleen. Yhdessä olo oli riitelyä ja mykkäkoulua. Lopullinen niitti varmaa se että sain tarpeeksi myös yhdessä asumisesta. Ero oli laitettu vireille jo sillo. Valitus siitä että kävin kavereita tapaamassa muualla päin Suomea. Sitä en ollu aiemmi tehny. No se oli kohtuutonta valitusta. Ite kyl kulki. 

Heitin ukon pihalle..no ero meni sit aika helpolla. Olin jo henkistä eroa tehny jo vuosia..Lopult yhteinen päätös. Joskus se on vaa parempi. Erota. 

Vierailija
2/14 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta kuin ottaa asia puheeksi. Kuulet sitten puolisonkin näkökannan.

Vierailija
4/14 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot että teit tuollaisen testin ja sen tuloksen. Juttelette sitten mitä mieltä hän on teidän yhteiselosta. Jos et vielä itsekään oikein tiedä mitä haluat, keskusteluyhteys on ainakin hyvä olla että voitte yhdessä pohtia asiaa.

Vierailija
5/14 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä pää sillein kallellaan ja puhu hitaasti ja painottaen jokaista tavua.

Vierailija
6/14 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy chatgpt:ltä. Sieltä tulee todennäköisesti tunneälykkäämpiä vastauksia kuin täältä

Vierailija
7/14 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei ole edes kukaan koskaan kertonut rakastavansa. Olen 52v. 

Vierailija
8/14 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta puhua empaattisesti. Jos toinen rakastaa vielä, niin aivan yhtä paljon sattuu, puhuit miten tahansa asiasta. M

Vierailija
9/14 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empaattisesti? Vitsailetko? Haluat siis vääntää veistä haavassa oikein kunnolla.

Vierailija
10/14 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat jäädä vielä yrittämään rakkauden herättämistä niin se vaatii työtä ja tarmokkuutta. Vähän kuin salilla käyminen. Ei se aina ole kivaa, ei jaksa ja ei huvita, mutta tuloksia syntyy kun on sinnikäs ja tekee ne treenit.

En siis meinaa että varmasti taas rakkaus roihahtaa, mutta pidän sitä erittäin todennäköisenä, jos edelleen pidät hänestä ja kunnioitat häntä. Ihan eri juttu jos hän on vaikka loukannut sua suuresti ja pidät häntä vastenmielisenä, mutta tekstisi sävy on sellainen että taidatte olla ihan hyvissä väleissä.

Paljon yhteistä LAADUKASTA aikaa (ei siis vain perusarkea ja sohvalla leffan katsomista). Katsekontaktia, syviä keskusteluja, uusi yhteinen harrastus, romanttisia treffejä, tantrakurssi jne. Jos siellä on vielä mahdollisuus kipinään niin voi hyvinki roihahtaa entistä kuumempana.

Vierailija
11/14 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään. Ei ole mitään empatiaa kertoa ettei rakasta, se vain on niin. On parempi erota vain sitten jos on eroamassa ja "ei ole tunteita enää". Mikä tunteet vei on toinen kysymys, haluaako toinen tietää ne syyt. Jos toinen on suuttuvaa tyyppiä tai vaarallista erota että pelkää, voi kertoa eri asunnosta puhelimen avulla jutellen ja hankkia jo eri asunnon. Vai miten se menisi. Eron jälkeen ei voi asua samassa, tulee äkkiä ongelmia jos toinen jää reagoimaan eroon.

Vierailija
12/14 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos et puhu rakastamisista. Vaan sanot että eroat nyt ja syyt se ja tuo (joka johti siihen ettei enää ole kiinnostus yhteiseloon). Jos kysyy niin sitten etsii vastauksia. Naisille eroaminen on vaarallista ja pitää olla jo uusi asunto.

Vierailija
13/14 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko pihalle vaan! Sitten helpottaa jo. Voit löytää jonkun seksikkäämmän.

Vierailija
14/14 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso vaihtoon, kun ei ole enää kivaa ja jännää.

Sitten leikataan kananpersetukka ja aletaan käyttämään leopardileggareita, kun yritetään epätoivoisesti iskeä omien lasten ikäisiä jätkiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi