Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te joilla on aikuiset lapset, stressaatko jos lapsi matkustaa ulkomailla?

Vierailija
27.04.2025 |

Itselleni hieman hankalia nuo reissut, etenkin jos matkailee ulkomailla. En toki pilaa lapsen matkailoa voivottelemalla tms. 

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei stressaa mutta maksan kyllä puhelimen nettilaskut niin että voidaan vaihdella viestejä reissun aikanakin.

En ikinä lähettänyt mitään viestejä vanhemmille reissuista. Ei he aina edes tienneet minun olevan reissussa. Silloin, kun soitin kuulumisia, niin kerroin, että missä olen käynyt. 

Vierailija
22/31 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei stressaa yhtään. Aikuiset lapsemme pärjäävät ulkomailla varmasti paremmin kuin minä ja mieheni. Silti myös me matkustelemme paljon. Englannin kielen taito on kaikilla meillä erinomainen. Tervettä järkeäkin löytyy ihan riittävästi. Tärkeintä on tietysti, että matkusteluun tulee rutiini.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Pojallani on tapana hankkiutua hankaluuksiin missä ikinä kulkeekin. Ollaan sovittu, että Pohjois-Koreaan ei hänellä ole mitään asiaa niin kauan kuin minä elän.

Miksi hänen pitää rajoittaa elämäänsä sinun takia? Antaa toisen elää niin kuin haluaa. 

Siksi. Maailmassa on ihan riittävästi nähtävää, vaikka yksi maa jäisikin näkemättä.

No ei hänen tarvitse kuitenkaan lupaa kysyä äidiltään mitä tekee aikuisena eikä sulla ole mitään oikeutta vaatia toimimaan tietyllä tavalla. 

Luettiinkohan eri kommentti? Minun mielestäni tuossa lukee: "ollaan sovittu".

Vierailija
24/31 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi stressaisin, pari lapsistani matkustaa työn vuoksi, yksi jopa asui Etelä- Amerikassa muutaman kuukauden  työn vuoksi ?

En  kovin usein edes tiedä milloin ovat reissussa

Vierailija
25/31 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä stressaan koska olin itse nuorena matkustellessani niin typetö, paljon turhia riskejä. 

Uskon kyllä että oma lapsi on fiksumpi. 

Vierailija
26/31 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei stressaa yhtään. Aikuiset lapsemme pärjäävät ulkomailla varmasti paremmin kuin minä ja mieheni. Silti myös me matkustelemme paljon. Englannin kielen taito on kaikilla meillä erinomainen. Tervettä järkeäkin löytyy ihan riittävästi. Tärkeintä on tietysti, että matkusteluun tulee rutiini.

Erinomainen englannin kielen taito on todella hieno taito, mutta ei se paljon auta, jos vastapuoli ei puhu eikä ymmärrä englantia. Usein myös se helpotettu rallienglanti voi olla vastapuolelle helpompi ymmärtää, kuin kieliopin mukainen erinomaisesti lausuttu englanti. 

Vierailija
27/31 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei stressaa, on reissattu siitä lähtien kun ovat olleet pieniä ja ovat kokeneita ja kielitaitoisia matkustajia. Myös oma lomakoti ulkomailla ympäristöineen on niin tuttu heille, että hyvillä mielin olen, kun sinne menevät. 

Vierailija
28/31 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei stressaa. Olen pitänyt itsestäni huolta vähän yli kymmen vuotiaasta ja kannustin lapsia itsenäistymään ja tekemään omia päätöksiään mahdollisimman varhain eivätkä nuo ole pahemmin koheltaneet. Jokainen muutti omilleen opiskelemaan peruskoulun jälkeen.

Vaimo sen sijaan seisoo päällään ja pyörii ympyrää, kun vaikka kuulee että joku lapsista on tulossa käymään kotona ja on mutaman sata kilometriä tien päällä.

Vierailija
29/31 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo sanoi etta kuolee jos lahden. Aiti manasi kuinka kamalia ja vaaralisia kohteet on, ettei kannata. Ala vaan mee. Lahdin silti. 

Nyt seka mina etta sisarus asuu pysyvasti ulkomailla. Itsellani on kuudes asuinmaa menossa. Vielakin hengissa. Ja niin on mummokin. Ja eipa se pariisi, bankok tai lontoo ollut helsinkia kummempi. Kaikkialla ollut yot kaduilla ja valilla aika tillintallin, jopa dubaissa. Kaikkeni yritin ja mitaan ei kaynyt . . Olin itsetuhoinen. olen nainen.

Vierailija
30/31 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei stressaa. Olen pitänyt itsestäni huolta vähän yli kymmen vuotiaasta ja kannustin lapsia itsenäistymään ja tekemään omia päätöksiään mahdollisimman varhain eivätkä nuo ole pahemmin koheltaneet. Jokainen muutti omilleen opiskelemaan peruskoulun jälkeen.

Vaimo sen sijaan seisoo päällään ja pyörii ympyrää, kun vaikka kuulee että joku lapsista on tulossa käymään kotona ja on mutaman sata kilometriä tien päällä.

Raskausaikana aivot ohjelmoituvat uudelleen, siksi niin moni äiti on stressaaja. Sille ei voi mitään ja ominaisuus on ilmeisesti ollut hyödyllinen kelpoisuuden (luonnonvalinta) kannalta. Stressaajan lapsista tulee varovaisempia. 

Vierailija
31/31 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.