Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylivelkaantunut ja ulosotto tulossa - mitä tässä nyt enää voi tehdä?

Vierailija
25.04.2025 |

Olin idiootti ja tein huonoja valintoja - ei tarvitse sanoa, tiedän sen kyllä. Nyt vaan pitäisi keksiä, että miten saisin nuo velat maksettua olemattomilla tuloillani. (Ennen oli tulojakin enemmän, ja silloin tätä ongelmaa ei ollut)

Ongelma ei ole niinkään siinä, että jättäisin velat kokonaan maksamatta, vaan siinä, että rahani eivät enää riitä samojen summien maksamiseen kuin ennen ja velkojat eivät hyväksy niitä summia, mitä pystyn tällä hetkellä kuukaudessa maksamaan.

Ja nyt sitten on tulossa ulosotto (Mikä on sinänsä aika tarpeeton toimenpide, koska eivät velkojat saa ulosoton kautta euroakaan enempää) ja maksuhäiriömerkintä, kun en pysty lyhentämään noita velkoja tarpeeksi paljon kuukausittain. 

Mitähän tässä nyt sitten pitäisi tehdä?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin meno, perseen myynti, jne

Vierailija
2/44 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä ja alkusyksystä voi helposti tienata 10-15 000 marjoja ja sieniä keräämällä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velkaneuvojalle meno, soitto..

Vierailija
4/44 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vanhana kannata enää turhaan velkaantua.  Eläkkeelle raskasta maksella 

Vierailija
5/44 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä velkojia siirtämään ne velat heti ulosottoon, sillä velkojen nykyinen korko ja perintäkulut ovat todennäköisesti selvästi korkeampia kuin ulosoton korko.

Jos sinulla on monta velkaa, joista pienimmät pystyt maksamaan kokonaan pois, jos et ennen ulosoton alkua maksa muita lainkaan, niin kannattaa maksaa noita pieniä pois niin monta kuin pystyt, sillä jokaisen velan ulosottotuomiosta tulee oma lisämaksu siihen velkaan.

Vierailija
6/44 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta mitä tuossa voi tapahtua on, että homma menee ulosottoon ja tehdään käräjaoikeusen päätös ulosotosta. SEN JÄLKEEN nimittäin alkaa velkojen vanheneminen ja parhaassa tapauksessa pääset piankin velkajärjestelyyn.

Vierailija
7/44 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas on varaa enää ensi kuun maksuihin. Meni terveys ja työpaikka, eläkkeelle ei pääse. No, jätnä varmaan sitten maksamatta ja odotan millon tulevat kantamaan ulos.

Vierailija
8/44 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit mun lapsi, niin soita mulle. Asiat järjestyy.

Vierailija
9/44 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mennä ulosottoon, kasvavat hitaammin korkoa siellä. Ei se ole maailmanloppu, merkintä poistuu kuukaudessa maksamisen jälkeen nykyään. 

Vierailija
10/44 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä parin tonnin joustoluottoja vieläkun ehtii ja elämä risaseksi.

Vierailija
11/44 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siitä selviää. Palkasta menee tietty osuus. Siinä se velka vähenee.

Vierailija
12/44 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea neuvoa, kun ei tietoa summista ja koroista.

Vierailija
13/44 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On mä sun lapsi, mistä tiesit?

Vierailija
14/44 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On mä sun lapsi, mistä tiesit?

Jos olet, niin soita mulle. Laitetaan asiat hoitumaan.

Vierailija
15/44 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siitä selviää. Palkasta menee tietty osuus. Siinä se velka vähenee.

Ei kannata uskoa vauviksen tietäjiä.

Ei kannata päästää ulosottoon.

Riippuu veloista ja koroista. Mennyt jo seitsemän vuotta täysmääräisesti palkasta ja eläkkeestä. Saldo silti lähes tuplaantunut. En selviä ikinä.

N62

Vierailija
16/44 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äkkiä parin tonnin joustoluottoja vieläkun ehtii ja elämä risaseksi.

Ei onnistu enää, kun "positiivinen" luottorekisteri tuli. 

Vierailija
17/44 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jouduin nuoruuden hölmöyden takia (puhelimeen tuli jatkuvasti pikavippimainoksia jne.  kun täytin 18v ja lopulta tartuini niihin kun en saanut kesätöitä ja olin rutiköyhä) ulosottoon 2009. Ne vanhenevat tämän vuoden syyskuussa.

Eli olen ollut kohta 15 vuotta ulosotossa. On se vaikeuttanut esim. vakuutusten saantia, mutta nekin on saanut vuoden etukäteismaksulla. Olisi muuten vaikeuttanut asunnon saantia, mutta onneksi olen ollut koko ajan samassa asunnossa vuokralla.

Olin ensimmäiset 4-5 vuotta masentunut mutta sitten vaan muutin ajattelua siihen, että ihan sama, ei mulla ole mitään menetettävää.

Sain 2 kaunista lasta, kivan puolison ja vaikka edelleen olen ainakin syksyyn asti varaton, saan asua kivassa kodissa tämän kanssa, käydä lomilla jne.

Ei elämä siihen ulosottoon tuhoutunut vaikka se hankaloitti asioita. Ei kannata heittää pyyhettä kehään.

Vierailija
18/44 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku kysyy mikseivät vanhenneet jo 2024, siksi koska ne menivät ulosottoon vasta 2010.

Vierailija
19/44 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla taas on varaa enää ensi kuun maksuihin. Meni terveys ja työpaikka, eläkkeelle ei pääse. No, jätnä varmaan sitten maksamatta ja odotan millon tulevat kantamaan ulos.

Minulle kävi noin. Konkurssi, onnettomuus, häätö ja vuosikausien helvetti. Ajelehdin lopun ikääni köyhyydessä toimeentulotuella. Tässä ei paljon lohduta se, että pääsin velkajärjestelyyn, jolla siis kuitataan sitä velkaa, jonka jäin, kun kotini huutokaupattiin selvästi ulosottomiehen tuttaville.

Pahinta tässä on se, että en käytännössä määrää mistään itse. Ihmisarvo on pitkälti mennyttä. Sen tajuaa vasta sitten, kun itse kokee.

Vierailija
20/44 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainatakseni Riikka Purraa, menkää töihin, sillä tavalla veloista pääsee.

Ja täytyy myös muistaa mitä Sari "Saattohoitaja" Essayah on luvannut: Saattohoito kaikille vähävaraisille.

Jos ei siis työt kiinnosta niin ottakaa yhteys SS Essayahiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi