Työpaikan ryhmähaastattelut
Oletteko joutuneet työnhaussa ryhmähaastatteluun? kerro mitkä ärsytti tai nöyryytti! oliko hakijoiden joukossa huomattavasti sinua parempi valinta jo tiedossa heti alussa. Olen kokenut tälläisen työnhaussa yhden kerran ja se jäi elämäni viimeiseksi.
Olin eräässä firman järjestämässä ryhmähaastattelussa jossa oli lähemmäs 10 henkilöä kutsuttu, no haastattelussa kaikkien piti esitellä itsensä, tuli siinä sitten joukossa eräällä hakijalla selväksi heti että hän tuntee ennestään paikan esimiehet ja hr on ennestään hänelle tuttu henkilö, siinä naureskeltiin meille muille hakijoille että tämä on ihan selvä juttu!
oli tasan ensimmäinen ja viimeinen kerta kun minä menen ryhmähaastatteluun. Olen ennemmin työtön!
N34
Kommentit (13)
Vaikea siinä oli puheenvuoroa saada edes - tai tulla huomatuksi...
Niin se juuri on testi 🤗
Kuulostaa hirvittävältä.
"Kuinka tehdä selväksi, että on sopiva ihminen olemaan pikkujoulujen keskipiste."
Vierailija kirjoitti:
Niin se juuri on testi 🤗
Menepä itse työpaikan kahvihuoneeseen, jossa toisensa ennenstään tuntevat kälättävät toistensa päälle.
Vierailija kirjoitti:
Olin nuoruudessani kerran Finnairilla tällaisessa haastattelussa.
Se oli myös joku 10 hengen ryhmä, muut olivat joko työntekijöiden lapsia tai itse siellä ennestään työskennelleitä.
siis järkyttävää! ei ikinä enää tollaseen. minun mielestä tämä on aika nöyryyttävää. ei ihme ettei töitä saa kun työntekijän omat kakarat vie paikat!
Hiljaisen on hankala saada ääntänsä kuuluviin, mutta ne ei myöskään halua sitä päällepäsmäriä joka on koko ajan äänessä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se oli myös joku 10 hengen ryhmä, muut olivat joko työntekijöiden lapsia tai itse siellä ennestään työskennelleitä.
siis järkyttävää! ei ikinä enää tollaseen. minun mielestä tämä on aika nöyryyttävää. ei ihme ettei töitä saa kun työntekijän omat kakarat vie paikat!
Ne on ne suhteet. Nykyään työpaikan saa vain suhteilla, ellei ole todella onnekas.
Vierailija kirjoitti:
Hiljaisen on hankala saada ääntänsä kuuluviin, mutta ne ei myöskään halua sitä päällepäsmäriä joka on koko ajan äänessä
siinä ei puheet auta kun on ennestään tuttuja
Oon ollut joitain kertoja, esim lähihoitajakouluun sekä muutamiin lastenhoitajan paikkoihin ym (joihin otettiin useampia ihmisiä).
Yhdellä kertaa, olin vasta opiskelija niin lopuksi sanottiin "kaikki pääsi jatkoon" :D
Lähihoitajakoulusta se oli vain osuus, erikseen oli sitten yksilöjutut ja sinnekin toki pääsi useita hakijoita, mutta ei kaikki. Itse pääsin.
Sitten yksi lastenhoitajan paikka, mihin pääsin myös. Tällöin mulla oli jo enempi kokemusta.
Ainiin. Vielä yksi lastenhoitajan paikka. Tämä oli kauhea :D katsoin osoitteen väärin ja myöhästyin 30 min :'D. Sen jälkeen mut vielä otettiin haastikseen, mutta 2 muuta naista liittoutui mua vastaan piikitellen kaikkiin vastauksiini (joissa ei mtn vikaa, päin vastoin). Sitten kävi selväksi että tämä 1 on ollut siellä aijemmin töissä ja olisi tulossa takaisin, tunsi kaikki pomot kanssa ym. Tiesin etten pääse, enkä olisi halunnutkaan xD
Ottivat sitten kai jommankumman kiusaajan xD
Olen ollut parikin kertaa. Itseäni eniten häiritsi se, kun pyydettiin kertomaan itsestään ja työhistoriastaan tms., niin mitä siinä sit viitsii ns. paljastaa, kun täysin tuntemattomat ihmiset on kuuntelemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on ne suhteet. Nykyään työpaikan saa vain suhteilla, ellei ole todella onnekas.
oikestaan suhteilla ne on aina saanut. ne ketkä jää ilman saa kokea sen todellisen suomen
Olin vuosia sitten kaupungin haastattelussa. Meitä oli kymmenkunta haastatteluun pyydettyä, joista kaksi jo paikkoihin valmiiksi valittua määräaikaisina tehtäviä jo hoitavaa, mikä siis kävi ilmiselvänä esiin. Jo valitut katsoivat meitä muita ylimielisesti ja säälivästi tyyliin, että ettekö te tajua, kuinka nämä kaupungin vakipaikat jaetaan. Valitut olivat nuhjuisia ja apaattisen oloisia tätejä kun taas muut hakijat (paitsi ehkä minä) huoliteltuja ja skarppeja. Haastattelijoita oli lauma, 5 tai 6 kpl, ja koko haastattelu selvästi pakollinen muodollisuus. Jep, olipa kiva haastattelu.
Vierailija kirjoitti:
eli se joka on paras puhumaan esiintymään on paras valinta! asia selvä.