Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ihmeen sana on "deittailusuhde"?

Vierailija
26.04.2025 |

Joo, ymmärrän merkityksen, mutta ei se Suomen kieleen sovi.

https://www.hs.fi/elama/art-2000011186454.html

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottamatta kantaa asian nimeen, miksi tuota mallia kohtaan ollaan kovin hyökkääviä ja tuomitsevia? Itse pitkän avioliiton jälkeen keski-ikäistyvänä sinkkuna en aio enää vakiintua mutta kaikenlainen "irtosuhmurointi" kelpaa kyllä. Ja vastaavassa tilanteessa olevia miehiä löytyy myös. Kun pelin henki on selvä, ei ole mitään epäselvyyksiä. Irtosuhteita ja kaikkea mukavaa yhdessätekemistä ilman vastuita ja velvollisuuksia. Mun mielestä hyvä "diili".

No haluatko itse narkomaaneja rännittämään kotiportaillesi? Tai naapuriisi? Älä ole tuomitseva.

Monogamiaan on hyvät syyt, sanotaan että jopa muslimien ja kristittyjen sota johtuu siitä että abraham oli moniavioinen. Kristityt ykkösvaimosta, muslimit kakkosvaimosta. Seuraukset näet vilkaisemalla gazaan.

Vierailija
22/42 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minne sinne? :D En ole polyamorinen enkä siittäjä.

Mitä diagnooseja sulla muuten on? Ihan mielenkiinnosta, kun aika pitkään olet jo palstalla jauhanut nuita enempi vähempi sairaalloisia juttujasi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse deittailen, koska olen jo naimisissa. Vähän kuin kaverisuhde vastakkaisen sukupuolen kanssa, mutta välillä seksiä. Käydään lenkillä, kahvilla, syömässä. 

Vierailija
24/42 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottamatta kantaa asian nimeen, miksi tuota mallia kohtaan ollaan kovin hyökkääviä ja tuomitsevia? Itse pitkän avioliiton jälkeen keski-ikäistyvänä sinkkuna en aio enää vakiintua mutta kaikenlainen "irtosuhmurointi" kelpaa kyllä. Ja vastaavassa tilanteessa olevia miehiä löytyy myös. Kun pelin henki on selvä, ei ole mitään epäselvyyksiä. Irtosuhteita ja kaikkea mukavaa yhdessätekemistä ilman vastuita ja velvollisuuksia. Mun mielestä hyvä "diili".

En minä tuomitse irtoseksiä tai lyhyitä romansseja, vaan nuo järkyttävät uudistermit joita osa porukasta nykyään käyttää. 

Mutta jostain syystä kukaan ei halua olla "irtoseksisuhteessa", eli häpeävät omaa toimintaansa ja pyrkivät siksi piilottamaan sitä erinäisten uudistermien alle.

Vierailija
25/42 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prostituutio on kielletty Iranissa, mutta imaami voi solmia maksua vastaan yhden yön kestävän avioliiton.

Vierailija
26/42 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis minne sinne? :D En ole polyamorinen enkä siittäjä.

Mitä diagnooseja sulla muuten on? Ihan mielenkiinnosta, kun aika pitkään olet jo palstalla jauhanut nuita enempi vähempi sairaalloisia juttujasi. 

Ai nykyään monogamia on jo mielisairaus? Okei, okei. Laitetaan kaikki monogamiset ihmiset suljetulle osastolle niin pääsette ristipanemaan ja sekoilemaan rauhassa koko maaimlan paskaksi, niinkös?

Vierailija
27/42 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prostituutio on kielletty Iranissa, mutta imaami voi solmia maksua vastaan yhden yön kestävän avioliiton.

Niin eli nainen ei saa tienata, mutta mies saa pimpata naista rahasta. Koraanissa kuitenkin kielletään oman vaimon pillun myyminen rahasta. Heh mitä vekkuleita nuo miehet.

Vierailija
28/42 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin eli nainen ei saa tienata, mutta mies saa pimpata naista rahasta. Koraanissa kuitenkin kielletään oman vaimon pillun myyminen rahasta. Heh mitä vekkuleita nuo miehet.

https://www.mei.edu/publications/temporary-marriage-iran-and-womens-rig…

Vierailija
29/42 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pappia kyydissä.

Vierailija
30/42 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienosti täällä nähtiin aloituksen ydin.

Vierailija
31/42 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienosti täällä nähtiin aloituksen ydin.

Kyllä.

Vierailija
32/42 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Panosuhde, seksisuhde, tapailusuhde... nimet muuttuu ajan saatossa vaikka sama asia kyseessä.

Niin paitsi että "tapailulla" on oikeakin merkitys, siis se että tavataan tutustuakseen toiseen. Se on ihan kunniallista, tapailla ihmisitä tutustuakseen tähän ja sitten kosia. 

Nuo elukat tahraavat kaikki kunniallisten ihmisten termit, samoin "puolisoa" käytetään nykyään siitä että pannaan ilman aviota, vaikka se viittaa nimenomaan aviopuolisoon. Eivät taida kaikki kestää edes todellisuutta, missä elävät.

Treffailua. Ollut niin kauan kuin ihmisiäkin.

Kyseessä siis ei ole mikään suhde vaan trendi ilmaisu niille jotka panee vieraita.

Vierailija
33/42 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Panosuhde, seksisuhde, tapailusuhde... nimet muuttuu ajan saatossa vaikka sama asia kyseessä.

Mutta nuo sanat ovat suomea.

Deittailu eli dating on treffailua eli tapailua romanttisessa hengessä. Parhaimmillaan joku kynttiläillallinen, mutta tosiasiassa yleensä vaan panemista.

Mielestäni amerikan vanhoillisilla lahkoilla on hyvät tapailusäännöt.

Puolisoehdokasta saa tavata noin kolme kertaa ennen kuin tehdään päätös aviosta. Mitään sopimatonta ei noiden kolmen tapaamisen aikana saa tapahtua. Avioliitto toimii perinteisesti ilman seksuaalisia hyväksikäyttöjä, naisesta tulee heti äiti, jne.

Kun omaa tuollaisen näkemyksen niin ei mikään ihme että itkettää ettei tapaa kunnon miehiä vaan ainoastaan panomiehiä. Itse en koskisi pitkällä tikullakaan.

M35

Vierailija
34/42 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pyydät vielä siinä hommassa hieman rahaa niin ai että!

Vierailija
35/42 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Deittaileminen oli aiemmin = tutustuminen parisuhteeseen tähtäävää tapailemista, johon ei sisältynyt seksiä.

Nykyisin se on monille miehille vain seksiä ilman sitoutumista, ja annetaan naisen ymmärtää, että olisi muka toiveita suhteen syventymisestä parisuhteeseen.  

*panomiehille.

Vierailija
36/42 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pyytäisin? Juuri tuolla ajatustavalla varustettujen ei pidä harrastaa irtosuhteita. Joko yksiavioisuus (jos siinä onnistuu) tai sitten yksin. 

Vierailija
37/42 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pyytäisin? Juuri tuolla ajatustavalla varustettujen ei pidä harrastaa irtosuhteita. Joko yksiavioisuus (jos siinä onnistuu) tai sitten yksin. 

siksi koska siinä olisi edes jotain kunniallisuutta kuten perus bisnes.

Vierailija
38/42 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta nuo sanat ovat suomea.

Deittailu eli dating on treffailua eli tapailua romanttisessa hengessä. Parhaimmillaan joku kynttiläillallinen, mutta tosiasiassa yleensä vaan panemista.

En ymmärrä logiikkaa, että kynttiläillallinen olisi hienompaa kuin seksi...? Itse ainakin koen just toisinpäin. Seksi on erityisempää, intiimimpää, läheisempää, romanttisempaakin (jopa rajumpi seksi). Kynttiläillallinen on ihan kiva, mutta jos pitäisi valita, tapaisinko kumppania seksin vain kynttiläillallisen merkeissä, niin valitsisin kyllä seksin.

Vierailija
39/42 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin paitsi että "tapailulla" on oikeakin merkitys, siis se että tavataan tutustuakseen toiseen. Se on ihan kunniallista, tapailla ihmisitä tutustuakseen tähän ja sitten kosia. 

Nuo elukat tahraavat kaikki kunniallisten ihmisten termit, samoin "puolisoa" käytetään nykyään siitä että pannaan ilman aviota, vaikka se viittaa nimenomaan aviopuolisoon. Eivät taida kaikki kestää edes todellisuutta, missä elävät.

Treffailua. Ollut niin kauan kuin ihmisiäkin.

Kyseessä siis ei ole mikään suhde vaan trendi ilmaisu niille jotka panee vieraita.

Eivät kaikki harrasta seksiä tapailuvaiheessa. Ja ei myöskään ole kovin yleistä, että alkaessaan tapailla yhtä ihmistä, harrastaisi edelleen seksiä muiden kanssa.

Vierailija
40/42 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Deittaileminen oli aiemmin = tutustuminen parisuhteeseen tähtäävää tapailemista, johon ei sisältynyt seksiä.

Nykyisin se on monille miehille vain seksiä ilman sitoutumista, ja annetaan naisen ymmärtää, että olisi muka toiveita suhteen syventymisestä parisuhteeseen.  

Seksiä harrastettiin kyllä myös ennen. Ja en tajua logiikkaasi - jos kerran tapailuvaiheessa on seksiä, mutta ei sitoutumista, niin eikös se silloin ole MYÖS naisille seksiä ilman sitoutumista? Kyllähän jokainen aikuinen ihminen ymmärtää, että sitoutuminen on eri asia kuin se, että tutustutaan uuteen ihmiseen ja vietetään aikaa yhdessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme