Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ongelmia töissä

Vierailija
27.04.2025 |

Onko kellään vastaavaa ongelmaa?

Ensinnäkin kuulin että minua kehuttiin mun selän takana älykkääksi mikä oli imartelevaa.

Mutta töissä kukaan ei kysy minulta mitään ei työhön liittyvää eikä vapaa-ajan asioihinkaan. Porukka höpöttää keskenään.

Minkäänlaista small talkia ei saada aikaiseksi mistään vaikka olen yrittänyt. Kaikki päivät menee siinä että olen kuin robotti joka pysyy täysin työ aiheessa koska siitä saan ainoastaan vuorovaikutusta.

Kaikkein parasta on että monet asiat mitä olen tuonut esille on toteutettu mm.

Hankalasta työntekijästä pääsivät eroon kun kerroin heille miten se tulee tehdä juridisesti.

Kuinka tuotantoa kyetään tehostamaan radikaalisti. Kuulin että hanke toteutetaan toimitusjohtajalta.

Tauolla kaikki tuijottaa vain puhelimeen ja jotkut jauhaa jaskaa keskenään. Myös työ aikana näyttävät toisilleen puhelimesta asioita mutta ei minulle vaikka olen aivan vieressä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mula on jokseenkin tuo tilanne, mutta ei se ole mulle ongelma. Mulla on ystävät muualla. Töissä voin ihan hyvillä mielin keskittyä töihin.

Vierailija
2/14 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka haluaa kaveerata sellaisen kanssa, jonka tärkein tavoite on saada muita irtisanotuksi? Sinua vihataan siellä niin paljon, että on vain ajan kysymys,koska kieltäytyvät työskentelemästä kanssasi.

Työntekijän irtisanomisen juridiset askeleet laissa niin selkeät, ettei siihen apuasi ole tarvittu. Pelkkä hankaluus ei muuten riitä irtisanomisen perusteluksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa, että sinä olet siellä VAIN TÖISSÄ. Sosialisoi jossakin muualla.

Vierailija
4/14 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka haluaa kaveerata sellaisen kanssa, jonka tärkein tavoite on saada muita irtisanotuksi? Sinua vihataan siellä niin paljon, että on vain ajan kysymys,koska kieltäytyvät työskentelemästä kanssasi.

Työntekijän irtisanomisen juridiset askeleet laissa niin selkeät, ettei siihen apuasi ole tarvittu. Pelkkä hankaluus ei muuten riitä irtisanomisen perusteluksi.

Häntä ei irtisanottu. Minä tulin hänen kanssa hyvin toimeen mutta meidän esimies vihasi häntä koska hän ei tehnyt töitä vaan loisi.  Minä mainitsin ääneen kuinka hänestä päästään eroon helposti ja hänet siirettiin toiseen toimipisteeseen. Pomo mietti miten antaa potkut mutta kun ei kykene lukemaan mitään aku ankaa vaikeampaa.

-Ap.

Vierailija
5/14 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa, että sinä olet siellä VAIN TÖISSÄ. Sosialisoi jossakin muualla.

Työhön kuuluu kyky myös palvella sisäistä asiakasta. Palvelu ei kuitenkaan kohdistu aphen. eli kyseessä on syrjintää.

Vierailija
6/14 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muiden pitäisi näyttää sinulle puhelintaan, oletko siellä jonkinlainen vartija?

Vierailija
7/14 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi muiden pitäisi näyttää sinulle puhelintaan, oletko siellä jonkinlainen vartija?

Ainakin meillä töissä näytetään kaikille seurueessa kuvia esim. lemmikeistä. Jos ei näytä jollekulle antaa aika epäkohteliaan kuvan.

Vierailija
8/14 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Hyi. Vaikka joku ei tee töitään kunnolla niin ei ole sinun asiasi miettiä häntä muihin tehtäviin ja pois nykyisestä. Ei ihmekään että kukaan ei halua puhua kanssasi. 

Vierailija
9/14 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli selkeästi ymmärrät firmasta jotain mitä ei muut ja jopa johtoporras on noteerannut sun potentiaalin. Ei mikään ihme että muut on kateellisia. Todennäköisesti sulle pedataan jotain iso kiho asemaa taustalla.

Vierailija
10/14 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis Hyi. Vaikka joku ei tee töitään kunnolla niin ei ole sinun asiasi miettiä häntä muihin tehtäviin ja pois nykyisestä. Ei ihmekään että kukaan ei halua puhua kanssasi. 

Hänhän mainitsi että koko työyhteisö ei halunnut tehdä töitä sen tyypin kanssa ja Ap oli ainoa joka ratkaisi ongelman. Eiköhän siellä muutkin pohtineet korvat sauhuten.

Vierailija
11/14 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häntä ei irtisanottu. Minä tulin hänen kanssa hyvin toimeen mutta meidän esimies vihasi häntä koska hän ei tehnyt töitä vaan loisi.  Minä mainitsin ääneen kuinka hänestä päästään eroon helposti ja hänet siirettiin toiseen toimipisteeseen. Pomo mietti miten antaa potkut mutta kun ei kykene lukemaan mitään aku ankaa vaikeampaa.

-Ap.

Loisiminen on ruma sana. Melkein kuin nimittäisi syöpäläiseksi. 

Luulen, että työkaverisi pelkäävät sinua.

Vierailija
12/14 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun toimit tuolla tavalla työpaikallasi, niin eipä ole mikään ihme että sinun kanssasi ei kaveerata. Muut työntekijät toivovat että kun tuotantoa tehostetaan mainitsemallasi tavalla, niin tulee tarve vähentää henkilökuntaa ja toivovat että sinä saat potkut. Olet omien sanojesi mukaan älykäs mutta sosiaalinen äly taitaa puuttua sinulta kokonaan. Tee muille työntekijöille palvelus ja irtisanoudu, työpaikan henki paranee varmasti. Epäilen kyllä että tuo sinun viestisi on pelkkä provo, sillä ei kai noin sosiaallisesti tyhmää ihmistä voi olla olemassakaan. Mutta jos olet ihan tosissasi, niin Anteeksi en halua loukata ihmistä jos et voi itsellesi mitään, mutta käyttäytymistä kannattaa silti yrittää muuttaa.

Minä taas luulen, että työkaverit pelkäävät saavansa kenkää, kun tuotantoa tehostetaan aloittajan ehdottamalla tavalla. Kukaan ei halua laiskan ja tarpeettoman työntekijän mainetta itselleen.

Vierailija
13/14 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:ta siis kiusataan koska työyhteisö on kateellinen hänelle.

Näin kiusaamisen kierre usein etenee:

-Kiusaaminen alkaa yleensä selän takana pahan puhumisesta. Juoruilua kutsutaan myös epäsuoraksi henkiseksi väkivallaksi. Mustamaalaus saattaa alkaa esimerkiksi kiusatun ja kiusaajan välisestä konfliktitilanteesta.

-Pahan puhuminen vaikuttaa muiden käsitykseen siitä, millainen kiusattu henkilö on. Kiusatun virheitä huomataan aiempaa helpommin.

-Kiusaamisen kohde on tässä vaiheessa suljettu ryhmän ulkopuolelle ja hänen tekemisiinsä aletaan kiinnittää yhä enemmän huomiota. On löydetty syntipukki, ja se saa muun ryhmän väliset siteet tuntumaan tiiviimmiltä.

-Kiusaamisen kohde alkaa havahtua tilanteeseen ehkä vasta nyt. Hän saattaa huomata, että työpaikalla on meneillään jotain outoa, tai että häntä ei kohdella kuten ennen. Kiusattu saattaa kohdata vähättelyä.

-Kiusattu yrittää puolustautua, mutta häntä ei kuunnella. Hän alkaa uupua ja saattaa myös itse muuttua. Jos kiusattu menettää malttinsa tai itsehillintänsä, pahenee tilanne entisestään.

-Muut työyhteisön jäsenet pysyttelevät tilanteesta etäällä tai sitten valitsevat puolensa. Tilanne saatetaan nimetä "henkilökemiaongelmaksi" tai kiusattu nähdään epäpätevänä tai hankalana.

-Kiusaaminen ei välttämättä ole jatkuvaa, vaan välillä voi olla rauhallisia ajanjaksoja. Kiusaaminen voi kuitenkin leimahtaa uudelleen esimerkiksi konfliktitilanteesta.

-Kiusattu saatetaan savustaa kokonaan ulos työpaikasta joko niin, että hän lähtee itse, tai sitten hänet irtisanotaan. Kiusaaminen saattaa myös jatkua ulossulkemisena ja jaksottaisena kiusaamisena.

https://duunitori.fi/tyoelama/henkinen-vakivalta-tyopaikalla

Vierailija
14/14 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on taas jutut.

Ja mua harmittaa kun Ippe pölli mun toisen kengän ja murmeli kakki toiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi