Sanotaan että suurin osa työttömistä haluaa töihin mutta tuntuu että suurin osa ei jaksa...
edes normaalia työelämää, työn pitäisi olla tyyliin ihanaa kuin harrastus, työstä pitäisi saada tuhansia käteen, raskasta ei saa olla, mielellään tunteja vähän ja paljon vapaata. Hallituksen pitäisi hommata työpaikka tai pitäisi tulla kotoa hakemaan.
Nyt kun olen kuunnellut montaa työtöntä, niin tuntuu ettei porukka ole paljoa valmis tekemään rahan eteen
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi työn pitäisi olla kärsimyksellistä? Oletko sadisti? Totta kai työ saa olla mukavaa ja kun sitä tekee aikansa, nopeuskin kehittyy.
Saa työ olla mukavaa mutta jos olet pitkäaikaistyötön, niin älä nyt hyvänen aika ala sanelemaan mitä kaikkea SINÄ voisit tehdä.
Sanelen mitä haluan. Työttömiä piisaa, valitkaa joku muu jos ette halua hyväntuulista tekijää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi työn pitäisi olla kärsimyksellistä? Oletko sadisti? Totta kai työ saa olla mukavaa ja kun sitä tekee aikansa, nopeuskin kehittyy.
Saa työ olla mukavaa mutta jos olet pitkäaikaistyötön, niin älä nyt hyvänen aika ala sanelemaan mitä kaikkea SINÄ voisit tehdä.
Sanelen mitä haluan. Työttömiä piisaa, valitkaa joku muu jos ette halua hyväntuulista tekijää.
Älä sitten valita tukien leikkaamisesta, jos varaa sanella
Työnantaja taas vaatii, että pitäisi olla pitkä työkokemus, mutta palkka kuitenkin max 90% TES minimistä (= arjoittelijan palkka), ja ylityöt ovat itsestäänselvyys, mutta vain työsopimukseen kirjatuista tunneista maksetaan. Vähintään kahta hommaa pitäisi tehdä samanaikaisesti, mielellään useampaakin. Ja virheitä ei tietenkään saisi tapahtua. "Perehdytys" on se, kun kerrotaan, mikä on työpaikan osoite. Työvaatteet, turvavarusteet ja työkalut pitää työntekijän itse ostaa omalla rahallaan. Omaa autoa pitää käyttää työajoon, mutta siitä ei makseta kilometrikorvauksia. Useampi eri työpiste, joiden välillä joutuu liikkumaan päivän aikana, ja siirtymät eivät ole työaikaa.
Ai et suostu? Tuollaisia työnvieroksujia te kaikki työttömät olette!
En edes jaksa enää hakea töitä. Olen tehnyt kaikenlaisia raskaita töitä kuten raksatöitä ja lapiohommia ja telinetöitä jossa yksi telineen osa voi painaa 10-30 kg ja niitä kannetaan joka päivä kuukauden ajan. Jaksaminen ei ole ongelma mutta ei jaksa hakea töitä koska ei kukaan enää jaksa pyytää edes haastatteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan ole puhunut kärsimyksellisyydestä, mutta minulla on työtön-tuttuja jotka eivät voi tehdä sitä tai tätä tai tuota ja lopulta eivät voi tehdä mitään, kun ei saa siistiä toimistotyötä isolla palkalla.
Just joo, aina löytyy näitä veljenenonkaimojenserkkuja joilla oli juuri samoja kokemuksia lol. Mistä teitä lässyttäjiä oikein sikiää, nämä luulot aikuisista työttömistä ovat niin lapsellisia että kysyjän täytyy olla vähän k.vammainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan ole puhunut kärsimyksellisyydestä, mutta minulla on työtön-tuttuja jotka eivät voi tehdä sitä tai tätä tai tuota ja lopulta eivät voi tehdä mitään, kun ei saa siistiä toimistotyötä isolla palkalla.
En minäkään voi, koska on kremppaa. Teen toimistotyötä pienellä palkalla.
Ei kannata selittää näille vajaille mitään tosissaan. Näkeehän sen että tämä on taas yksi lautateinien paskaketju.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei työssäkäynti ja palkan saaminen tarkoita, että pitäisi sietää paskaa esimiestä tai vittumaisia työkavereita. Kyllä työpaikalla pitää olla vähintään asiallinen ja siedettävä meininki.
samat suojatyöpaikkalaiset aina aukoo kaiket päivät täällä päätänsä
kyllä itellekkin tollanen työ kelpais jossa palkka juoksee ja voi vaan notkua netissä muille v*ttuilemassa
Ai kamalaa: Että ihan tuhansia euroja pitäisi palkkaa saada! Eihän mistään kokopäivätyöstä makseta alle tonnia kuussa!
Koen itseni enemmän eläkeläiseksi kuin työttömäksi.
t. työtön 39v
Vierailija kirjoitti:
Menisin mielelläni mutta kärsin pahasta unettomuudesta johon en saa oikeaa lääkettä.
No, sinähän olisit hyvä työntekijä ja voisit tehdä pitkää päivää, kun ei tarvitse nukkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosiaaliturvan tulee mahdollistaa ihmisarvoinen elämä, mukaanlukien perheen perustaminen. Jos ei lait kelpaa niin otetaan sitten kaikki lait pois kerralla!
Vierailija kirjoitti:
En edes jaksa enää hakea töitä. Olen tehnyt kaikenlaisia raskaita töitä kuten raksatöitä ja lapiohommia ja telinetöitä jossa yksi telineen osa voi painaa 10-30 kg ja niitä kannetaan joka päivä kuukauden ajan. Jaksaminen ei ole ongelma mutta ei jaksa hakea töitä koska ei kukaan enää jaksa pyytää edes haastatteluun.
Sen sijaan porukka roikkuu keskustelupalstalla valittamassa ja murehtimassa muiden kanssa. Ei ihme että ongelmat isoja kun keskustelupalstojen sopulijoukko vain vahvistaa toistensa ahdistusta. Kyllä tällaiset keskustelut vaan passivoi ihmisiä johtavat syvempiin ongelmiin
Ne työttömät, jotka eivät voi tehdä sitä, tätä eikä tuota, ovat oikeasti työkyvyttömiä, mutta heitä ei voi päästää eläkkeelle, koska eläkeläisinä heille pitäisi maksaa enemmän kuin työttömänä. Ja kannattavuuslaskelmissa huomioidaan vain se, mitä työttömälle/eläkeläiselle itselleen pitäisi maksaa, ei ollenkaan sitä, mitä työttömänä olevan työkyvyttömän työvoimapoliittiset toimet maksavat.
Taas täällä joku persujunnu ripuloi työttömien päälle. Onneton elämä sullakin.
Kaikki tietää, että hallitus on pahentanut työttömyyttä, älkää yrittäkö harhauttaa ihmisiä syyttämään työttömiä.
Paskaa vappua sullekin!
Älä nyt viitsi. Kannattaa muistaa, että monet työttömät ovat olleet työelämässä vuosikymmeniä ja tietävät mitä nykytyöelämä on. Itse olen töissä, mutta täysin uupunut ja jos jäisin työttömäksi, niin ei minun haluttomuus hyppiä tunti siellä toinen täällä johtuisi työttömyydestä vaan siitä, että tiedän miten raskasta työnteko nykyisin on jopa siellä yhdessä vakituisessa kuukausipalkkaisessa työssä. Minun sympatiani ovat täysin työttömien puolella, sillä jos kunnon työpaikkoja olisi tarjolla, olisin vaihtanut ajat sitten. Millään parin tonnin kuukausipalkalla ei elä, köyhyydessä kituuttaminen työssäkäyvänä on kaikista kamalinta. Ja pikkupaikkakunnille muuttaminen ei ole ratkaisu, työt ovat siellä, missä asuminen maksaa. Itsekin olen aikoinaan muuttanut vain töiden takia pk-seudulle, mieluiten asuisin jossain ihan muualla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole parempi, ettei väitä osaavansa esim. sydänkirurgin töitä vaan on osaamisestaan rehellinen?
Ja toisaalta nythän on pitkälti tilanne, jossa työnantaja sanelee mitä työnhakija EI tule tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Ja vastauksista päätellen pentulautalaiset ovat taas täällä. En ymmärrä, nämä pennutkin ovat joskus(?) siinä tilanteessa että pyrivät työelämään mutta niitä töitä ei tasan tarkkaan ole tuossa vaiheessa enää kenellekkään. Eivätkö nämä pikku sikiöt ymmärrä sitä että itsekin ovat samassa tilanteessa joku päivä? Ja jos joku näistä vajaista mukamas on töissä(kuka palkkaa tuollaisia?) on niin eikö päässä yhtään raksuta että itsekin voi saada potkut milloin vain niin kuin nykyään moni saa? Et ole niin korvaamaton ettei sinua voisi potkia pelolle.
Vai sillä tavalla! Olen ollut 30 vuotta työelämässä. Olen nainen. Haluan töitä!
Niin naisen työhän olisi oikeasti synnytellä. Se toimistopiipertäminenkin on myönnytys.
Ylipäätään kaikki työ on luonnotonta. Luonnossa sitä vaan vaeltelee ja syö.