Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Estrogeenihoito ja kuppikoon kasvu?

Vierailija
27.04.2025 |

Olen nyt puolisen vuotta käyttänyt estrogeenia geelinä. Kuppikoko on selvästi kasvanut...kävikö muillekin näin?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle. T. Iso karvainen mies

Vierailija
2/6 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla rinnat kasvoivat vaihdevuosissa jo ennen estrogeenihoidon aloitusta, kun läski siirtyi reisistä ja perseestä vatsaan ja rintoihin. Oletko mitannut, onko myös vatsanympäryksesi kasvanut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla rinnat kasvoivat vaihdevuosissa jo ennen estrogeenihoidon aloitusta, kun läski siirtyi reisistä ja perseestä vatsaan ja rintoihin. Oletko mitannut, onko myös vatsanympäryksesi kasvanut?

En ole mitannut, mutta nään ja huomaan vaatteista, että kasvanut...AP

Vierailija
4/6 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnostaan isorintaisilla on kai enemmän estrogeeniä, mutta hoikillakin isorintaisilla noin keskimäärin enemmän rasvaa kehossaan, joten onko esim kolestroli korkeampi tuon rasvamäärän takia?

Vierailija
5/6 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonnostaan isorintaisilla on kai enemmän estrogeeniä, mutta hoikillakin isorintaisilla noin keskimäärin enemmän rasvaa kehossaan, joten onko esim kolestroli korkeampi tuon rasvamäärän takia?

Rintojen, reisien ja takapuolen rasvakertymät eivät ole epäterveellisä.

Vierailija
6/6 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintoja "kasvattaa" myös keltarauhashormoni ja rasva. Rauhaskudoksen kasvu keltarauhashormonin vuoksi on juuri se tekijä, mikä lisää rintasyövän riskiä. Tätä rauhaskudoksen kasvua ei aina välttämättä paljaalla silmällä edes huomaa. Näin asia selitettiin ruotsinkielisessä terveysohjelmassa, jossa tutkija kertoi korvaushoidon ja rintasyövän yhteyksissä. Hormonilisät voivat myös lisätä kohtusyöpää, mutta pienentää munasarjasyövän riskiä.