Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tule enää tässä elämässä tekemään töitä

Vierailija
27.04.2025 |

Tämä palsta on valanut minuun sen uskon. Olen siis työtön ja huono ihminen jo siksi. Ei ole mitään osaamista, mitä en voisi hankkia, mutta työttömyyteni estää tehokkaasti palkkaamiseni. Toinen syy on alavalintani, ikäni, työkokemukseni ja koulutustaustani.

Minulle räätälöity työ olisi johtoasema teollisuudessa. Ei tule tapahtumaan.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä itsesäälissä rypemiskohtaus tää nyt taas oli? Ryhdistäydy ja lopeta ruikutus. Huomenna pistät reippaana taas työhakemuksia menemään 👍

Etkö tajua että kaikkia ei kiinosta mikään helvetin työ.

Mennyt motivaatio työhön, kiitosta heille

Vierailija
22/43 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on niin kova osaaminen, että työnantajat yrittävät keksiä syitä pitkälle katkokselle työurallani. En ole ollut sairas, enkä ole ollut vankilassa. En vain ole tullut valituksi.

Ja sitten ei ole se osaaminenkaan enää välttämättä pysynyt samalla tavalla kyydissä kun ei ole päässyt tekemään. Ja työttömiä on yhä enemmän sitä kautta. Tarvittaisiin välillä asennemuutosta sinne työnantajapuolellekin ja tietysti tämä hallitus ei tule tekemään mitään asian eteen, se on selvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tätä palstaa lukee riittävän pitkään, tajuaa olevansa huono ja osaamaton aivan kaikkeen ja on täysin turhaa edes yrittää. Parempi on luovuttaa.

Höpö höpö, tämän palstan jutuista valtaosa on täyttä puppua. Ei kukaan tervejärkinen näitä usko. Tämä on viihdepalsta ja hyvin huono sellainen. Useille näyttää olevan pahanolon oksennusastia.

Vierailija
24/43 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään enää lähde työelämään.

Leevi 22v

Vierailija
25/43 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin puistossa potkimassa puita.

Vierailija
26/43 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perustulo syntyy väkisinkin. Suurin osa nyt työttöminä olevista ei tule saamaan töitä sillä robotiikka ja tekoäly tekevät jatkossa valtaosan toisteisista ja lajitteluperusteisista prosesseista. Kaikki teollisuustyöt ja erittäin iso osa toimisto- ja asiantuntijatöistäkin siirtyy tekoälylle. Tekoäly käsittelee jo nyt huolellisemmin ja nopeammin lupa- ja hakuprosessityöt. 

TÄMÄ! Julkisen sektorin suuripalkkaiset viranhaltijat tulevat yllättymään siitä, miten helposti työt voidaan siirtää tekoälylle. Teollisuuden persvakoäijät myös, siellähän tosin robotiikka on ollut jo vuosia käytössä. 

Vierailija
27/43 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joisin viinaa, jos se auttaisi, mutta eipä taida auttaa. 

AP

Vierailija
28/43 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiessani palstaa takaraivooni on iskostustunut, että olen työtön. Työtön työtön työtön. Joka toinen aloitus täällä sanoo niin. Kai minä nyt sitten olen se.

Antaa sitten olla niin.

Vierailija
29/43 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leevi 22v

Et lähdekkään.sun tulot tulee olemaan 595e ja asut neukkukuutiossa koko elämän.

Vierailija
30/43 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leevi 22v

Et lähdekkään.sun tulot tulee olemaan 595e ja asut neukkukuutiossa koko elämän.

Todellisuudessa se on ainoa vaihtoehto. Sinulla ei ole vaihtoehtoa mennä töihin. Arvuuttaja ei seiso edessäsi ojentaen kahta korttia, valitsetko työpaikan vaiko 595.

Vierailija
31/43 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen AP ja kun nyt pääsin itsesäälissä rypemisestä vauhtiin, niin ei ole syytä lopettaa. Voin kertoa, että kuntakokeilu maksoi minulle henkilökohtaisen valmentajan firmasta X. En tiedä miksi. Luulen, ettei valmentajakaan tiennyt. Maksettu ohjelma oli selvästi suunnattu erilaiselle työttömälle. 

Sain mm. sähköpostiin viestejä, että olisi rekrytilaisuus tiedossa ja voisin saada valmentajan halutessani tuekseni mukaan. Tämä on totta.

Koska olen työtön, niin selkeästi olen myös ihmisarka, tyhmä ja aloitekyvytön.

Vierailija
32/43 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sain keskijohdosta kenkää alkuvuodesta yt: n seurauksena. Vielä saan liksaa pari kuukautta ilman työvelvoitetta, sen jälkeen alkaa ansiosidonnainen. 

On tullut nyt keväällä selväksi, että työpaikkoja ei oikein ole tarjolla. Ikää on +50v, joten eiköhän mun työura ole nyt tehty. Olin toki onnekas, että minulla oli monta vuotta hyvä palkka, josta sain jotain säästettyä sukan varteen. Taloudellisesti ei tule hätää tällä vuosikymmenellä vielä, mutta 30-luvulla tulee, joten silloin viimeistään pitää jotain keksiä. Eläkkeelle pääsen tämän hetkisen arvion mukaan 2037. 

Sama tilanne minulla. Tosin jäin työttömäksi konkurssin vuoksi. Tapaturma vei suurimman osan työkyvystä ja nyt elän jo minimituella. Säästöjä on että pärjään eläkeikään ellei tapahdu jotain katastrofia. Ehkä kroppa ei kestä sinne saakka kuitenkaan ja viimeinen lepopaikka odottaa. No tyytyväinen olen, että tänne saakka olen selvinnyt, monilla elämä loppuu ennen kuin ehtii kunnolla alkaakaan.

Vierailija
33/43 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joisin viinaa, jos se auttaisi, mutta eipä taida auttaa. 

AP

Ei auta, murheet osaavat uida, eivät huku juomalla.

Vierailija
34/43 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täysin turhautunut työkkärin byrokratiaan täynnä toimintoja ja aktivoinneiksi kutsuttuja toimenpiteitä. Ne on itseistarkoitus, joilla pyritään peittämään tosiasia, että työkkäri ei tarjoa kenellekkään töitä.

Vierailija
35/43 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaista opiskelin nuorempana ja työkokemusta on mutta 40 vuotiaana minusta tuli työtön ja en ole kelvannut enää töihin. Henkilöstöfirmat pilasi työnsaanti mahdollisuudet. Ennen sai mennä fimasta suoraan hakemaan töitä ja sain aina työpaikan.

Vierailija
36/43 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on niin kova osaaminen, että työnantajat yrittävät keksiä syitä pitkälle katkokselle työurallani. En ole ollut sairas, enkä ole ollut vankilassa. En vain ole tullut valituksi.

Haastatteluissa tulee aina hetki, jossa kysytään: Olisiko jotain mitä haluaisit kertoa, tai meidän olisi hyvä tietää.

Ei ole. Työttömyys jatkuu jatkumistaan.

Vierailija
37/43 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikenlaista opiskelin nuorempana ja työkokemusta on mutta 40 vuotiaana minusta tuli työtön ja en ole kelvannut enää töihin. Henkilöstöfirmat pilasi työnsaanti mahdollisuudet. Ennen sai mennä fimasta suoraan hakemaan töitä ja sain aina työpaikan.

Toinen työnsaantiongelma on rekryfirmat, jotka hakee salassa avoimiin tehtäviin kolmekymppistä miestä kilpailijalta.

Vierailija
38/43 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haastatteluissa tulee aina hetki, jossa kysytään: Olisiko jotain mitä haluaisit kertoa, tai meidän olisi hyvä tietää.

Ei ole. Työttömyys jatkuu jatkumistaan.

Ja jos sinua ei ole hyvällä osaamisella tähän mennessä palkattu, niin ajatellaan, että aiemmin sinusta on keksitty jokin palkkaamisen este, mikä estää palkkaamisen nyt ja tulevaisuudessa ja taas työttömyys jatkuu jatkumistaan. Et mene töihin.

Vierailija
39/43 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma työllistymisessä ei ole osaamisen tai koulutuksen puute. Syy on huomattavasti yksinkertaisempi. Sinua ei palkata, koska olet työtön. 

Voit opetella mitä tahansa, mutta edelleen olet työtön ja sinua ei palkata.

Vierailija
40/43 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että vietät aikaasi tällä palstalla latistaa mielenmaisemaasi. Lähtökohtaisesti tänne ajautuu vain jos on ongelmia tai todella tylsää. Keksi muuta tekemistä niin mieli virkistyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän