Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tule koskaan maksamaan kuluttamiani verovaroja takaisin, mites te muut?

Vierailija
28.04.2025 |

Havahduin asiaan muutama vuosi sitten, kun mietin sairaalassa vuodepotilaana viettämäni ajan kuluja yhteiskunnalle.

Olen syntynyt -97, käynyt peruskoulun jälkeen lukion ja ammattikorkean. Ensimmäisen työpaikkani sain vasta 18-vuotiaana, koska kotipaikkakunnallani ei juurikaan ollut töitä nuorille. Amkista valmistuttuani olen ollut jatkuvasti työelämässä, palkkani on ollut 3100-4000€/kk. Tällä alalla palkkani ei tule juuri nousemaan, ellen vaihda projekti-insinööriksi tai esimiestehtäviin.

Olen kuluttanut verorahoja lapsena ja nuorena ainakin seuraavissa: neuvola, muu terveydenhuolto, suun terveyteen liittyvät hoidot ja oikomishoidot, kouluterveydenhuolto, ehkäisyneuvola, varhaiskasvatus, esiopetus, peruskoulu- ja lukio-opetus, päiväkoti- ja kouluruokailut, koulukuraattorin ja -psykologin palvelut, erikoispsykiatrian palvelut. Lisäksi olen saanut opintotukea ja asumistukea opiskellessani lukiossa.

Aikuisena olen törsännyt verorahoja muun muassa näissä tilanteissa: Opintotuki, asumistuki, terveydenhoidon peruspalvelut, erikoissairaanhoito vaikeassa infektiotilanteessa (sis yhden pään alueen leikkauksen ja jumalattoman kalliit lääkkeet), neuvolapalvelut, synnyttäminen ja sen jälkeinen sairaalajakso, lapsilisät, yksinhuoltajan korotukset, keskenmenoon liittyvät terveydenhuollon palvelut, perheneuvolan palvelut, sosiaalihuollon palvelut, auto-onnettomuuteen joutuminen (hälytysajoneuvoja tarvittiin aika monta, ei ollut minun vika kun risteyksestä ajettiin suoraan keulan eteen 80km/h vauhdissa) ja siihen liittyvät terveydenhuollon palvelut, päivystyspalvelut jne

Lisäksi olen kuluttanut julkisten teiden asfalttia ja katuvaloja sekä käyttänyt verovaroin kustannettuja rakennuksia.

Voi per... :DDDDDDD Ihan hieno juttu, että nuorena naisena olen näitä palveluja saanut enkä ole niiden vuoksi velkaantunut, mutta onhan tämä käynyt aika kalliiksi yhteiskunnalle, vaikka on tullut noita tulevia veronmaksajiakin pusattua tänne Suomeen.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tullut oikealle palstalle.

Vierailija
2/37 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet tullut oikealle palstalle.

Mielestäni palsta vaikuttaa olevan vasemmalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisen miljoonaa olen maksanut veroja enemmän, kuin olen kuluttanut yhteiskunnan varoja jos käytän niiden arviona 450k€.

Vierailija
4/37 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tienannut pimeesti käteen joku 50000 euroa viimeisen 6 vuoden aikana. Olen työtön mutta kaikenlaista pikkuhommaa aina löytyy. Yks tyyppi halusi että maalaan sen peltikaton ja yhden seinän koska sillä oli korkeanpaikankammo. Sain palkkaa 1000 euroa viikossa. Sitten olen viime aikoina piikannut muutaman autotallin lattian ja valannnu uuden lattian.

Vierailija
5/37 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen keskiluokkaisessa ihan hyvin palkatussa työssä. En ole ollut työttömänä kuin muutamia päiviä. Syön kuitenkin erittäin kallista lääkettä, joka pitää minut elossa ja terveenä. Kela korvaa sen 100%, joten minusta on yhteiskunnalle enemmän menoja kuin tuloja. Opiskelin lisäksi pitkään, vaikka olinkin opiskelujen aikana töissä.

Vierailija
6/37 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulta on leikattu kitarisat, ja tehty 2 kertaa tyräleikkauksessa ja vatsalihasten yhteen ompeleminen, lihavuusleikkaus ja sen jälkeen 2 kertaa vatsan kiristysleikkaus ja rintojen kohotus, ja molemmat munatorvikasvaimet leikattu kaikki nämä julkisella puolella, plus kerran vuodessa hammaslääkärit ja suuhygienistit. Olen myös synnyttänyt kahdesti ja käyttänyt äitiysneuvolan ja päiväkotipalveluja, lasten psykologia ja toimintaterapiaa julkisella, ollut itse suljetulla 2 viikkoa ja vuoden terapiat julkisella, ja ollut työttömänä 3 v jolloin opiskelin työttömyysetuudella uuden ammatin. Olen ollut myös puolivuotta sairaslomalla. Olen ehkä kuluttanut verovaroja jotain 100.000-150.000 euroa 

Vierailija
7/37 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä nyt unohdat laskea sen. Että käyttämiesi palveluiden työstäkin maksetaan veroa.

Kun syntyvyys on vähentynyt. Tulevaisuuden veronmaksajia on vähemmän. Kouluja ja neuvola palveluita tarvitaan vähemmän. Pari tuhatta työntekijää on maksamassa veroja noilta aloilta.

Et ehkä et maksa kaikkea käyttämääsi verorahaa. Mutta enemmän, kuin osaat laskea.

Vierailija
8/37 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolisen miljoonaa olen maksanut veroja enemmän, kuin olen kuluttanut yhteiskunnan varoja jos käytän niiden arviona 450k€.

Onko sulla kristallipallo, kun tiedät mihin sairastut? Yleensä keski-iässä on nettomaksaja mutta iän myötä kallistuu vaaka jälleen nettosaajan puolelle. 

Vierailija
9/37 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut 3-vuotiaasta asti lastensuojelun asiakas ja 9-vuotiaasta täysi-ikäiseksi pysyvästi sijoituksessa. Aikuisiällä sairastuin vakavasti ja hoitoni ovat tulleet hyvin kalliiksi. Tähän päälle kaikki normaalit kulut mitä koulutukseen perusterveydenhoitoon jne. olen kuluttanut.

Eipä tuossa paljoa paina se, että olen ollut 18-vuotiaasta asti työelämässä. Jos tästä vielä täysin työkykyiseksi toivun, ei taida työvuodet riittää maksamaan kaikkea takaisin, vaikka olen vielä alle 40-vuotias.

Minulle on todellakin ollut lottovoitto syntyä Suomeen.

Vierailija
10/37 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en saa enää koskaan töitä niin olen lopun ikääni pelkkä kulu. 

M.53

Vierailija
11/37 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä palsta on täynnä sossupummeja.

Vierailija
12/37 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio maksaa edes asuntolainaani takaisin. Mitäpä siihen sanot?

Vierailija
13/37 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin naisena toivoisin, että miehet maksaisivat verot ja naiset hyödyntäisivät näitä verorahoja. Miehet maksakoon omat kulunsa. Asumme Porvoossa.

Vierailija
14/37 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En aio maksaa edes asuntolainaani takaisin. Mitäpä siihen sanot?

Ei huono!

Vierailija
15/37 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut 3-vuotiaasta asti lastensuojelun asiakas ja 9-vuotiaasta täysi-ikäiseksi pysyvästi sijoituksessa. Aikuisiällä sairastuin vakavasti ja hoitoni ovat tulleet hyvin kalliiksi. Tähän päälle kaikki normaalit kulut mitä koulutukseen perusterveydenhoitoon jne. olen kuluttanut.

Eipä tuossa paljoa paina se, että olen ollut 18-vuotiaasta asti työelämässä. Jos tästä vielä täysin työkykyiseksi toivun, ei taida työvuodet riittää maksamaan kaikkea takaisin, vaikka olen vielä alle 40-vuotias.

Minulle on todellakin ollut lottovoitto syntyä Suomeen.

Ei noita sijoituskuluja voi laskea sun kuluiksi. Ne on vanhempiesi kuluja, ei missään nimessä sinun

Vierailija
16/37 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet synnyttänyt veronmaksajan, joten olet myös tuottanut.

Kai aika harva saisi kaiken maksettua.

Vierailija
17/37 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petteri Orban ei ole sitä myöskään tehnyt. 

Vierailija
18/37 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet synnyttänyt veronmaksajan, joten olet myös tuottanut.

Kai aika harva saisi kaiken maksettua.

Totta! Jo ihan infrastruktuurin käyttö syö niin paljon rahaa vuosittain, että harvapa sen pystyy kattamaan maksamillaan veroilla.

Vierailija
19/37 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen maksanut noita teidän aiheuttamianne laskuja. Olen tähän mennessä maksanut veroja noin 1,8 miljoonaa euroa ja ennen eläköitymistä menee 2 milj. rikki. Eikä se verojen maksu siihen eläkkeeseenkään tietysti lopu. Eläkemaksujakin on tullut maksettua sen verran, että omilleni pääsen vasta 77 vuotiaana ja siinä ei ole tuottoja vielä yhtään mukana. Sen verran stressaavaa elämää on tullut vietettyä, etten todennäköisesti elä edes tuohon ikään asti.

Saa kiittää, meitäkin tarvitaan, että tämä yhteiskunta pyörii.

Vierailija
20/37 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas olen maksanut noita teidän aiheuttamianne laskuja. Olen tähän mennessä maksanut veroja noin 1,8 miljoonaa euroa ja ennen eläköitymistä menee 2 milj. rikki. Eikä se verojen maksu siihen eläkkeeseenkään tietysti lopu. Eläkemaksujakin on tullut maksettua sen verran, että omilleni pääsen vasta 77 vuotiaana ja siinä ei ole tuottoja vielä yhtään mukana. Sen verran stressaavaa elämää on tullut vietettyä, etten todennäköisesti elä edes tuohon ikään asti.

Saa kiittää, meitäkin tarvitaan, että tämä yhteiskunta pyörii.

Kiitos, pelastit mun hengen.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän