Miten naiset kestävät kuukautiset valittamatta edes asiasta?
Ensimmäistä kertaa olen nyt parisuhteessa ja ihmettelen miten naiset jaksavat tuota jatkuvaa rumbaa. 25% ajasta vuotaa ja monesti sitäkin suurempi osa ajasta on kramppeja, bloating tai muuten vaan epämiellyttävä olo.
Kommentit (48)
Kun olin vielä siinä iässä, että oli kuukautiset, niin kaipasin yhtä päivää kuukaudessa vapaaksi. Menkkojen alkupäivä oli usein kivulias. Synnytyksen jälkeen ei kipuja enää tullut, mutta pms oli inhottavaa. Usein pidin vuosilomapäivän niihin aikoihin, jos mahdollista, jotta sain olla yksin kotona lepäämässä ja itkemässä, jos siltä tuntui.
Vierailija kirjoitti:
Semmoista se naisen elämä on jatkuvaa kärvistelyä ja selviämistä. Miehillä on elämä paljon helpompaa ja mukavampaa.
Me miehet ollaan vaan alfauroksia jo heti syntyessään.
Naisen hormonitoiminta on oikeasti parempi kuin miehen, siksi naiset elävätkin pidempään yksin. Mies elää jatkuvassa pms:sä, siinä missä naisella on 10 päivää hauskaa, sitten neutraalia.
Menstruaatio-oireet ovat yksilöllisiä ja riippuvat ruokavaliosta sekä siitä miten järkeviä valintoja on tehnyt. Turvotus ei haittaa oikeasti yhtään mitään, veren kanssa oppii diilaamaan (kuukuppi paras), kivunsieto on opeteltu taito ja se voi jopa hävitä kun oppii kunnolliset keinot.
Minusta se "kuukautiskone", jota miehet ja nainen kokeilivat oli aika hauska. Nainen selitti ilme värähtämättä, miten kone poikkeaa oikeista kuukautiskivuista ja miltä osin se tuntuu samalta, kun miehet vaikeroivat ja valittivat. :D
Mikähän saa miehet uskottelemaan itselleen, että juuri he ovat se vahvempi astia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillakin ei juurikaan satu, tai on siedettävää. Ei tarvitse mun enää miettiä asiaa koska on steriloitu, mutta aiemmin oli onneksi vaan ensimmäinen päivä kun oli tukalaa.
Vaikka ei satu kuukautiset, niin onhan se perseestä osaa jatkuvasti siteitä ja vaihtaa niitä. Itse olen muutenkin laiska ja tahtoisin vaan olla miettimättä kuukautisia. N24
Osta kuukuppi. Tarvitsee vaihtaa 3-4 kertaa kierron aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, mietipä tämä verivuoto alkaa jo alle 14 v iässä ja minkä määrän nainen menettää jo verta, päästessään 20 v ikään? Saati kun se synnyttää teille jälkeläisen, missä verenhukka voi olla kasinkertainen.
Sanon, jos miehillä olisi menkat, ne pöivöt olisi vapaapöiviä tai ainakin tuplapalkkaisia.
Sitten kun nainen per..se revenneenä on synnyttänyt sinulle jälkeläisen, sinä otat ja lähdet nuoren timmin p...seen matkaan....
Pikkasen saa ...na ymmärrystä
Mitäs synnyit akaks. Syytä omaa mutsias täst.
Että naisen munasolu määrittää vauvan sukupuolen!? Haha, oliko tää takatukkien tietotoimistosta?
Kivuliaat ja todella runsaat kuukautiset kun helpottivat alkoi vaikeat esivaihdevuodet. Ihanaa olla nainen 😂
Vierailija kirjoitti:
Naisen hormonitoiminta on oikeasti parempi kuin miehen, siksi naiset elävätkin pidempään yksin. Mies elää jatkuvassa pms:sä, siinä missä naisella on 10 päivää hauskaa, sitten neutraalia.
Menstruaatio-oireet ovat yksilöllisiä ja riippuvat ruokavaliosta sekä siitä miten järkeviä valintoja on tehnyt. Turvotus ei haittaa oikeasti yhtään mitään, veren kanssa oppii diilaamaan (kuukuppi paras), kivunsieto on opeteltu taito ja se voi jopa hävitä kun oppii kunnolliset keinot.
Mitä sä oikein selität?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, mietipä tämä verivuoto alkaa jo alle 14 v iässä ja minkä määrän nainen menettää jo verta, päästessään 20 v ikään? Saati kun se synnyttää teille jälkeläisen, missä verenhukka voi olla kasinkertainen.
Sanon, jos miehillä olisi menkat, ne pöivöt olisi vapaapöiviä tai ainakin tuplapalkkaisia.
Sitten kun nainen per..se revenneenä on synnyttänyt sinulle jälkeläisen, sinä otat ja lähdet nuoren timmin p...seen matkaan....
Syytän JUMALAA että se päästi sinut maan päälle
Vierailija kirjoitti:
Pakko kestää kun ei sille voi mitään. Jos saisin valita ja syntyä uudelleen, niin olisin mieluummin mies. Sillä kun katson veljeä, niin hänen elämä on suorastaan luksusta omaan nähden.
Kukapa ei nyt mies haluais olla. Pitkä ja komea alfauros, kuten ite oon.
Kohdun ja munasarjojen poisto niin ei tarvii siitä paskata kärsiä.
En jaksakaan.
Siksi en ole ottanut yhteyttä terveydenhuoltoon, vaikka kuukautiset ovat olleet pidempään poissa, vaikka en ole raskaana saati vaihdevuosissa.
Puhumattakaan synnytyksistä! Jos miehet synnyttäis, joka kylässä olisi anestesiologi!
Aivan niistä vaan jo sanottiin30- 60- luvulla että veri vuotaa pillusta...mikä on muuttunut?turhaa höpötystä2025.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että naisen munasolu määrittää vauvan sukupuolen!? Haha, oliko tää takatukkien tietotoimistosta?
Antaa sen miettiä. 😁
Vierailija kirjoitti:
Kohdun ja munasarjojen poisto niin ei tarvii siitä paskata kärsiä.
Sitten kärsitäänkin ihan muista vaivoista. Ei niin helppoa kuin miltä kuulostaa.
Vierailija kirjoitti:
Puhumattakaan synnytyksistä! Jos miehet synnyttäis, joka kylässä olisi anestesiologi!
Pelkästään kuukautiskipuihin sais morfiinia lähikaupasta.
plääääääääääääääääää onko asiaaa ????
Vaikka ei satu kuukautiset, niin onhan se perseestä osaa jatkuvasti siteitä ja vaihtaa niitä. Itse olen muutenkin laiska ja tahtoisin vaan olla miettimättä kuukautisia. N24