Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko peruskoulun liikunnan maikka helpoin keskiluokan ammatti?

Vierailija
25.04.2025 |

Tuli vaan mieleen kun näin "töissä" olevan opettajan plarailemassa puhelinta. Lapsilla oli yksilölajin tunti menossa ja ihan keskenään saivat olla. 

Kommentit (113)

Vierailija
101/113 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan opo! Opettajien lomat ja palkat mutta ei tarvi opettaa tai osata mitään erityisesti. Youtubesta näyttävät videoita eri ammateista. Pientä sykkimistä tet-viikkojen ja yhteishaun aikaan, siinä se.

Vierailija
102/113 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan opo! Opettajien lomat ja palkat mutta ei tarvi opettaa tai osata mitään erityisesti. Youtubesta näyttävät videoita eri ammateista. Pientä sykkimistä tet-viikkojen ja yhteishaun aikaan, siinä se.

Opo on normaalissa vuosilomarytmissä kuten muutkin duunarit. Opon vastuulla on, että jokainen ysiluokkalainen pääsee seuraavaan kouluun, ja jos joku ei saa paikkaa, opon hommana on jostain edes jotain pieraista esiin. Kesällä käydään myös siirtymäpalaverit, jolloin opo tapaa kaikkien seuraavien koulujen edustajat ja kertoo, kuka minkäkinlaista tukea tarvitsee. Opo on koululla ja vähintään langan päässä koko kesäkuun, vuosiloma alkaa juhannuksena. Samoin kuin rehtori ja koulusihteeri.

Opoilla ei välttämättä riitä tuntimäärä oppilaanohjauksesta, joten usein siihen kylkeen on liitetty jokkn muu oppiaine.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/113 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettajaksi ryhtymiseen on kolme syytä:

1. Kesäkuu

2. Heinäkuu

3. Elokuu

Elokuussa nykyisin ehkä viikko, ei aina sitäkään.

Tänä vuonna koulu alkaa opettajilla 4.8., oppilailla 6.8. Onpa ihanaa tosiaan...

Vierailija
104/113 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3000€/kk kun jalkapallo kainalossa viet pojat koulun kentälle pelaamaan. 

Tiedoksi: Myös tyttöjen lukujärjestykseen kuuluu liikuntaa.

Ja opetussuunnitelmassa on aika monta muutakin lajia kuin jalkapallo.

Opetussuunitelmassa on itse asiassa vain uinti mainittu. Kaikki muu on höttöä tyyliin "yksilö- ja joukkuelajeja, voimailua, yleisurheilulajeja, tasapainoilua" jne. Opettaja saa itse päättää, miten tuon toteuttaa.

Vierailija
105/113 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein keikkaa aikoinaan. En tykännyt. Kunnioitan kaikkia opettajia erittäin paljon

Vierailija
106/113 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Muistan omilta ajoilta miten liikunnan maikka laittoi meidät luistelemaan ja oli itse autossa kentän vieressä.

Meidän opettaja laittoi meidät hiihtämään ja tuli itse autolla ottamaan aikoja. Todella haastava työ.

Vierailija
107/113 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3000€/kk kun jalkapallo kainalossa viet pojat koulun kentälle pelaamaan. 

Mikset ala siis liikunnanopeksi? 

Varmaan on kohtuullisen vaikea päästä opiskelemaan, mutta itse työ on täysi nolla. Väärät henkilöt valikoituvat liikunnanopettajiksi.

Vierailija
108/113 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Muistan omilta ajoilta miten liikunnan maikka laittoi meidät luistelemaan ja oli itse autossa kentän vieressä.

Meidän opettaja laittoi meidät hiihtämään ja tuli itse autolla ottamaan aikoja. Todella haastava työ.

Auto täynnä lainasuksia ja -monoja niille, joilla ei ollut kamoja.

Vierailija
109/113 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti. Ei meidän yläasteen liikkunnan ope ainakaan opettanut mitään, pelien alussa kertasi säännöt ja muuten katseli sivusta. Ja antoi toki kaikille liikuntaa harrastaville kympit vain harrastuneisuuden takia (he monesti menivät siitä mistä rima oli alhaisin) , minulle ei liikunnalliselle (kuitenkin osallistuin kaikkeen paitsi uintiin [suoritin sen pakollisen uimatestin erikseen] ja luisteluun [olisin ollut vain muiden pelien tiellä kaukalon reunasta kiinnipitämässä, kävelylenkkiä tein sen sijaan]) vain 7 (huonoin numeroni yläasteella), lukiossa oli onneksi vain yksi kurssi ja tasapuolisempi ope (vaikkei varsinaisesti opettanut sekään) ja nosti numeron 8.

Vierailija
110/113 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä liikunnanopettaja opetti myös muita aineita ja oli luokanvalvoja. 

Vierailija
111/113 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunnanopettajalle kuuluu usein myös terveystieto, ja jos ei siitäkään vielä tule tunnit täyteen, lisänä voi olla mitä tahansa ruotsista maantietoon.

Vierailija
112/113 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotsan opena on kivempaa.

Voi ostaa viikon ruoat kotiin koulun piikkiin. Lapset saa kokkailla jämistä mitä jää. Parhaat palat menee opettajanhuoneeseen.

Vitsejähän nämä, mutta silti ärsyttää, kun tällaista kirjoitellaan. Omat lapseni ovat kertoneet, että määrärahat kotitaloudessa ovat niin pienet, että mitä tahansa tehdäänkin, niin annos puolitetaan. Siinä kun ennen neljän ryhmälle tehtiin neljän henkilön annos, nyt tehdään kahden annos. Ja että aikaisemmin saattoi olla vaikka vohveleita tehdessä hilloa ja kermavaahtoa, nyt säästetään, eikä saakaan kuin jompaa kumpaa.

No eikös sinne mennäkkin oppimaan eikä syömään!

Kyllä, mutta kun joku kirjoitti, että kotitaloustunnin antimia syötäisiin vielä opehuoneessa ja open kotonakin.

Vierailija
113/113 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuviksen ope on vielä sluibampi. Tai opo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi