Vapaapäivä koulusta 2.5. harmittaa
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011192455.html
Valitettavasti yhteiskunta ei voi järjestää kaikkien elämää jouhevasti, rahat kun ovat täällä loppu ja lisää velkaa otetaan koko ajan. Ihan kaikkea ei voi ulkoistaa.
Ymmärrän kyllä huolen.
Ennen oltiin kesätkin pieninä koululaisina yksin kotona ja suurinosa meistä säilyi hengissä.
Ja tämä 4 päivän vapaahan ei ole kaikkialla.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ykkis ja kakkis ovat kaksin kotona. Opetettu jo pienestä pärjäämään.
Yökkis ja kakkis? Aika hurjat lempinimet
Keski-Suomessa nuo olisivat eppu ja toppu.
Minä hoidin 3vuotiasta veljäni päivisin välillä, kun olin 6 vuotias
Vierailija kirjoitti:
Seuraavaksi itketään, että koulusta ei saa ruokaa perjantaina, kun on vapaapäivä.
Olin itse koululainen ja 1984 koulut kiinni 4viikkoa. Ei kukaan inissyt, että minne lapset laitetaan tai miksi koulusta ei saa ruokaa. Se olisi katastrofi nykyaikana.
Minäkin muistan tuon opettajien lakon.
Olin 3lk ja veljeni 1lk. Kotona oltiin kaksin ilman tietokonetta, älykännyä, mikroa, tms. Hyvin pärjättiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraavaksi itketään, että koulusta ei saa ruokaa perjantaina, kun on vapaapäivä.
Olin itse koululainen ja 1984 koulut kiinni 4viikkoa. Ei kukaan inissyt, että minne lapset laitetaan tai miksi koulusta ei saa ruokaa. Se olisi katastrofi nykyaikana.
Minäkin muistan tuon opettajien lakon.
Olin 3lk ja veljeni 1lk. Kotona oltiin kaksin ilman tietokonetta, älykännyä, mikroa, tms. Hyvin pärjättiin.
Nykyään ei pärjättäisi yhtä päivää ilman kännykkää, mikroa, tietsikkaa.
Sinänsä surullista.
Vierailija kirjoitti:
MIKÄ H€LV€TTI ON YKKIS JA KAKKIS?????? Takaisin NORMAALI puhe/kirjoitustyyli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIKÄ H€LV€TTI ON YKKIS JA KAKKIS?????? Takaisin NORMAALI puhe/kirjoitustyyli.
No etköhän ymmärtänyt. Täällä P-K ovat lempinimiä, juu nou 😅
Missä on nykyajan yhteisöllisyys ja avunanto tällaisissa ongelmissa?
Missäpäin tämä vapun jälkeinen perjantai on vapaa? Meillä Tampeteella on ainakin koulua.
Niillä viikoilla, kun torstaina on pyhäpäivä ja perjantai on arkipäivä, voitaisiin tehdä niin, että perjantai ja lauantai olisivat työpäiviä. Silloin, kun tiistaina on pyhäpäivä ja maanantai on arkipäivä, niin pyhätiistaita edeltävä maanantai olisi aina vapaa. Näin ei tarvitsisi tulla töihin yhdeksi päiväksi.
Vierailija kirjoitti:
Missäpäin tämä vapun jälkeinen perjantai on vapaa? Meillä Tampeteella on ainakin koulua.
Se on täysin koulukohtaista.
Uusavuttomien vanhempien ulinaa. Koittakaa nyt jotenkin pärjätä!!!
Näin opettajana olen huomannut, että on vanhempia, jotka haluaisivat koulun ottavan kokonaisvastuun lapsista.
Ip-kerhokin loppuu liian aikaisin, eikö voisi jonnekin iltakahdeksaan huolehtia niin voisi kotona antaa lähinnä iltapalan ja hoitaa nukkumisen?
Nämä varmaan toivoisivat Suomeen jotain sisäoppilaitoksen tyyppistä viritystä.
No huhhuh. Koulujärjestelmänkö pitäisi lapset elättää ja hoitaa?
Kyllähän koululainen pärjää jo itsekseen kotona. Me erehdyttiin laittamaan ekaluokkalainen koulun jälkeen järjestettävään päiväkerhoon. Sielläpä olikin kaikki tynnyrissä kasvatetut lapset ja meidän lapsi turhautui siellä. Kakkosella ei enää laitettu lasta sinne vauvakerhoon vaikka kuinka anelivat että laittakaa lapsi taas kerhoon. Ryhmän vetäjätkin oli niin vajaaälyisiä että huhhuh...