Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

YLE: Veera, 27, haluaisi perheen, mutta miestä on vaikea löytää Uudeltamaalta

Vierailija
28.04.2025 |

https://yle.fi/a/74-20149547

Tuossa artikkelissa on haastateltu Kauppakorkeakoulussa loppusuoralla opiskelevaa naista, jolla on vaativa työ, kivat harrastukset ja paljon kavereita, mutta hänellä on ollut vaikeuksia löytää kumppania.

Mitä ajatuksia herättää? En yhtään ihmettele, vaikka ei olekaan kokemuksia pk-seudulla deittailusta.

Kommentit (1740)

Vierailija
221/1740 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten kanssa pitää osata fiilistellä etenkin alkuaikoina. Opetelkaa Taunot!

Kerroinpahan vaan...

Vierailija
222/1740 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi on ulkonäön puolesta korkeintaan kuutosen luokkaa. Kuka tuommoisen vierestä haluaa herätä loppuikänsä? Noi hampaat voisi laittaa ainakin kuntoon ja rasvat alas.

Ei hänen hampaissa mitään vikaa ole. Ihan tavalliset luonnolliset hampaat, jotkut turkkilaisen klinikan yli-isot somevaikuttajalaminaatitko hänen pitäisi laittaa? Ja ylipainoisiakin on nykyään suuri osa ihmisistä, ei se ole suurimmalle osalle ihmisiä joku valtava turn-off, kun kyse ei ole sairaalloisesta ylipainosta kuitenkaan. 

Mutta toki on mahdollista että tasojuttu jossain määrin vaikuttaa, eli se jos hänellä on itsellään paljon vaatimuksia miehelle, esim. pitää olla akateeminen, pitkä, elää jollain tapaa jännittävää elämää (harrastukset, työ, yms), niin aika usein ne semmoiset miehet etsii hoikkia kaunottaria. Mutta jos ih

Ei niitä yleensä paperien perusteella järjestetä vaan sen, miten hyvin vanhemmat tulevat juttuun keskenään. Ja yleensä nuo liitot toimivat osittain siksi, että heillä on vaikutusvaltaa lapsiinsa, ja pystyvät siksi manipuloimaan heitä suuntaan jos toiseenkin.

Järjestettyihin liittoihin kuuluu myös oleellisesti se, että niistä odotetaan jälkeläisiä. Eivät siis ole mitään seksipano-avosuhteita, niinkuin miehet nykyään haluavat. Naisen kanssa mennään naimisiin ja ero ei tule kysymykseenkään. Onko suomimiehistä tähän? Eipä taida olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/1740 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LUE: Veera deittailee pahoja poikia ja on yllättynyt kun kukaan heistä ei halua asettua alas ja etsii nyt elättäjää kilttimiestä. 

Juu, independent ktm-naiset yleensä etsivätkin juuri kilttimiehiä.

Vierailija
224/1740 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa laajentaa etsintöjä lähialueen pikkukuntiin, eikä olla liian nirso. 

Ei pikkukunnista kelvollisia miehiä löydä. 

Vierailija
225/1740 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa sekä uran että perheen, niin mies saa olla aikamoinen saalis. Jos biologinen kello tikittää, niin entäs jos hankkii lapsen yksin?

Vähän rönsyää nyt juttu, mutta itse ainakin koin todella vapauttavana sen, kun minulla oli jo lapsi enkä halunnut enempää. Puuttui vaan kumppani siinä vaiheessa kun lapsi alkoi olla isompi. Oli niin paljon helpompaa etsiä "pelkkää" kumppania kuin arvioida olisiko tuo nyt hyvä isäkin.

Palstalla väitetään ettei miehet (varsinkaan lapsettomat) huoli yksinhuoltajia. En allekirjoita tätä etenkään omalta kohdaltani, mutta en muidenkaan. Tunnenpa jopa kaksi yh:aa, joilla on vam-maiset lapset. Silti ovat löytäneet kelvolliset kumppanit itselleen.

Vierailija
226/1740 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

27v? Jotenkin olemukseltaan lähemmäs nelikymppinen.

Hyvin tavallista. Tämän takia deittailen vain 18-23-vuotiaita. M35

Vierailija
227/1740 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi on ulkonäön puolesta korkeintaan kuutosen luokkaa. Kuka tuommoisen vierestä haluaa herätä loppuikänsä? Noi hampaat voisi laittaa ainakin kuntoon ja rasvat alas.

Ei hänen hampaissa mitään vikaa ole. Ihan tavalliset luonnolliset hampaat, jotkut turkkilaisen klinikan yli-isot somevaikuttajalaminaatitko hänen pitäisi laittaa? Ja ylipainoisiakin on nykyään suuri osa ihmisistä, ei se ole suurimmalle osalle ihmisiä joku valtava turn-off, kun kyse ei ole sairaalloisesta ylipainosta kuitenkaan. 

Mutta toki on mahdollista että tasojuttu jossain määrin vaikuttaa, eli se jos hänellä on itsellään paljon vaatimuksia miehelle, esim. pitää olla akateeminen, pitkä, elää jollain tapaa jännittävää elämää (harrastukset, työ, yms), niin aika usein ne semm

Eikö ole?

Vierailija
228/1740 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mää keksin: Patrik Itäniemi sopii Veeralle kun nyrkki pashaan!

Sama puolue ja muoto.

Vierailija
229/1740 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa laajentaa etsintöjä lähialueen pikkukuntiin, eikä olla liian nirso. 

Ei pikkukunnista kelvollisia miehiä löydä. 

Okei. Hyvä tietää. Pysy vaan siellä, missä nyt oletkaan. Kotona varmaankin.

Vierailija
230/1740 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen siider*valas.

Vierailija
231/1740 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veera ei ole siro eikä hoikka ja ikääkin alkaa olla liikaa. Ei miehiä kiinnosta Veeran hyvä koulutus tai rahatilanne tai mielenkiintoiset harrastukset. Miehille tärkeintä on naisen ulkonäkö ja seksuaalinen yhteensopivuus. Ja hyvät ruoanlaittotaidot ja kiltti luonne ja naisellinen olemus, pukeutuminen.

Veera haluaa perheen, kyllä silloin tulevalle partnerille pitäisi olla hyvin tärkeää Veeran koulutus,harrastukset sekä toimeentulo. Tapailusuhteissa yllä mainitsemasi asiat voivat olla ne tärkeimmät.

En kyllä tiedä yhtäkään miestä jolle olisi tärkeää naisen koulutus, harrastukset tai toimeentulo. Varmasti niitäkin on, mutta ei näillä yleensä ole mitään väliä kun parisuhteita perustetaan. 

Tässä on yksi. En voisi hark

Juu. Niistä tieteistä jotka ovat kirjoittaneet nestehukan "raskausmyrkytykseksi" ja sen vuoksi silpovat naisten kohdun, laskuttaen tästä valtiolta 10-20 000e ja r aiskaten veitsillä lapsesi äidin.

Mitäpä jos etsisit lisääntymismetdoeja sieltä kovan tieteen sisältä. Jos geenimanipulaatio onnistuu niin etteköhän pysty pikkuhiljaa alkaa soveltamaan noita sadistisia touhujanne myös toisiinne. Kloonaa vaikka itsesi omassa peräsuolessasi?

Vierailija
232/1740 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täs on hänel sopiva ALFAUROS!

https://x.com/ItaniemiPatrick/status/1844757515235361011

Mies on ku veistos.

Vierailija
233/1740 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa sekä uran että perheen, niin mies saa olla aikamoinen saalis. Jos biologinen kello tikittää, niin entäs jos hankkii lapsen yksin?

Vähän rönsyää nyt juttu, mutta itse ainakin koin todella vapauttavana sen, kun minulla oli jo lapsi enkä halunnut enempää. Puuttui vaan kumppani siinä vaiheessa kun lapsi alkoi olla isompi. Oli niin paljon helpompaa etsiä "pelkkää" kumppania kuin arvioida olisiko tuo nyt hyvä isäkin.

Palstalla väitetään ettei miehet (varsinkaan lapsettomat) huoli yksinhuoltajia. En allekirjoita tätä etenkään omalta kohdaltani, mutta en muidenkaan. Tunnenpa jopa kaksi yh:aa, joilla on vam-maiset lapset. Silti ovat löytäneet kelvolliset kumppanit itselleen.

Siihenhän tuokin nainen varmaan päätyy eikä ole ollenkaan huono ratkaisu. Ei se ole kuin taloudellisen toimeentulon kysymys, maksaa pari tonnia. Ja lapsen kasvatus ei taas ole niin kallista kuin uskotellaan.

Vierailija
234/1740 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä jutussa olevat kommentoijat eivät selkeästi ole itse noin 30v sinkkuja naisia Helsingissä. Itse saan Tinderissä todella paljon huomiota, tykkäyksiä ja treffejä, mutta eivät ne merkitse mitään, kun ideana on löytää hyvä kumppani ja isä lapsille. Täälläkin aina valitetaan, että mitäs otti miehen lastensa isäksi, mutta sitten kun on tarkka siitä, että kumppani jo seurusteluaikoina jakaa kotityöt ja tunnetyöt, niin on se liian nirsoa. Nykyajan miehet eivät halua sitoutua. Nekin jotka etsivät mukamas vaimoa, niin parin kolmen kuukauden päästä lopettavat kaiken panostamisen ja "ei enää tunnu miltään". Itse en ole niin ulkonäkökeskeinen mitä miehet ovat, ja olen seurustellut miesten mukaisesti "tasoani" alempien kanssa. Itselleni ei ole väliä mitä toinen tekee työkseen, koulutuksella jne, kunhan vain on minulle mukava ja parisuhde toimii vastavuoroisesti. Valitettavasti nämä miehet eivät kestä sitä, että olen paremmin kouluttautunut ja paremman näköinen kuin he, ja saan miehiltä huomiota ihan missä tahansa liikunkin. He alkavat kohtelemaan minua todella törkeästi, ja juttu päättyy siihen.

Vierailija
235/1740 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on ku veistos.

Panen paremmaksi: Arto Satonen on vapaa poika mies, kokkare ja tuleva Kelan pää pomo, ei homo?

Vierailija
236/1740 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on ku veistos.

Panen paremmaksi: Arto Satonen on vapaa poika mies, kokkare ja tuleva Kelan pää pomo, ei homo?

Ainoastaan pikkasen homo

Vierailija
237/1740 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä jutussa olevat kommentoijat eivät selkeästi ole itse noin 30v sinkkuja naisia Helsingissä. Itse saan Tinderissä todella paljon huomiota, tykkäyksiä ja treffejä, mutta eivät ne merkitse mitään, kun ideana on löytää hyvä kumppani ja isä lapsille. Täälläkin aina valitetaan, että mitäs otti miehen lastensa isäksi, mutta sitten kun on tarkka siitä, että kumppani jo seurusteluaikoina jakaa kotityöt ja tunnetyöt, niin on se liian nirsoa. Nykyajan miehet eivät halua sitoutua. Nekin jotka etsivät mukamas vaimoa, niin parin kolmen kuukauden päästä lopettavat kaiken panostamisen ja "ei enää tunnu miltään". Itse en ole niin ulkonäkökeskeinen mitä miehet ovat, ja olen seurustellut miesten mukaisesti "tasoani" alempien kanssa. Itselleni ei ole väliä mitä toinen tekee työkseen, koulutuksella jne, kunhan vain on minulle mukava ja parisuhde toimii vastavuoroisesti. Valitettavasti nämä miehet eivät kestä sitä, että olen paremmin kouluttautunut ja

Se on se fantasiavaimo, joka käyttäytyy kuin thaikkuhoro mutta tienaa kuin tämä Veera.

Ajattele lapsuuden koululuokkaasi. Oliko siellä poikia, kenen kanssa olisit halunnut perustaa perheen? Jos ei niin on hyvin todennäköisä, ettei heidän murkkuiässä herännyt siitoshalukkuutensa ole ainakaan jalostanut heidän luonnettaan sellaiseen suuntaan, että pitäisit siitä enemmän.

Avioliitossa miehet alkavat käyttäytymään naismaisemmin ja naiset miesmäisemmin. Persoonat hämärtyvät. Siksi usein varatuista miehistä JA naisista pidetään enemmän. Sinkut polarisoituvat sukupuoltensa stereotyyppisiksi edustajiksi eivätkä yleensä edes pidä toisistaan. Eikä pitäisi se avioparikaan, jos eivät olisi vankeina toistensa kanssa ja täysin pihalla siitä, mikä on lähtöisin kenestäkin.

Vierailija
238/1740 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sen hoidon pokata esim ulkomaanmatkalta. Jos on kauppatieteiden maisteri niin luulisi olevan varaa matkustella eikä tarvitse tyytyä b-luokan jannuihin.

Vierailija
239/1740 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö Uudenmaan kohdalla ollut suht sama määrä miehiä ja naisia, 49% ja 50%.

kyllä, mutta tsekkaa seuraavaksi miesten ja naisten työllisyys tuossa ikäryhmässä.

MItenkähän tämän ilmaisisin.. ulkonäkö ei nyt ole se ensimmäinen juttu tässä.. vaan Veerasta huokuu sellaisia persoonallisuudenpiirteitä ja arvoja, jotka ei miesten keskuudessa ole oikein huudossa. Veikkaisin että Veeralla on aika jyrkät yhteiskunnalliset ja poliittiset mielipiteet. Tai jyrkät mielipiteet ihan yleisesti. En saa sellaista rennon ja mukavan seuran fiilistä hänen habituksesta tai puheista.

Siis mitä? Eikö miehissä ole enemmän noita poliittisesti oikealla olevia? Vassarinaisella olis pienempi tarjonta. 

Ei se suuntaus vaan se jyyräys

oikestojyyrä ei ole sen parempi kuin vasemmistojyyrä. Ja sitten kun mietit asiaa liberaali-konservatiiviakselilla... minä en ainakaan näin hieman kypsempänä naisenakaan jaksa kuunnella luennointia joltain maailmojensyleilijältä kun on 45 ikävuoteen ehtinyt nähdä monenlaista ja monesta paikkaa maapallolla. Epäilen, että näin ajattelee myös moni mies ja vierastaa naista josta huokuu sellainen "kyllä minä tiedän".

Vierailija
240/1740 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yleisesti koira sitoo tosi paljon. Arjessa ei ole spontaaniutta, jos on koira. Tämä voi heikentää mahdollisuuksia kohtaamisiin, kun täytyy aina mennä ajoissa kotiin koiran takia.