Kokoomusnuoret: Tunnin juna on aluepoliittista humpuukia!
"Pääministeri Petteri Orpon (kok.) Hallituksen on luovuttava Turun tunnin juna -hankkeesta, esittää Lappeenrannan kokoomusnuoret puoluekokousaloitteessaan.
LAPPEENRANNANkokoomusnuorten mielestä näin on tehtävä alijäämäisen valtiontalouden ja heikon taloustilanteen nimissä.
Orpon hallitus on ohjelmassaan sanonut sitoutuneensa kyseisen ratahankkeen toteuttamiseen ja on valmis suoltamaan valtion rahaa tähän humpuukiin 460 miljoonaa euroa tällä vaalikaudella.
Lappeenrannan kokoomusnuorten mukaan rahoittaminen omaisuuden myynnille merkitsi valtiolle osinkotulojen menetyksiä, ja kyseisen rahasumman voisi käyttää paljon paremmin."
https://www.suomenmaa.fi/uutiset/aloite-kokoomuksen-puoluekokoukselle-t…
Siitäs kuulit, Petteri: olet humpuukimaakari. Sen verran kokoomuslaisia ovat kuitenkin, että eivät valtionomaisuuden myynnissä näe mitään väärää.
Kommentit (19)
SIltarumpupolitiikka ja oman ja omien pers_reiän nuoleminen saisi jo jäädä politiikasta, tulee turhan kalliiksi veronmaksajille.
Jotenki luulis siellä itärajan suunnalla varsinkin ymmärtävän miksi Suomeen rakennetaan itä-länsi suuntaista infraa, jolla yhdistetään merkittäviä tavarasatamia lännen suunnalta.
Tai ehkä siellä itärajalla on vähän enemmän painostajia möläyttämään tällaisia lausuntoja...
Vierailija kirjoitti:
Jotenki luulis siellä itärajan suunnalla varsinkin ymmärtävän miksi Suomeen rakennetaan itä-länsi suuntaista infraa, jolla yhdistetään merkittäviä tavarasatamia lännen suunnalta.
Tai ehkä siellä itärajalla on vähän enemmän painostajia möläyttämään tällaisia lausuntoja...
Ootko muuten huomannut, että itä-länsi-suunnassa menee jo junanrata.
Vierailija kirjoitti:
Jotenki luulis siellä itärajan suunnalla varsinkin ymmärtävän miksi Suomeen rakennetaan itä-länsi suuntaista infraa, jolla yhdistetään merkittäviä tavarasatamia lännen suunnalta.
Tai ehkä siellä itärajalla on vähän enemmän painostajia möläyttämään tällaisia lausuntoja...
Jos tätä haluttaisiin parantaa, niin olisi kunnon rata Joensuu-Kuopio-Jyväskylä-Seinäjoki
Varsinais-Suomen maakuntajohtaja on Kari Häkämies, Jyri Häkämiehen veli.
Niin onhan se Pekkarointia tuo Orpolointi.
Jotain tuolle radalle pitää silti tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Niin onhan se Pekkarointia tuo Orpolointi.
Jotain tuolle radalle pitää silti tehdä.
Rantarata piti kunnostaa, ei rakentaa uutta nopeaa, joka ei ole nopea.
On kokoomuksessa sentään järkeviäkin ihmisiä vielä. Petteri ja muu ääliöjengi pitäisi kammeta pois johdosta.
t. perinteisen sinipunan kannalla oleva.
Lappeenrantaan jonne on 50 km pidempi matka Helsingistä kuin Turkuun, pääsee junalla yhtä nopeasti kuin Turkuun eli 2 tunnissa. Kumpan suuntaan olisi tasapuolisempaa rakentaa nopeampi rata? Turussa on sentään 200.000 asukasta kun taas Lappeenrannassa 60.000. Ei vaikka lisättäisiin Joensuun ja Imatran väkiluku niin ei idässä asu yhtä paljhon ihmmisiä kuin lännessä.
Tyypillistä kokoomuslaista kaksilla rattailla ajelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin onhan se Pekkarointia tuo Orpolointi.
Jotain tuolle radalle pitää silti tehdä.
Rantarata piti kunnostaa, ei rakentaa uutta nopeaa, joka ei ole nopea.
Rantaradan kunnostaminen maksa enemmän kuin uuden radan rakentaminen, eikä siitä tule nopeampi. Uusi rata lyhentää matkaa sentään 40 km. Ei se sen kummempi projekti ole kuin Keravan-Lahden oikoradan rakentaminen aikoinaan. Olisiko sekin pitänyt jättää rakentamatta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenki luulis siellä itärajan suunnalla varsinkin ymmärtävän miksi Suomeen rakennetaan itä-länsi suuntaista infraa, jolla yhdistetään merkittäviä tavarasatamia lännen suunnalta.
Tai ehkä siellä itärajalla on vähän enemmän painostajia möläyttämään tällaisia lausuntoja...
Ootko muuten huomannut, että itä-länsi-suunnassa menee jo junanrata.
Korjausta odottaa joka tapauksessa lähitulevaisuudessa,EU:n elpymispaketista varmaan tulee ne rahat tähän,koska oli niin hyvä diili.Terv Sanna
Kaikki infran kehittäminen on lopetettava sadaksivuodeksi.
Vierailija kirjoitti:
Tyypillistä kokoomuslaista kaksilla rattailla ajelua.
Kannattaa muistaa, että kokoomusnuoret eivät päätä yhtään mistään muusta kuin ehkä omista palleistaan ja omien kokoustensa kampaviinereistä.
Vierailija kirjoitti:
Lappeenrantaan jonne on 50 km pidempi matka Helsingistä kuin Turkuun, pääsee junalla yhtä nopeasti kuin Turkuun eli 2 tunnissa. Kumpan suuntaan olisi tasapuolisempaa rakentaa nopeampi rata? Turussa on sentään 200.000 asukasta kun taas Lappeenrannassa 60.000. Ei vaikka lisättäisiin Joensuun ja Imatran väkiluku niin ei idässä asu yhtä paljhon ihmmisiä kuin lännessä.
Kun kyse ei ole koko rataosuuden tarpeesta vaan, että se päin helvettiä tehty maapohja korjattaisiin minkä takia juna on hidas ja se ei varmasti puolta miljoonaa vie korjata. Se junamatka kestää 2 tuntia koska juna joutuu hidastamaan rantaosuudella kävelyvauhtiin ettei kippaa nurin. Jos se osuus korjattaisiin ja lopettaisi päin vittua rakentamisen, että joku pysyisi joskus kunnossakin niin sekin riittäisi.
Ruotsi kunnosti tiet ja rataverkot miinuskorkoisilla lainoilla 2008 lähtien.Kataisen hallitus myi kaiken mikä irti lähti,ja leikkasi Suomen yli 20 vuotta kestäneeseen taantumaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin onhan se Pekkarointia tuo Orpolointi.
Jotain tuolle radalle pitää silti tehdä.
Rantarata piti kunnostaa, ei rakentaa uutta nopeaa, joka ei ole nopea.
Rantaradan kunnostaminen maksa enemmän kuin uuden radan rakentaminen, eikä siitä tule nopeampi. Uusi rata lyhentää matkaa sentään 40 km. Ei se sen kummempi projekti ole kuin Keravan-Lahden oikoradan rakentaminen aikoinaan. Olisiko sekin pitänyt jättää rakentamatta?
Se rantarata kunnostetaan silti.
Kerrankin joku kokoomuslainen puhuu järkeä. Ehkä nuorissa onkin tulevaisuus!