Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen köyhähkö mutta en halua ottaa miestä asumaan kanssani-tämä herättää ihmetystä

Vierailija
28.04.2025 |

Kaikki ottavat ilmeisesti rahan vuoksi miehen asumaan kanssaan, koska sitä ihmetellään paljon kun sanon suoraa etten halua olla taloudellisesti riippuvainen kenestäkään. Rahaa mulla ei liikaa ole mutta työssä käyn, mitään tukia en saa. Miksi toiset haluaa olla jonkun kanssa vaan saadakseen vaikka hienomman asunnon? Tuttavapiirissä yllättävän moni ihan suht surkeissa suhteissa, rahan takia.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat erilaisia ja prioriteetit samoin. Olen itse samanlainen kuin sinä, mutta en ihmettele miksi joku toinen on toisenlainen. Joku sietää hyvin vähän ankeampaakin suhdetta. En ymmärrä mitä haet tällä aloituksella, jotain paheksuntaako, että joku valitsee toisin kuin itse teet. 

Vierailija
2/39 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaistako on elämä nykyään? Huonompaan suuntaan on menty jos rahan takia taas mennään saman katon alle. Luulin että siitä on päästy jo eroon. Luulin että nykyään kaikki vastaavat omasta taloudestaan eikä tuollaista tapahdu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuntuisi mahdottomalta ajatukselta ottaa toista ristiksi. Yksin olo on ehdottomasti parasta elämää. Ja niin varmasti monet yksineläjämiehetkin ajattelevat. Elämän häiriötekijä koko kumppanuus.

Vierailija
4/39 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista, että ihmiset tekevät näin. En kyllä siksi vain muuttaisi kumppanin kanssa yhteen, kukin sitten tyylillään.

Vierailija
5/39 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä asunut miesystävän kanssa muuta ku epävirallisesti osan viikosta tai epävirallisesti. Aina on pitänyt olla oma koti, jonne pääsee omaan rauhaan tekemään omia juttujaan. 

Vierailija
6/39 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun mieheni kanssa yhdessä mutta häviän tässä kuviossa kuukaudessa satasia. En saa asumistukea koska mies tienaa liikaa, ja vuokra on isommassa asunnossa suurempi kuin mitä se oli yksiössäni.

Asummekin yhdessä rakkauden vuoksi, emme rahan.

Vierailija
7/39 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat erilaisia ja prioriteetit samoin. Olen itse samanlainen kuin sinä, mutta en ihmettele miksi joku toinen on toisenlainen. Joku sietää hyvin vähän ankeampaakin suhdetta. En ymmärrä mitä haet tällä aloituksella, jotain paheksuntaako, että joku valitsee toisin kuin itse teet. 

Koska niin moni on minun tilanteessa tullut sanomaan että sinun pitää ottaa rikas mies. Tai että minä en eroa koska mies tuo niin hyvän tulotason kotiin. Tuntuu että itse olen ollut arvostelun kohde. Miksi, jos itsellä asiat hyvin. Usein nämä kyllä valittavat miehistään että ei se omaisuus sitten suurta auvoa tuo.

Vierailija
8/39 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lun ne tuet on niin isot Hehheh. Oikeesti kyllä tuollaisia miettii nekin ketkä eivät saa mitään tukia. 

Vierailija
9/39 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni. Asuntolainan saa kaksi helpommin kuin yksi. Toisen ei tarvitse silloin olla edes työelämässä. Mutta sinkkuna et saa jos olet määräaikaisessa työsuhteessa.

Vierailija
10/39 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ketään niin vaan oteta. Miksi ne ihmettelevät jos kerran haluat yksin asua.

Vierailija
11/39 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni. Asuntolainan saa kaksi helpommin kuin yksi. Toisen ei tarvitse silloin olla edes työelämässä. Mutta sinkkuna et saa jos olet määräaikaisessa työsuhteessa.

Juu, yllättävän moni on mieluummin huonossa suhteessa rahan takia kuin pärjäilee yksin. Olen hieman hämmentynyt, olen eronnut todella pitkästä liitosta enkä halua vain ottaa uutta miestä rahan vuoksi. Tuntuu hullulta että tämä on joka toisen naisen ajatus tässä tilanteessa.

Vierailija
12/39 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut katsovat asiaa eri näkökulmasta kuin sinä. Useimmiten muutetaan yhteen, kun rakastetaan toista ja halutaan jakaa elämä toisen kanssa. Siinä samalla tulee mahdollisesti taloudellinen hyöty, vaikka aina se ei ole niin. Sinä et ole halukas jakamaan elämääsi miehen kanssa. Sen vuoksi yhteenmuutossa ei ole mitään mieltä.

Yhdessä asuminen vaatii aina jonkinlaista joustamista molemmin puolin. Mutta on siinä hyvätkin puolensa. Muutakin kuin taloudellinen etu.

Vierailija
13/39 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ketään niin vaan oteta. Miksi ne ihmettelevät jos kerran haluat yksin asua.

Siksi kun totean että on suht tiukkaa ja pitää tehdä kovasti töitä, toisille on ratkaisu ilmeisesti tuo että vain "otetaan joku", niin monta vinkkiä rikkaasta miehestä saanut, ihan kuvia ja nimiä lähetetään puhelimeen että "tossa olisi".

Vierailija
14/39 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme tuo on? Miehistä on paljon vaivaa kotona. Ehkä ne sitten nykyään kompensoivat rahalla, ennen ei sitäkään.

Vierailija
15/39 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on myös sinkkuaikana heitelty 'mene nyt Tinderiin hopi hopi, sulla on ens kuussa paikka omakotitalossa miehen luona järven rannalla.' En voisi kuvitellakaan yksinoloa rakastavana aspergerina asuvani jonkun  kanssa, ennen kuin tunnen hänet todella hyvin ja luottamus juurtunut vankaksi. Vain rakkaudesta, ei rahasta. 

Vierailija
16/39 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muut katsovat asiaa eri näkökulmasta kuin sinä. Useimmiten muutetaan yhteen, kun rakastetaan toista ja halutaan jakaa elämä toisen kanssa. Siinä samalla tulee mahdollisesti taloudellinen hyöty, vaikka aina se ei ole niin. Sinä et ole halukas jakamaan elämääsi miehen kanssa. Sen vuoksi yhteenmuutossa ei ole mitään mieltä.

Yhdessä asuminen vaatii aina jonkinlaista joustamista molemmin puolin. Mutta on siinä hyvätkin puolensa. Muutakin kuin taloudellinen etu.

Juu, on aivan eri asia rakkaussuhteessa. Olen itsekin asunut avoliitossa. Mutta siinä kohtaa kun rakkautta ei enää ole tai olet eronnut, nämä ota rikas mies-kommentit alkaa kuulostaa tökeröiltä. Rakastua voi myös ilman että haluaa rahallisesti riippuvaiseksi toisesta.

Vierailija
17/39 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on myös sinkkuaikana heitelty 'mene nyt Tinderiin hopi hopi, sulla on ens kuussa paikka omakotitalossa miehen luona järven rannalla.' En voisi kuvitellakaan yksinoloa rakastavana aspergerina asuvani jonkun  kanssa, ennen kuin tunnen hänet todella hyvin ja luottamus juurtunut vankaksi. Vain rakkaudesta, ei rahasta. 

Mikä ihme naisia vaivaa? Tuntuu että tuo on tärkeintä mitä liitoissa olevat sinkuille sanovat

Vierailija
18/39 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt jeesustella, sina saa paheksua. Pitääkö ihmisten olla mielipiteitä omaamattomua vässyköitö?

Saa paheksua, saa ihmetellä, saa ihannoida, mutta esim. tällaisilla palstoilla ilman nimiä ja päin naamaakin piyäisi tapahtua asiallisesti. 

En minä esim. varsinaisesti loukkaannu mistään muusta kun törkyrikosten kohteena olemisesta tai sellaisesta, että joku on suunnitellusti sabotoiden ja manipuloiden, ehkä jopa rikoksin tehnyt pahaa ja haittaa perheelleni, siis ihan konkreettista haittaa. 

Ns erilaisuuden sietäminen tai ymmärtäminen. ei voi tosielämässä, eikä pidäkään olla sitä, että kaikki pitäisi olla kaikkien mielestä ok ja mitään ei sopisi paheksua tai ihmetellä. 

Tai saahan tuollainenkin olla, mutta turha yrittää pakottaa muita tuollaiseen muottiin. On ihan jyvä,  että eriäviä mielipiteitä on asioista, eikä kaikki ole niin, että kaikki käy. 

Sitten on vielä tällaista: Jollekin päätetään muka opettaa jotain erilaisuuden sietämistä. Hänelle tehdään törkeitä rikoksia. Sitten lässytetään että muka ollaan samalla puolella. Oikeasti ei olla. Miten sitä nyt vääntäisi rautalangasta; Tehdään rikoksia ja sabotoidaan hankaluuksia ja sitten rynnätään muka myötätuntoisina auttamaan. Kuulostaa että ihan noin hyväntahtoista ei kuitenkaan ole. 

Vierailija
19/39 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna toisen ihmetellä. 

Vierailija
20/39 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En halua olla kenestäkään taloudellisesti riippuvainen" ja kuitenkin käyt töissä? Olethan silloin työnantajasta.

Ja yhteistaloudessa ei ajatella olevansa kenestäkään riippuvainen, kaikki tekee eri asioita yhteisen hyvän eteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi