lapsen asuminen..
ollaan miehen kanssa puhuttu erosta (ei olla naimisissa) ja aina tulee riitaa missä poikamme 1.9kk asuisi. yhteishuotajuus olisi silti (kai) mies ei ainakaan huoltajuudestaan ilmaan oikeuden päätöstä luopuisi. mies vuorotöissä ja tykkää kaljoitella joka ilta n.12plo. lapsi 10pv/kk päiväkodissa. itse pitkällä sairaslomalla muuten olen työtön.
mies sanoo jatkuvasti että tekee kaikkensa etten minä ainakaan saisi lasta luokseni, koska en kuulema ole tarpeeksi hyvä äiti enkä jaksa yksin. minun vanhempani asuvat lähellä ja auttavat nytkin jos minulla on sairauteni takia vaikeaa. mitä tehdä? en uskalla erota jos mies vie lapseni.. miten tämän voisi hoitaa oikein?
niusku
Tuo on juuri tyypillistä eroon liittyvää äidin pelottelua. Jos eroatte ja ette paikallisten lastenvalvojien luona saa tehtyä sinua tyydyttävää sopimusta huoltajuudesta ja tapaamisista niin ota yhteyttä oikeusaputoimistoon, siellä oikeusavustaja neuvoo sinua miten riitatilanteessa edetään, yritetäänkö vielä sovitella vai laitetaanko haaste oikeuteen. Enpä usko että kukaan tuomari lasta äidiltään vie, joten ei kannata turhaan huolestua (ja on tärkeää pysyä vahvana, lapsesi vaistoaa hätäsi!). Säilytä kaikki mahdolliset todisteet isän huonosta käytöksestä, joilla voit todistaa, että hän ei ole soveltuva lähihuoltajaksi.