Mitä ihmettä: huimaa voimakkaasti makuulla?
Eli sängyssä/sohvalla pitkällään kylkeä kääntäessä tai päätä liikauttaessa kovaa pyörrytystä - silmissä sumenee. Mitä voisi olla?
Kommentit (17)
Asentohuimaus. Tee manööverejä niin menee pian ohi. On tosi ällöttävä vaiva.
Hyvälaatuinen asentohuimaus. Googleta. Siihen on sellainen asentohoito, joka ainakin mulla auttaa aika nopeasti.
Hyvälaatuista asentohuimausta
Keskitä katse istuen huimauksen tullessa yhteen pisteeseen, hellittää melko pian
Manööverit riippuu siitä, kummassa korvassa ja missä kaarikäytävässä ongelma on. Eli jos ei ala helpottaa, niin tarvit asiantuntevaa apua ja neuvoja mitä tehdä.
pyöriikö silleen ilkeesti? se ois niinku vertigo tai asentohuimaus (taitaa olla sama asia)
voi liittyä esimerkiksi migreeniin niinku mulla tai olla jotain ikävämpää
Viileä sää. Lihasjumeja. Tai muita jumeja.
Asentohuimaus, joka on hirveä vaiva vaikkakin täysin vaaraton. Mene makaamaan selälleen niin, että pää tulee laidan yli. Heiluta päätä voimakkaasti puolelta toiselle. Oksettavaa ja pelottavan tuntoista, mutta vain liike auttaa. Sakat kertyneet ja pitää saada liikkeelle.
Kallonpohja jumissa eikä aivot tiedä missä asennossa olet.
Se vesivaaka sun korvien välissä on sakkaantunut. Kokeile siihen Epleyn menetelmää.
Asentohuimaus. Inhottavaa mutta vaaratonta, kokemusta on. Toiset onkin jo neuvoneet konstit jotka auttaa.
Minulla oli tuota raskausaikana. Oli muutenkin vähän erikoisia oireita.
Voisko joku vielä mainita, että kyseessä on asentohuimaus. 🤣
Vahvistetaan asentohuimaus oireiden pohjalta.
Vierailija kirjoitti:
Se vesivaaka sun korvien välissä on sakkaantunut. Kokeile siihen Epleyn menetelmää.
Se on juuri tuo! Sen hienompi nimi on "kristallitauti". Minulla oli pari vuotta sitten ja oli kyllä aika hurjaa. Tuttu lääkäri neuvoi taivuttelemaan päätä raihallisesti eteen ja taakse, että sakat lähtisivät liikkeelle. Viikossa vaiva parani, ah mikä helpotus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on juuri tuo! Sen hienompi nimi on "kristallitauti". Minulla oli pari vuotta sitten ja oli kyllä aika hurjaa. Tuttu lääkäri neuvoi taivuttelemaan päätä raihallisesti eteen ja taakse, että sakat lähtisivät liikkeelle. Viikossa vaiva parani, ah mikä helpotus!
Kyllä. Aika jännä juttu, että ennen vanhaan kun ihmisillä oli keinutuolit, tuota korvakaarien sakkautumista ei päässyt syntymään.
Näköjään semmoinen päivä että lievästi huimaa / pyörryttää. Herättyä ei vielä ollut mitään, alkanut tässä aamun mittaan...
En tiedä. Liittyy varmaan siihen, että verenpaine kohoaa päässä, mutta mistä syystä.
Tai voiko sulla olla aivoinfarkti tai tia.
Tai jännittyneet niskalihakset.