Mitä jos en kuulu mihinkään? Kaikki on mennyt, työ, raha, ihmissuhteet jne
Rukoilen Jumalaa ja yritän itseäni lohdutella ja sanoa, että tapahtukoon Sinun tahtosi niin maan päällä kuin taivaissa.
Kyse ei ole yhteiskunnallisista muutoksista. Tilanteeni ei liity siihen mitenkään. Kyse on elämästäni jossa eksyin pahasti ja menetin kaiken. Menetin mielenterveyden ja sitä myöten työkyvyn. Liikaa asioita tapahtui joita en pystynyt enää kannattelemaan. Jouduin tuhon tielle ja käytin paljon päihteitä. Olen lopettanut kaiken sen entisen elämän ja nyt etsin suuntaani. Pelkään jos en löydä paikkaani.
Välillä tuntuu, että en edes halua yhteiskuntaan ja kiireeseen enää. Haluaisin mielummin itse kasvattaa ja luoda jotain hyvää täällä ympärilleni. Olen kova tekemään töitä kun olen kunnossa mutta mikään ei enää resonoi oikein muuta kuin että voisin tehdä jotain tärkeää. Yritän hakea ja miettiä mitä se olisi. Rukoilen niin kovasti että löytäisin tieni.
Teen tässä paljon työtä nyt itseni eteen mutta voi jospa löytäisin vielä yhteisön ja työn.
Kommentit (13)
Joskus on todella itsetuhoisia ajatuksia tämän tilanteen vuoksi vaikka mitään konkreettista uhkaa ei ole mutta kun tuntuu ettei elä oikeaa elämää vaan on täysin hukassa itsensä kanssa. Tämä on varsin pelottavaa vaikka olenkin tottunut ja pidän jollain tavalla yksin olemisesta niin silti tämä elämä menikin yllättävän tyhjäksi muutamassa vuodessa ja kaikki mitä olin rakentanut sortui. Niin, tiedän ettei ollut kovin kestävällä pohjalla sitten mutta nyt kun tuntuu että ei tiedä yhtään mihin tässä pitäisi suunnata. -ap
Ihan rauhassa hengittelet nyt. Jokaisella on välillä vaikeita aikoja ja hetkiä. Perustat uuden terveen (!) pohjan elämälle vähitellen. Aikaa voi mennå mutta ole sinnikäs äläkä enää toista aiemmin tehtyjä virheitä.
Yhteisö voi olla myös eläimet ja vuorovaikutus niiden kanssa.
Et ole yksin. Meitä on vaikka kuinka monia samankaltaisessa tilanteessa. Vaikka ajattelet että yhteiskunnassa ei ole mitään syytä niin kuitenkin on. Ei ole sanottu että tulet löytämään mitään ihmeenpää vaikka aika - jopa vuodet kuluvat.
Hyvä että olet löytänyt uskon, mutta älä hurahda siihen miksikään hihhuliksi. Jumalalle olet todella tärkeä. Kaikki eivät edes löydä mitään tekemistä missä voisi olla jotenkin tärkeä. Sellaiseen tilanteeseenkin tarttee tyytyä. Kaikki maalinen - myös tekemiset - katoaa kun lähtee tästä maailmasta.
Ehkä voisit harkita jonkun harrastuksen aloittamista tositeolla vaikka se ei johtaisi työhön tai mihinkään sen kummempaan. Harkitse olisiko sinulla kykyä johonkin sellaiseen. Se voi vaatia rahaakin juuri koska se on harrastus eikä työ joten tota rahanmenoa pitää varoa.
Aloita vaikka kirjoittaminen ja itseesi tutustuminen kirjoittamalla omaelämänkerran noin viiden vuoden jaksoissa. Kartoita elämäsi verkosto - kaikki ihmiset jotka muistat. Tee sukupuu ja selvitä oma sukusi koska he ovat tärkeitä. Kun asiat menevät lopullisesti lukkoon niin kuulut sukusi puuhun ja sille et voi mitään. Olet perinyt heiltäkin valtavan verkoston. Sukututkimus on monen harrastus.
Suomessa aika yleistä ja normaalia. Ehkä pitäisi tietää kenen kanssa matchaa hieman ja mitkä aiheet kiinnostavat. Mikä yhdistää. Onko messuilla ideoita tai videot, kirjat, ajattelu. Ettei mene väärään paikkaan ja ahdistu. Se onkin kamalan vaikeaa koska aina paljastuu uusia puolia ihmisistä. Tai sitten kirjoita joku kirja. Ehkä harrastuksessakin voi olla uutta ja ihmisiä, jos sitä jaksaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan rauhassa hengittelet nyt. Jokaisella on välillä vaikeita aikoja ja hetkiä. Perustat uuden terveen (!) pohjan elämälle vähitellen. Aikaa voi mennå mutta ole sinnikäs äläkä enää toista aiemmin tehtyjä virheitä.
Kyllä. Kai tämä pelko ja kipu kuuluu prosessiin. Tervettä ja parempaa elämää kohti tässä pyritään. -ap
Pian kymmenen vuotta sitten menetin kaiken. Tänäkään päivänä en koe kuuluvani mihinkään, vaikka töissä käyn ja myös harrastukseni on mielekästä. Olen ulkopuolinen. Onneksi ns terve. Taloudellisesti on vielä haastetta.
Aloita uudestaan puhtaalta pöydältä Jeesuksen kanssa. Tositarkoituksella. Jos elämä on mennyt plörinäksi, hän osaa uudistaa kaiken. Saat uutta tekemistä, elämänilon ja tarkoituksen takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Pian kymmenen vuotta sitten menetin kaiken. Tänäkään päivänä en koe kuuluvani mihinkään, vaikka töissä käyn ja myös harrastukseni on mielekästä. Olen ulkopuolinen. Onneksi ns terve. Taloudellisesti on vielä haastetta.
💛💛
Tapahtukoon sinun tahtosi on ihanin rukous. En ole mikään suuri uskovainen. Oma tyyli siinäkin. Mutta on niin ihanaa päästää irti kaikesta väkisin yrittämisestä ja sanoa nuo sanat: tapahtukoon sinun tahtosi.
vaikka nyt näyttää että et tiedä suuntaa niin luota, että asiat ovat niin kuin niiden kuuluu olla. Aika näyttää.
up