Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko alkoholia 50 vieraalle.

Vierailija
26.04.2025 |

Täytän 50 vuotta tässä kesällä ja pitää alkaa suunnitella juhlia ja hankkia juomia. Kun ei yhtään tiedä mitä ihmiset juo mutta kai ne juo joten pitää hommata juotavaa niin ettei se varmasti lopu kesken. Se olisi noloa jos alkoholi loppuis kesken juhlissa. Olen jo kokit palkannut ja pari tarjoilijaa jotka kaataa viiniä ja juomia laseihin.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miksi et kysy alkosta. joko paikanpäälä,chat heillä, sähöpostikin. kaikki toimii.kysy.

kotikalja hyvää ruuan kanssa ,voileipien  jne. muista pommac ei ole ainoa holiton,ihan alkon  kuohuviineissä ok holittomia. ylipäätään kuohuviinit holittomina parempi ihan selkeesti parempia kuin holiton viini.

tee lista henkilölukumäärä, mitä tarjottavaa,onko alkumalja jne.   jos myyjä ei osaa vastata ,,joskin yleensä ovat ja tykkäävät kun pääsevätkin neuvomaan,on muuta vaihteluakin kuin vaki pe pullo myydä. sitten heillä ohjataan kysymykset muualle jos ei löydy vastauksia just siinä. täällä vastataan sitä sun  subjektiivisesti ja menee kohta rähinäksi ja nimittelyksi, ikä haukutaan 50 muuttuu joko s----nan 90v -mee pois,  ,,hyvissä ajoin siirry alkon hyviin palveluihin. ja onnea sulle ny vaan kovasti..

Onko sinulla kenties aivoverenvuoto käynnissä?

Vierailija
42/54 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri vieraathan juo eri määriä, jotkut enemmän ja toiset vähemmän. Minä tein niin, että puolison kansa käytiin matkalaukkujen kanssa laivalla ja Tallinnassa. Ostettiin kaikenlaisia juomia, laivalla oli tarjouksessa viiniä ja skumppaa, ja sataman viinakaupasta haettiin väkeviä ja pari laatikkoa olutta. Kannattaa tsekata tarjoukset etukäteen niin voi suunnitella, sitten ne on nopea hakea. Ne riitti hyvin meidän noin 50 vieraalle ja niistä jäi ylikin, mutta puolison 50-vuotisjuhlat oli sitten seuraavana kesänä, niin loput meni siellä. Viinakset säilyy hyvin, niin ei haittaa, vaikka tulee ostettua joskus reilustikin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkkaista viinoista voi tehdä paria erilaista boolia. Esimerkiksi Alkon sivuilla on ohjeita ja määriä, hanalliset juoma-astiat on käteviä, ei tarvitse tarjoilijoita vaan jokainen voi itse hakea. 

Vierailija
44/54 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän avulla oon paritkin juhlat suunnitellut. https://www.alko.fi/juoma-ruoka/vinkit/juhlat/boolilaskuri

Vierailija
45/54 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin pitää kahden vuoden kuluttua viisikymppiset, mutta tosiaan, en olekaan varma. En itse ole juonut alkoholia varmaan kymmeneen vuoteen, enkä halua juoda. Toisaalta ymmärrän, että juhlat ovat usein aika kosteitakin. Eikä sinänsä haittaa tarjota myös alkoholia, aika reilustikin sitä haluaville. Toisaalta en ihan opiskeluaikojen ryyppäjäisiä haluaisi toistaa, enkä edes viihtyisi sellaisissa itse.

Äh, täytyykin varmaan alkaa jo suunnitella, että juhlista tulee mukavat ja sellaiset, että pääpointti on muualla kuin ryyppäämisessä, mutta sekään ei ole ihan pannassa. En myöskään halua mitään pelejä, leikkejä tai muuta kiusallista pakko-osallistavaa ohjelmaa.

No, merkkaan täältä kuitenkin jotain vinkkejä ylös noihin juomiin liittyen, kun enhän minä sellaisia osaa edes ostaa.

Vierailija
46/54 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne on yöhön asti jatkuvat juhlat, niin varaa juotavaa noin litra henkeä kohti ja varalta noin 10% yli. Eli 50 hengelle noin 55 litraa. Juotava tarkoittaa siis valmista juotavaa, eli esim. viiniä tai boolia. 

Vierailija
47/54 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinasin pitää kahden vuoden kuluttua viisikymppiset, mutta tosiaan, en olekaan varma. En itse ole juonut alkoholia varmaan kymmeneen vuoteen, enkä halua juoda. Toisaalta ymmärrän, että juhlat ovat usein aika kosteitakin. Eikä sinänsä haittaa tarjota myös alkoholia, aika reilustikin sitä haluaville. Toisaalta en ihan opiskeluaikojen ryyppäjäisiä haluaisi toistaa, enkä edes viihtyisi sellaisissa itse.

Äh, täytyykin varmaan alkaa jo suunnitella, että juhlista tulee mukavat ja sellaiset, että pääpointti on muualla kuin ryyppäämisessä, mutta sekään ei ole ihan pannassa. En myöskään halua mitään pelejä, leikkejä tai muuta kiusallista pakko-osallistavaa ohjelmaa.

No, merkkaan täältä kuitenkin jotain vinkkejä ylös noihin juomiin liittyen, kun enhän minä sellaisia osaa edes ostaa.

Jokainen voi järjestää itsensä näköiset juhlat. Yksi minun kaveri esimerkiksi järjesti samppanja-teemalla, erilaisia samppanjoita. Niissä mentiin laatu edellä, eikä määrä. 

Vierailija
48/54 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervetuliais-onnitelumalja, ja sitten ruokajuomaksi 1- 2 lasillista viiniä tai olutta. Suurin osa juonee vettä, joten sitä kannattaa varata runsaasti, samoin virvoitusjuomia. Kahvia, teetä. Kannattaa huomata, että juhlat eivät ole ryyppybileitä, paitsi jos ollaan koulujakäymättömiä juntteja.

Sanotaanko että meidän viisikymppisessä kaveriporukassa jokaisella on jonkinlainen korkeakoulututkinto, ja joukkoon sopii pari tohtoriakin - ja varmasti juodaan kaksin käsin kun samaan paikkaan mennään. 

Vierailija
49/54 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eri vieraathan juo eri määriä, jotkut enemmän ja toiset vähemmän. Minä tein niin, että puolison kansa käytiin matkalaukkujen kanssa laivalla ja Tallinnassa. Ostettiin kaikenlaisia juomia, laivalla oli tarjouksessa viiniä ja skumppaa, ja sataman viinakaupasta haettiin väkeviä ja pari laatikkoa olutta. Kannattaa tsekata tarjoukset etukäteen niin voi suunnitella, sitten ne on nopea hakea. Ne riitti hyvin meidän noin 50 vieraalle ja niistä jäi ylikin, mutta puolison 50-vuotisjuhlat oli sitten seuraavana kesänä, niin loput meni siellä. Viinakset säilyy hyvin, niin ei haittaa, vaikka tulee ostettua joskus reilustikin. 

Mistä saisi sellaisen kaapin jossa viinakset säilyvät hyvin? Kaverin puolesta kysyn. 

Vierailija
50/54 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, kutsut vanhempasi, sedät ja tädit. Sitten hörpitte kahvit ja syötte kermakakkua. Vadelmamehua voi olla myös hurjimmille. Tuo kuulostaa sinun kaltaisilta viisikymppisiltä. Kaikilla tietty tummat puvut päällä ja tädeillä parhaimmat mekot. 

Vierailija
51/54 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä saisi sellaisen kaapin jossa viinakset säilyvät hyvin? Kaverin puolesta kysyn. 

Niin, joillakin säilyy, joillakin ei. Yleensä ne kyllä säilyy, jos ei niitä juo. 

Vierailija
52/54 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, kutsut vanhempasi, sedät ja tädit. Sitten hörpitte kahvit ja syötte

Okei, eli sinusta alkoholin tarjoaminen on minulta tosi huono idea. No laitan tuonkin vielä korvan taakse, kiitos!

Vierailija
53/54 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miksi et kysy alkosta. joko paikanpäälä,chat heillä, sähöpostikin. kaikki toimii.kysy.

kotikalja hyvää ruuan kanssa ,voileipien  jne. muista pommac ei ole ainoa holiton,ihan alkon  kuohuviineissä ok holittomia. ylipäätään kuohuviinit holittomina parempi ihan selkeesti parempia kuin holiton viini.

tee lista henkilölukumäärä, mitä tarjottavaa,onko alkumalja jne.   jos myyjä ei osaa vastata ,,joskin yleensä ovat ja tykkäävät kun pääsevätkin neuvomaan,on muuta vaihteluakin kuin vaki pe pullo myydä. sitten heillä ohjataan kysymykset muualle jos ei löydy vastauksia just siinä. täällä vastataan sitä sun  subjektiivisesti ja menee kohta rähinäksi ja nimittelyksi, ikä haukutaan 50 muuttuu joko s----nan 90v -mee pois,  ,,hyvissä ajoin siirry alkon hyviin palveluihin. ja onnea sulle ny vaan kovasti..

mlörgh blörgh öfhblögh,,lfkflsldkf ölfhkjfh,,,yhmhyhgh@m blögkfldlf 5& fjfiwisldkfndldl,,,llgxölölglglglg,,64;;äölkgh,,glgldlfkgnf

Vierailija
54/54 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoharia varaisin kaikille yhden lasilliset, eli pullosta 6-7 annosta. Mietoja tölkkejä 5 per vieras. Säilyvät kuitenkin jos ei kaikki mene. Boolia muutama annos per vieras ja viiniä muutama lasillinen per vieras. Nekin säilyvät jos ei kaikki mene. Loppuiltaa varten jotain väkeviä muutama pullo, en niitä laittaisi tarjolle heti.

Itse tiedät parhaiten kuinka kosteat juhlat haluat ja millaisia vieraasi ovat.