Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä laitat vauvan itsetekemään soseeseen

Vierailija
18.09.2008 |

.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohjeita siis kehiin :)

Vierailija
2/7 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä meiltä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipäs takerruta kielioppivirheeseen!

Vierailija
4/7 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun tekemääni tulee vaihtelevasti perunaa, bataattia, porkkanaa ja kukkakaalia.

Vierailija
5/7 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos mä teen sille niin siinä on mitä sattuu

Suolaisissa perunaa, porkkanaa, palsternakkaa, herneitä, kukkakaalia, bataattia, lanttua (ei paljoa), lihan tai kalan kanssa tai ilman.

Makeissa on hedelmää tai marjaa, vettä ja perunajauhoa. Eli ovat käytännössä kiisseleitä.

Vierailija
6/7 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis itse olen tehnyt niin, että olen soseuttanut yhtä ruoka-ainetta kerrallaan, pakastanut ja sekoitellut niistä sitten muita makuelämyksiä. Olen siis tehnyt porkkanasosetta, maissisosetta, kesäkurpitsasosetta jne. Näistä yksittäisistä soseista saa helposti montaa erilaista yhdistelmää. Sitten myöhemmin olen keittänyt ja soseuttanut lihaa, pakastanut sen sellaisenaan jääpalarasiaan ja sekoittanut kasvissoseeseen tarjottaessa.

Vierailija
7/7 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä olen tehnyt ihan kaikista noista perusvihanneksista ja hedelmistä, samoin olen keittänyt lihaa ja kalaa pienissä annoksissa ja pakastanut. Sitten kun on viljat kehissä, niin sitten mukana on pastaa ja riisiä jne.

Tänään tuo lapsi söi porkkanaa ja kanaa ja välipalaksi olisi tarjolla päärynää. Kovat hedelmät mä olen höyryttänyt, tein siis tuon päärynän samaan aikaan kuin keitin porkkanat.

Mä olen aika paljon käyttänyt yrttejä. Persiljaa, ruohosipulia, basilikaa. Samoin mä olen lisännyt ihan mausteitakin noihin soseisiin.

Mä pyrin itse tekemään omat ruoat samoista aineksista ja samalla kertaa.

Annabel Karmelilla on muuten hyvä keittokirja, siinä on paljon vinkkejä miten tekee samalla koko perheen ruoat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi