Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi en ole LAIHTUNUT, päinvastoin?? =((

Vierailija
17.03.2007 |

Olen nyt 2 viikkoa liikkunut vähintään 4 kertaa viikossa 350-800Kcl edestä/ kerta. Keskimääräinen energiansaantini on ollut n. 1500kcl/ päivä (tässä on jo huomioitu liikunnan aiheuttama kalorivaje).

Laskurin mukaan kulutan 2050Kcl/ pv vaikka vain makaisin sängyssä.

Kaiken järjen mukaan minun pitäisi laihtua?! Miksi sitten vaaka näyttää samaa lukemaa kuin 2 viikkoa sitten? Masentavaa =((

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin söin todella vähän päivässä, eli elimistö taisi mennä ns. säästöliekille.

Kummallista olikin, kun aloin syömään enemmän, niin heti aloin laihtumaan :D

Vierailija
2/11 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kokeillut sekä painonvartijoita/runsasta liikuntaa sekä nyt karppausta. Täytyy sanoa, että tämä karppaus pudottaa painoa tehokkaimmin minulla. En kyllä loppuikääni halua noudattaa tällaista dieettiä, mutta nyt ensin laihdutan näin ja sitten lisää liikuntaa (kun lapset on vähän isompia/enemmän aika) ja enemmän hiilihydraatteja. Kannattaa kokeilla!

Vierailija
4/11 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduta pelkällä syömisellä ja SYÖ KUNNOLLA!!! (tietysti terveellisesti ja kohtuudella) Painonvartijat on oikein hyvä, en harrasta mitään liikuntaa ja olen laihtunut tammikuusta 10 kg

Vierailija
5/11 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiilarit, rasvat ja proteiinit on suhteessa toisiinsa ihan ok. En syö piilorasvoja. Karppaamaan en ala ja liikuntaa en jätä.

ap

Vierailija
6/11 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtäkkinen runsas liikuntaa kerryttää elimistöön väliaikaisesti nesteitä, jolloin paino saattaa jopa nousta. Ilmiö on ihan normaali, eikä ollenkaan vaarallinen.

Liikunta- ruokavaliosi kuulostaa oikein hyvältä ja kalorit mielestäni riittäviltä. Jatka samaa malliin, ihan taatusti vaa' an lukematkin siitä laskee!

Vierailija
7/11 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyt siihen, että paino ei laske, voivat olla perusaineenvaihduntaan tai energiansaantiin liittyviä. Perusaineenvaihduntaa vaikuttavia tekijöitä ovat jotkut mm. sairaudet, esim. kilpirauhasen vajaatoiminta ja jotkut lääkkeet mm. tietyt psyyken- ja epilepsialääkkeet, kortikoidit.

Elimistö pyrkii vastustamaan painonlaskua erilaisilla mekanismeilla, samoin kuin painonnousua. Ns. säästöliekki on päällä aina, kun laihdutaan. Painonpudotuksessa on tasannevaiheita ja toisaalta joskus paino voi pudota nopeastikin. Pitkällä aikavälillä laihtuu, jos todella saa vähemmän energiaa ruoasta kuin kuluttaa. Aina ei ehkä huomaa itsekään syövänsä tai ohimennen napattuja suupaloja ei tule laskettua syömiseksi. Toisaalta syödyt ruoat voivat olla hyvinkin energiapitoisia, vaikka määrät ovat vähäisiä. Jos ruokatottumuksistaan ei löydä korjattavaa, ainoa vaihtoehto on lisätä liikkumista. Pitämällä ruokapäiväkirjaa kaikista syömisistä ja juomisista voit seurata mitä todella syöt ja juot ja ehkä löytää asioita, joihin olisi hyvä kiinnittää huomiota.

Huomion kiinnittäminen pelkästään painoon voi masentaa, jos vaa¿assa ei tapahdu mitään. Esimerkiksi ympärysmittojen seuraaminen voi olla joskus mielekkäämpää. Vartalo voi kiinteytyä liikkumalla, vaikka paino ei putoaisikaan. Palkitsevaa on kiinnittää huomiota käyttäytymisen muutokseen eli liikkumisen tai ruokatottumusten kohentumiseen ja onnistumiseen pienissäkin muutoksissa. Kannattaa keskittyä asioiden positiivisiin puoliin: mitä elämäntavoissa jo on hyvää.

Vierailija
8/11 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin silloin kun aloittaa tosiaan liikunnan.

Vierailija
9/11 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaamee sulla peruskulutus kaloreilla päivittäin.

Kalorilaskuri. fi sanoi että minulla olisi perustarve 1600 päivälle kevyellä päiväliikunnalla. Olen 160 senttinen ja painan 63 kiloa.

Sitä paitsi 2 viikkoa laihduttamista ei ole kyllä aika eikä mikään! Syö vähemmän, tsekkaa uudestaan kalorit.

Aliarvioi liikkumisesi ja yliarvioi syömisesi niin saat vähän varmuuskerrointa koska jos aliarvioit syömisiäsi ja yliarvioit liikkumista olet nopeesti plusmiinustilanteessa.

Vierailija
10/11 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne kilot kerro kaikkea!

Vierailija
11/11 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kaamee sulla peruskulutus kaloreilla päivittäin.

Kalorilaskuri. fi sanoi että minulla olisi perustarve 1600 päivälle kevyellä päiväliikunnalla. Olen 160 senttinen ja painan 63 kiloa.

Sitä paitsi 2 viikkoa laihduttamista ei ole kyllä aika eikä mikään! Syö vähemmän, tsekkaa uudestaan kalorit.

Aliarvioi liikkumisesi ja yliarvioi syömisesi niin saat vähän varmuuskerrointa koska jos aliarvioit syömisiäsi ja yliarvioit liikkumista olet nopeesti plusmiinustilanteessa.

Liikunnasta menetetyt kalorit ja syömisellä saadut kalorit olen aina laskenut samalla ohjelmalla, joten ne ovat vertailukelpoisia keskenään ja sitäpaitsi ihan reaaliteeteissakin.

Mutta täytyy tosiaan luottaa siihen, että nestettä kertynyt rankemman liikunnan jälkeen.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi