Erikoiset oireet - allergiaa, flunssaa vai jotain muuta?
Minulla on nyt lähemmäs pari viikkoa ollut erikoisia kurkkuoireita, joille en vielä ole löytänyt syytä. Kurkku tuntuu karhealta ja limaiselta, yskittää usein. Ensimmäinen arvaukseni oli, että tämä olisi siitepölyallergiaa, mutta tavanomaisia silmä- ja nenäoireita ei ole. Kurkun lisäksi on vähän sellainen epätodellinen olo, kuin ei olisi tässä maailmassa, ja välillä heikottaa ja päätä särkee. Energia tuntuu hupenevan nopeasti. Kuumetta ei ole, ja mielestäni tämä on selkeästi erilainen olo kuin flunssassa.
Päivän normiaskareet sujuvat jotenkuten, vaikka väsynkin helposti. Olen laulaja, ja viime aikoina pelkkä kevyiden ääniharjoitusten tekeminen on saanut kurkun kipeäksi, kuivaksi ja karheaksi, ja kova yskä alkaa. Välillä pelottaa, että ääni lähtee kokonaan. Koskaan aiemmin ei ole tällaista ollut. Voisiko tämä kuitenkin olla allergiaa, joka oireilee lähinnä kurkussa, vai jotain muuta? Muilla samankaltaista?
Kommentit (7)
Ota allergialääkettä ja katso helpottaako. Minun leppäallergia oireilee juurikin ilmaisella ja käheällä kurkulla, koivuallergia vuotavana nenänä, ja pujo ja heinä menee kirveleväksi hiekaksi silmiin.
Vierailija kirjoitti:
Ota allergialääkettä ja katso helpottaako. Minun leppäallergia oireilee juurikin ilmaisella ja käheällä kurkulla, koivuallergia vuotavana nenänä, ja pujo ja heinä menee kirveleväksi hiekaksi silmiin.
Siis limaisella kurkulla, ei ilmaisella.
Samanlaista on. Ei auta allergialääkkeet eikä yskänlääkkeet. Uusi epidemia?
Huojentavaa kuulla, etten ole ainut näiden oireiden kanssa. Allergialääkettä pitää joo kokeilla. Jos se ei auta, tämä lienee jonkin sortin mysteeritauti.
- ap
Joo mulla sama
kauhea köhä JS kurkku kipeä ja yskin puuskissa hurjasti ja rintakehä kipeytyy
koronaa ehkä ?
olen ollut etätöissä mutta väsyttää
suön allergialääkkeitä jo vaikka ennakkoasenne kevät tee niin
Kolme viikkoa yskinyt, limaa valuu kurkkuun. Nyt alkanut hieman helpottaa. Kaikista kauheinta on herätä yöllä siihen, kun limaa valuu johonkin keuhkoihin ja tuntuu ettei saa happea. Vingunta vain kuuluu, kun yrittää hädissään haukkoa henkeä ja yskiä. Saisi jo mennä ohi. Keuhkokuva otettiin työterveydessä, mutta ei siellä mitään ollut. Sain antibioottikuurin varuiksi, sekin on nyt syöty ja vielä tauti vaivaa. Kuulin että saattaa kestää 4-6 viikkoa tämä. Outoja tauteja liikkeellä..
Mulla on ollut nyt reilun viikon kurkussa karheaa oloa, yskittää, keuhkoja kutittaa, väsyttää, heikottaa, epätodellinen olo, aivosumua. Ei kuumetta, ei nuhaa. Antihistamiini ei auta yhtään joten oltava joku flunssa.