Minut opettettiin lapsena käymään pissalla vaikkei ollut hätä,"ihan varalta", uskon tämän olevan nyt syy että yliaktiivinen rakko
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu täällä. Olen 45vuotias ja käyn pissalla 16-20 kertaa päivässä,5-8 kertaa yöllä. Rakko ei tyhjene kunnolla ja joskus virtsaa karkaa,
Syytän tästä sitä kun lapsena painostettiin käymään vessassa esim.ennen automatkaa,muistan miten hytkyin ja heiluin vessanpöntöllä tuntien syyllisyyttä,ettei pissa tullut ja aina piti valehdella,että muka tuli jotta äiti olisi iloinen.
Voit toki syyttää äitiäsi, mutta tosiasia on että olet ollut kohta 30 vuotta aikuinen etkä ole mitään saanut asialle tehtyä.
Tämä. Hämmästyttävää miten moni aikuinen ihminen vetoaa siihen, että mut on lapsena opetettu tällaiseen eikä sille sitten mitään voi.
Vessassa ennen kotoa lähteminen jää selkärankaan ja ihan hyvä että jääkin. Asun yksin,mutta ennen kuin poistun kotoa,käyn istumassa posliinivaltaistuimella ettei vain bussissa tule tarvetta. Olisi noloa tajuta bussissa että pitää päästä virtsaamaan NYT. MIkään ei ole niin noloa kuin aikuinen ihminen tirisemässä pissahätää.
Meillä kaikki käy vessassa ennen lähtöä,lapset ja aikuiset koska todellakaan ei pysähdytä heti!
Ei se välttämättä ole pääsyy. Kysy lääkäriltä jos tulee joskus tilaisuus tai tutki nettiä mitkä vaihtoehdot. Mutta voisihan se johtua hormoneista tai hermosto (hermostuneisuus jos lähtee jonnekin), jos olet juuri juonut vettä tai mehua, kahvissa kofeiini. Entä suolan saanti. Jos ei ole suolaa tarpeeksi vaan olemattomasti juokset tai jos ei ole syönyt vielä. Tuskin kaikilla on diabetes.
Lapseni ei tykännyt käydä vessassa.
Tulehdus levisi munuaisiin tms., en muista enää tarkkaan.
On pitänyt patistella.
Vierailija kirjoitti:
Meillä kaikki käy vessassa ennen lähtöä,lapset ja aikuiset koska todellakaan ei pysähdytä heti!
Kunnon tyranni. Terveydestä viis. Auton jarruja ja bensaa ei turhaan pysähtelyyn kuluteta!
Vierailija kirjoitti:
Mene lääkäriin, siihen on apua olemassa. Minulle tuli useiden virtsatietulehdusten seurauksena sama tilanne. Rakkoa voi myös koittaa itsekseen kouluttaa.
Olen kokeillut. Ei toiminut ainakaan mulla. En ole ap.
Eikös se "ihan varalta" ollut silloin jos oltiin ulos menossa. Ei kai koko ajan sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän meille ihan kaikille ole sanottu lapsena noin. Käy ennen lähtöä pissalla ja aina reissussa kannattaa käydä, jos kohdalla on vessa jne,
Mutta ei meillä kaikilla ole aikuisina yliaktiivista rakkoa.
Ei ole yli aktiivinen rakko, vaikka käyn vieläkin yli 50 vuotiaana vessassa ennen kuin lähden johonkin pidemmälle autolla. Omaa tyhmyyttä jos on itse juossut vielä aikuisenakin vessassa kun sellaisen näkee.
Juuri näin. Eiköhän se nyt ole aika tavallista, että lapsi ei viitsisi käydä vessassa ja kun on viisi minuuttia ajettu, on kauhea hätä. Olen omat lapseni opettanut siihen, että jonnekin lähtiessä käydään vessassa, tuli sitten vähän tai enemmän, ei siellä nyt pinnistellä tarvitse. Ja vaikka automatkalla tauon aikana käydään vessassa. Samaa sarjaa kuin että pestään kädet aina, kun tullaan kaupasta tms. Elämän pikku niksejä, ei draamaa.