Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saada lapselta selville mikä painaa mieltä

Vierailija
26.04.2025 |

6-vuotiaani käyttäytyy yhtäkkiä ilman näkyvää syytä huonosti, kiukuttelee ja on lisäksi apea. Jokin siis selvästi painaa mieltä. Olen yrittänyt kysellä mutta vastaa aina vain kiukkuisesti että ei tiedä. Yleensä hän kertoo minulle kyllä kaikki ikävätkin asiat, siksi olen nyt ihmeissäni. Miten siispä saada lapsi kertomaan mikä painaa mieltä? Tai voiko olla, että hän ei edes itsekään yhtään tiedä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, illalla kysyt että saanko tulla juttelemaan ja sun viereen, et kysy mitään,pidät vaan ihan kainalossa ja silittelet hiuksia, sitten jonkin ajan kuluttua kysyt että onko sulla joku huoli, mule voit kertoa, autan jos osaan!

Kokeile!

Vierailija
2/8 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no, illalla kysyt että saanko tulla juttelemaan ja sun viereen, et kysy mitään,pidät vaan ihan kainalossa ja silittelet hiuksia, sitten jonkin ajan kuluttua kysyt että onko sulla joku huoli, mule voit kertoa, autan jos osaan!

Kokeile!

Olen kokeillut tuota jo parikin kertaa. Koska tätä on nyt jatkunut jo muutaman päivän. Vastaa aina vain ettei tiedä. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeile!

Olen kokeillut tuota jo parikin kertaa. Koska tätä on nyt jatkunut jo muutaman päivän. Vastaa aina vain ettei tiedä. Ap

Jatka jatka, arvaile, "kiusataanko" yms se joskus kestää...

Vierailija
4/8 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselisin rauhallisesti jossain kiireettömässä hetkessä. Mieti missä lapsi on ollut parin päivän aikana ja mitä siellä on voinut tapahtua. Joskus voi olla apea mieli ihan muutenkin ilman sen suurempaa syytä ja sekin on ihan ok. Älä painosta, ihan se lähellä olo auttaa.

Vierailija
5/8 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää kävelylle, ulkoilemaan.

Vierailija
6/8 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliskohan joku pöpö itämässä. Sitä voi olla todella vaikeaa varsinkin pienen lapsen osata kertoa omasta olosta jos on sellainen epämääräisen huono olo.

Vierailija
7/8 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyselisin rauhallisesti jossain kiireettömässä hetkessä. Mieti missä lapsi on ollut parin päivän aikana ja mitä siellä on voinut tapahtua. Joskus voi olla apea mieli ihan muutenkin ilman sen suurempaa syytä ja sekin on ihan ok. Älä painosta, ihan se lähellä olo auttaa.

Ei ole tarkoitus painostaa, mutta kun hän kiukuttelee aivan koko ajan, niin mikään muu tekeminen ei tässä pariin päivään ole onnistunut. Kun hän vain kiukkuaa ja huutaa, kesken kivan tekemisenkin. Alan kohta jo itse hätääntyä mikä on vialla. Ap

Vierailija
8/8 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se ei vaan tiedä.