Mustaherukat
Sain pari litraa pakastettuja, perkaamattomia mustaherukoita. Mitä niistä voi tehdä? Jos yrittää perata niin ne sotkevat koko huushollin. Auttakaa!
Kommentit (27)
Jos sulla on tehokas blenderi, voit laittaa karoineen smoothien joukkoon. Tai surauttaa yksinään survokseksi ja lisätä rahkaan, puuroon tai jäätelön päälle. Tai perata jäisinä niin kuin muutama muukin on ehdottanut.
Tai tee mustaherukkasimaa, kun on vappu tulossa. En ole kokeillut, mutta voisi olla hyvää. Harmi, ettei itsellä ole enää herukoita pakkasessa.
Jessus. Ei ihme, että suomalaiset ovat Euroopan toiseksi lihavin kansa... Minä syön joka viikko mustaherukoita pakkasesta sellaisenaan.
Mustaherukkakiisseliä..! Voisin vaikka tappaa saadakseni joltain ilmaisia mustaherukoita. Kiisseli kermavaahdon kanssa ihan maailman parasta, eikä tarvitse edes perata. Keitetään ensin mehuksi ja sitten suurustetaan perunajauhoilla. Miksi kukaan ei anna mulle marjoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisipa ihanaa saada marjoja lahjaksi. Itsellä ei ole pensaita ja ovat kalliita ostaa. Mehuksi keittäisin tai riipisin jäisenä puuron päälle tai smoothieen.
Jos tiedät autiotaloja tai jotain vanhojen talojen raunioita, niin käy tutkimassa hieman. Niiltä saattaa löytää vanhoja marjapuskia. Olen löytänyt myös metsästä, kun linnut kuljettaa siemeniä ja paskoo sitten sopivaan maaperään.
Autiotalot eivät ole mitään jokamiehen oikeuksien paikkoja. Ja onko kyse edes sautiotalosta vai jonkun vapaa-ajan asunnosta, senkin rosvo!
Vierailija kirjoitti:
Mustaherukkakiisseliä..! Voisin vaikka tappaa saadakseni joltain ilmaisia mustaherukoita. Kiisseli kermavaahdon kanssa ihan maailman parasta, eikä tarvitse edes perata. Keitetään ensin mehuksi ja sitten suurustetaan perunajauhoilla. Miksi kukaan ei anna mulle marjoja.
Varmaan siksi, että taidat olla psykopaatti tms.
Jos ne ovat edelleen tertuissa kiinni, niin nehän ovat jäisinä paljon helpompi riipiä irti kuin tuoreena. Ihan sottaamatta ja melkein itsestään lähtevät, kun toimii nopeasti. Joskus poimin joitakin marjoja tertussa. Marjat säilyvät paljon kauniimpina niin. Käytän koristeluun.
Jos tiedät autiotaloja tai jotain vanhojen talojen raunioita, niin käy tutkimassa hieman. Niiltä saattaa löytää vanhoja marjapuskia. Olen löytänyt myös metsästä, kun linnut kuljettaa siemeniä ja paskoo sitten sopivaan maaperään.