Laukkuni jäi penkille julkisella paikalla eikä sitä ole löydetty. Kuoletin kortit. Mitä kaikkea muuta pitäisi ymmärtää tehdä?
Toinen asia jonka jo tein: ilmoitus poliisille kela-kortin ja ajokortin katoamisesta. Puhelin ei onneksi ollut laukussa.
Neuvokaa te, joille on käynyt sama joskus. Mitä kaikkea pitäisi muistaa hoitaa?
Kommentit (61)
Vapaaehtoinen luottokielto, jos siellä oli sun henkilötunnus-> pikavippihana aukesi kässin pöllijälle.
Voiko siis nimissäni ottaa pikavippejä pelkän nimen ja henkilötunnuksen tietämällä? Henkilötunnushan on vaikka kenen tiedossa - en ole tajunnut sen olevan näin arkaluontoinen tieto.
ap
Vierailija kirjoitti:
Voiko siis nimissäni ottaa pikavippejä pelkän nimen ja henkilötunnuksen tietämällä? Henkilötunnushan on vaikka kenen tiedossa - en ole tajunnut sen olevan näin arkaluontoinen tieto.
Jatkokysymys jos joku tietäisi: saako mahdollisen pikavipin peruttua jos se on otettu sen jälkeen kun olen ilmoittanut poliisille ajokortin katoamisesta? Miten saan ylipäänsä tietää että nimissäni on otettu pikavippi?
ap
Jos siellä oli avaimet, niin lukitus uusiksi - uudelleen sarjoitus, sähköisen avaimen poistaminen systeemistä tai mikä siihen lukitukseen on siinä käytettävä versio.
Vierailija kirjoitti:
ap
Kaikki pikavippejä tarjoavat yritykset eivät noudattavat lakia. Ja esim asunnon voi vuokrata sinun nimissä.
Laita osoitteenluovutuskielto. Muuten sun osoitteen saa selville nimellä ja syntymäajalla.
Kysy nyt kuitenkin löytötavaratoimistostakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkokysymys jos joku tietäisi: saako mahdollisen pikavipin peruttua jos se on otettu sen jälkeen kun olen ilmoittanut poliisille ajokortin katoamisesta? Miten saan ylipäänsä tietää että nimissäni on otettu pikavippi?
ap
Saat sen tietoosi kun velkojat lähestyy sinua...Jos identiteettivarkaudesta on informoitu poliisia ja asiasta on tehty rikosilmoitus, on tuomioistuin luultavasti ollut asiasta myös tietoinen, eli sinun tulee tehdä rikosilmoitus, jos tietojasi on käytetty väärin, pelkkä ilmoitus ajokortin katoamisesta ei siis riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Positiivisesta luottorekusteristä voit katsoa itse.
Ei ole Suomi entisensä.
Tästä lähtien piilotat laukkuusi airtägin tai samsung smarttägin tai molemmat. Säästyt seuraavalla kerralla suurelta vaivalta. Muista katsoa muutaman kk välein onko paljon paristoa jäljellä.
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/899215/Samsung-Galaxy-SmartTag2…
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/701255/Apple-AirTag-paikannin-1…
Mitä vittua se sulle kuuluu?
Kirjaimellisesti, juokse perseesen ja mieti sitä.
Vierailija kirjoitti:
Kysy nyt kuitenkin löytötavaratoimistostakin.
Kysyin ja kehottivat kysymään vielä huomenna uudestaan, koska joskus löytyneitä tavaroita viedään ensin väliaikaisesti säilöön.
Harmittaa kun en muista mitä kaikkia kortteja minulla on lompakossa ja mitkä kaikki avaimet jne. Vinkiksi teille jotka luette tätä: tehkää lista lompakkonne ja käsilaukkunne sisällöstä! Olisi kiva muistaa mitä kaikkea siellä on.
ap
Av mamma on taas ollut kännissä ja laukku jäänyt taksiin tai baariin.
Nää on niin nähty jo.
Vierailija kirjoitti:
Tästä lähtien piilotat laukkuusi airtägin tai samsung smarttägin tai molemmat. Säästyt seuraavalla kerralla suurelta vaivalta. Muista katsoa muutaman kk välein onko paljon paristoa jäljellä.
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/899215/Samsung-Galaxy-SmartTag2…
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/701255/Apple-AirTag-paikannin-1…
Kiitos, hyvä vinkki! Tosin näitä pitäisi olla sitten kaikissa laukuissa, koska totta kai juuri se katoaa joka on jäänyt tägäämättä. Otetaan harkintaan.
ap
Neuvoni on ettet jatkossa kanna mukanasi kortteja, yms.
Itse ilmoitin myös kirjastoon kortin katoamisesta ja tein omaehtoisen luottokiellon (suppeamman).