Pystyykö toisen ihmisen puhelimeen asentamaan vakoiluohjelman s-postilinkin kautta?
Epäilen et mulle tehtiin näin. Oli epämääräinen tiedosto, jonka latasin. Nyt en enää edes löydä tätä sähköpostia.
Kommentit (91)
Ei kannata ladata kännykkäänsä koskaan julkisten paikkojen, bussien tai muiden sellaisten usb-pistorasian kautta. Eikä ventovieraiden latureilla.
Näistä länkyttäjäpelleistä ikä 20 jotain eli palstan pullasorsat, ei kukaan pärjäis mulle leuanvedossa tai punnerruksissa.
Tuskin varusmiespalvelusta suoritettu/sa_int_medaljonkeja näiden pojujen kaulassa. Semmonen tuntuma juu.
Toki lahjaton tekee sen minkä parhaiten osaa.
Älä lainaa toiselle puhelintasi, edes hetkeksi. Tein itse näin lentokentällä noin 15 vuotta sitten, Suomessa.
Enää en lainaisi ventovieraalle.
Ei kannata käyttää langattomia kuulokkeita kodin ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Bluetooth,wifi yhteyttä ei koskaan pidä jättää puhelimeen päälle...
Vanhojen puhelimien tietoturvahaavoittovuudet on 80 prosenttisesti näissä ominaisuuksissa..
Jos linkki on sovellus niin puhelin kyllä kysyy asennus lupaa...
Jollei noita tarvitse mihinkään, niin sama nuo toiminnot sammuttaa virtaa kuluttamasta. Tosin tuskin nuo kovin paljoa virtaa vie.
Pystyy ja mitään sähköpostilinkkejä tms ei pidä availla puhelimella tai tietokoneella, jolla hoidetaan esimerkiksi pankkiasioita.
Ei edes viideksi minuutiksi pidä jättäää puhelinta pois.silmistä. tuo aika riittää vakoilu ohjelman asentamiseen.
T: Testaaja.
Vierailija kirjoitti:
Ei edes viideksi minuutiksi pidä jättäää puhelinta pois.silmistä. tuo aika riittää vakoilu ohjelman asentamiseen.
T: Testaaja.
Joo, se onkin mun elämän tarkoitus, tuijottaa puhelinta koko ajan.
Ja kun kirjoitin niin tajusin että noita pösilöitähän on kadut täynnä, tuijottavat koko ajan puhelintaan ettei vaan kukaan asenna salaa mitään.
Vauvalla ei edes hyldyllinen tietoturvaketju pysy asiassa, kun mukana räpättää ryccätrållit, palstan ämteet ja savolainen team aikuiskiusaajat. Oh well.