Hirvittääkö ketään muuta Tinder-kulttuuri?
Kertakäyttösuhteita, suoraan sänkyyn, 30 treffit vuodessa eri ihmisen kanssa jne.
Kommentit (64)
On ainakin 10 kertaa parempi mahdollisuus onnistua suhteessa, jos se alkaa vaikka tanssilavalla, siinä kemian haistaa heti ja ulkonäönkin miellyttäminen paljastuu pian.
Mä olen syntynyt 1970-luvulla, ja ei mua jotkut suoraan sänkyyn jutut hirvitä. Kyllä se meno mun nuoruudessa ysärillä oli siinä mielessä paljon hurjempaa, ei silloin mitään edes deittailtu vaan mentiin baariin tai yökerhoon, juotiin kännit ja sieltä sitten yhden illan juttu jos siltä tuntui.
Mulle ehkä sopisi vieläkin enemmän se ysärin meno, en mä jaksa mitään selvin päin deittailuja ollenkaan. Olin kerran Tinderissä pari kuukautta, tapasin muutaman ja totesin ei ole mun juttu. Koska mulla on vain 2 tietä ihastua mieheen, joko platonisen kaveruuden kautta pitkä tuttavuus, tai sitten alkoholilla estot pois, sänkyyn, ja siitä seurustelu lähtee jos on lähteäkseen. Tuommoisilla kahviladeiteillä en mä usko että voisin ihastua yhtään keneenkään, koska taidan olla sellainen demiseksuaali, eli ennen kuin tunnen toisen tosi hyvin ei tule halua eikä tunteita vaikka toinen olisi miten täydellinen - paitsi siis kännissä.
Vierailija kirjoitti:
On ainakin 10 kertaa parempi mahdollisuus onnistua suhteessa, jos se alkaa vaikka tanssilavalla, siinä kemian haistaa heti ja ulkonäönkin miellyttäminen paljastuu pian.
Menneinä aikoina iso osa tanssilavakulttuurin menestystä oli myös se, että siellä yleensä juotiin alkoholia. Sehän madaltaa kriteerejä ja poistaa estoja. Moni tytöistä olisi selvin päin nyrpistellyt tanssittajilleen ja nakellut niskojaan, mutta pienessä pierussa alkoikin haluttaa, ja sitten ehkä paljastuikin että hei sehän on ihan mukava mies, ja aika söpökin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan miten sitä käyttää.
Omat kokemukset ovat olleet:
- Ekalla kerralla tinderöidessä ensimmäisen parin kanssa treffeille ja se päätyi puolen vuoden tapailuun, kunnes tiet erkani yhteisymmärryksessä
- Tokalla kerralla sain 4 paria, joista 2 alotti vonkaamalla seksiä eli poistin heti ja kahden kanssa keskustelu hiipui ennen kuin edes nähtiin
Mikä erottaa seksin ehdottamisen seksin vonkaamisesta?
Onkohan vonkaaminen joku sanallinen jippo, millä naiset yhtaikaa kauhistelevat sitä, että mies uskaltaa sanoa, mitä on mielessä, mutta myös yrittävät saattaa miehen jotenkin säälittävään valoon? "Voi minä kuninkaallinen sanoin alamaiselle ei".
Älykkyystesti. Jos mies on niin vtun tyhmä että vonkaa tuntemattomalta, niin ei siitä ole mihinkään ei lyhyeen eikä pidempään suhteeseen. Ei vaan ole. Sori. Ei tajua ajatella muuta kuin omaa munaansa.
Ylipäätään ihmetyttää nykypäivän parisuhde- ja perhekulttuuri. Normia panna vaimoaan hedelmättömäsi 10v ennen lapsia ja sitten ihmetellään kun hedelmällisyys onkin vähän vinksallaan.
Normia erota.
Normia kaapata toisten lapsia laitoksiin, rahasta leikkimään omaan perheeseen perhettä, ja "adoptoida" eli käytännössä ostaa lapsi.
Normia rikkoa perhe ja pakottaa lapset elämään 2 kodissa oman sukuelimen vuoksi.
Normia siis käytännössä elää promiskuiteettisesti jopa lasten teon jälkeen, ihan kuin suuri ristiin rastiin paneva apinalauma.
Ei tässä kulttuurissa ole mitään tervettä.
Mennyt pilalle sekin, kun naiset etsii vain elättäjää.
Vierailija kirjoitti:
Tinder on normalisoinut huoraamisen. Sitoutuvaa materiaalia turha sieltä etsiä. Suosittelen harrastuksia, järjestöjä tai mitä tahansa ei-virtuaalista toimintaa.
Tämä on ihan täyttä höpöä. Minä ja monet muut on etsineet sieltä nimenomaan loppuelämän kumppania, ja löytäneetkin. Itse menin viime keväänä naimisiin Tinderissä tapaamani miehen kanssa. Kerroin siellä, että haluaisin avioliiton ja pari lastakin jos Luoja suo, kyllä se karkoittaa useimmat irtoseksin hinkujat.
Itse löysin sieltä ensin parin vuoden tapailu kumppanin ja hyvän ystävän. Myöhemmin nykyisen mieheni, lapseni isän.
Ei siellä ole pakko mennä ekoilla treffeillä sänkyyn tai treffailla paljon. Itse (naisena) olen tinderissä etsimässä vakavaa parisuhdetta, jollaisia tutut ovat sieltä löytäneetkin. En halua seksiä ennen kuin tunnen toisen ja näin onkin niissä parissa parisuhteen tyngässä, joita sieltä olen löytänyt, mennytkin. Ensimmäinen kariutui etäsuhteena välimatkaan, toisessa ajauduttiin erilleen. Varmasti helpompaa löytää kevyttä seuraa sieltä, mutta sekin riippuu siitä miten sitä käyttää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Ekalla kerralla tinderöidessä ensimmäisen parin kanssa treffeille ja se päätyi puolen vuoden tapailuun, kunnes tiet erkani yhteisymmärryksessä
- Tokalla kerralla sain 4 paria, joista 2 alotti vonkaamalla seksiä eli poistin heti ja kahden kanssa keskustelu hiipui ennen kuin edes nähtiin
Onkohan vonkaaminen joku sanallinen jippo, millä naiset yhtaikaa kauhistelevat sitä, että mies uskaltaa sanoa, mitä on mielessä, mutta myös yrittävät saattaa miehen jotenkin säälittävään valoon? "Voi minä kuninkaallinen sanoin alamaiselle ei".
Seksi on parittelua. Jos mies pyytää ollenkaan tuntematta toista yheiskunnassa, missä liiton pitäisi kestää sen 60-80 vuotta, että "pääsiskö parittelemaan" niin kyllähän se ali-ihminen on.
Ja moni on. Ajatellaan että ollaan sivistyneitä kun suusta tulee sanoja eikä mölinää, mutta pariutumiskulttuuri on edelleen apinana tasolla.
"Parittelemaan heti. Mahdollimman monta parittelua. Parittelua eri asennoissa. Tietävätkö muut, että me paritellaan. Parittelen useamman naaraan kanssa samanaikaisesti. Jos en saa paritella sinun kanssa niin parittelen sitten näiden pikselinaisten. Ai et enää anna paritella, no minä jätän sinut ja lapset sitten ja menen parittelemaan muita."
Näin "Chadina" Tinder on tuhlannut omaa aikaa ihan hitosti. Tottakai sieltä on hyvän näkösiä hyviä panojaki tullu vaikka kuinka, mutta ihan liian monta kertaa paikan päälle on pamahtanu catfish tai joku todellisuudessa paljon läskimpi nainen mitä kuvat anto ymmärtää ja se v ituttaa.. Turha itkee Chadeista, jokane mies vois olla sellane jos ite haluis. Alottaakaa ekana treenaamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen syntynyt 1970-luvulla, ja ei mua jotkut suoraan sänkyyn jutut hirvitä. Kyllä se meno mun nuoruudessa ysärillä oli siinä mielessä paljon hurjempaa, ei silloin mitään edes deittailtu vaan mentiin baariin tai yökerhoon, juotiin kännit ja sieltä sitten yhden illan juttu jos siltä tuntui.
Mulle ehkä sopisi vieläkin enemmän se ysärin meno, en mä jaksa mitään selvin päin deittailuja ollenkaan. Olin kerran Tinderissä pari kuukautta, tapasin muutaman ja totesin ei ole mun juttu. Koska mulla on vain 2 tietä ihastua mieheen, joko platonisen kaveruuden kautta pitkä tuttavuus, tai sitten alkoholilla estot pois, sänkyyn, ja siitä seurustelu lähtee jos on lähteäkseen. Tuommoisilla kahviladeiteillä en mä usko että voisin ihastua yhtään keneenkään, koska taidan olla sellainen demiseksuaali, eli ennen kuin tunnen toisen tosi hyvin ei tule halua eikä tunteita vaikka toinen olisi miten täydellinen - paitsi siis kännissä.
No voithan sinä siellä Tinderissäkin ehdottaa suoraa toimintaa ja juoppoja sielläkin riittää. Loppuis inceleiden ruikutus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei voi vain myöntää
Koska se ei ole säälittävää tai jos on, niin mitä väliä sillä on? Siinähän ihminen vain seuraa taipumuksiaan, mikä vaatii rohkeutta ja spontaaniutta. Jokaiselle naiselle on itsestään selvää, että hän pääsee seuraamaan vaistojaan ja elämään viettielämää, mutta monta naista suututtaa, että mies joskus edes kokeilee samaa.
Jos naisen vieettielämään kuuluu sohvalla hautuminen ja miehen lähestymisten arviointi, kunnes seksi "vain tapahtuu", niin tuossa naisen fantasia passiivisena kivirekenä olemisesta ja halutuksi tulemisesta täyttyy. Jos taas naisen mielestä on joskus ovulaation aikaan siistiä ottaa 191cm miestä etumuksesta kiinni, niin senkin hän voi tehdä.
Mutta jos akateeminen kalju ja kuntoileva 180cm mies joskus antaa maskuliinisen energiansa näkyä? Hyyyyiiii. Soosoo!
Jos siis mieskin haluaa joskus seurata vaistojaan eikä vain hakea hyväksyntää, niin ilmeisesti vähemmän säälittävää olisi vain olla seinäruusuna tai odottaa, että nainen tulee ehdottamaan seksiä, vaikka sitä ei koskaan tapahdu? Onko kyse sitten oikeastaan yhteiskunnan ongelmasta, että miehille palvelut ovat noin huonoja?
Miehen viettielämä on niin väkivaltaista, että siksi sitä lähes kaikissa kulttuureissa suitsitaan. Kun mies seuraa puhdasta viettiään (haluun panna panna panna), niin nainen seuraa omaansa eli torjuu ja väistää. Siinä siis kumpikin seuraa viettiään. Mikä ongelma?
Miehillä on myös kova väkivaltavietti ja siksi miehet käyvät sotia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinderissä kertakäyttökulttuuria harrastavat nimenomaan naiset, ei miehet. Tai no, toki ne muutamat suosituimmat miehet. Valtaosalla miehistä ei ole mistä valita, jo ihan pelkästään sen takia, miten räikeä epäsuhta sukupuolten määrissä on.
Tämä "räikeä epäsuhta" kertookin paljon tindermiesten arvomaailmasta. Harmi vaan teille miehille, että samaa arvostavia naisia on niin vähän.
En nyt ihan ymmärtänyt. Sanoin vain sen tosiasian, että valtaosa Tinderin käyttäjistä on miehiä. Eli he eivät edes halutessaan pystyisi harrastamaan mitään kertakäyttökulttuuria.
Ei hirvitä, koska siihen kulttuuriin voi tosiaan aivan vapaasti olla osallistumatta. Moni nykyään onkin.
Ei sillä, jos nyt jäisin sinkuksi, todennäköisesti kävisin itsekin katsomassa. Ihan mielenkiinnosta, että minkälainen paikka se nyt sitten on, kun siitä niin paljon puhutaan. Mutta en minä sieltä parisuhdetta ajattelisi löytäväni. Kyllä minä alkaisin katsella sillä silmällä ympärilleni ihan tosielämässä.
Vierailija kirjoitti:
Ei siihen ole pakko osallistua. Pitää vaan uskaltaa elää toisin.
Jep. Ei hirvitä. Joku nuorempi on ehdottanut joskus Tinderiä mutta ujona en laita itseäni esille. Ystäviä on riittämiin ja seksiäkin saan ihan tarpeeksi muutenkin ja harrastuksia on, en ehtisi hoidella eneeä mitään säätöjä. Joka haluaa, on aikaa eikä ole turhempaa tekemistä niin ok.
Tavallaan se oli ihan samanlaista silloin, kun olin itse nuori, silloin vaan seuraa etsittiin baarista. Vielä 90-luvulla vanhemmille oli omat paikkansa, joissa myös käytiin, nykyisin näin lähes viisikymppisenä olisi ihan pulassa, jos jossain haluaisi livenä seurustelukumppanin löytää. Osa harrasti irtosuhteita tiuhaan tahtiin, toiset ei. Tietysti se on nyt tavallaan helpompaa esimerkiksi varatuille, mutta niinhän ne halukkaat ennenkin pettivät työmatkoilla. Ei siis häiritse Tinder-kulttuuri tai muiden elämä, ei tuollaiseen ole mikään pakko osallistua. Enemmän häiritsee se, että ihmiset ovat vetäytyneet omiin poteroihinsa, olisi kiva joskus mennä aikuisten tanssiravintoloihin, mutta kun niitä ei enää liioin ole ja kävijäpula vaivaa, jos joku pystyssä onkin. En siis tarkoita lavoja, joihin on itselläni pitkä ajomatka.
Vierailija kirjoitti:
Vai viettielämää, kaikkea sitä kuulee. Miltä miehistä tuntuisi, jos nainen heti ensimmäisessä kommentissaan pyytäisi miehen autoa lainaan päivän ajaksi? Kuinka moni on että jee, pitäähän sitä naista jelpata, kun sillä tuntuu olevan puute kyydistä?
Tuntemattomilta rupeis vaatimaan kaikke "koska vietit". Sun pitää nyt toteuttaa mun kaikki toiveet koska mä haluun! Se on mun vietti hei!!!
Vierailija kirjoitti:
Mennyt pilalle sekin, kun naiset etsii vain elättäjää.
Naisten työllisyysaste Suomessa on korkeampi kuin miehillä. Nainen on todennäköisemmin se perheen rahantekijä. Korostuu sinkuissa - työssäkäyvillä miehillä perhe, sinkkumiehet työttömiä. Kun taas kotona oleva nainen todennäköisemmin parisuhteessa.
Eli olet ihan väärässä. Sinkkumiehet ne etsii elättäjää.
Puolet parisuhteista muodostuu nykyään tinderissä ja puolet tosielämässä. Olet tainnut ymmärtää vähän väärin, mitä siellä tinderissä tapahtuu.