Oletteko koskaqn kuulleet jäniksen kuolinrääkäisyä?
Kommentit (30)
Vähän väliä kun teurastan niitä ruuaksi.
Kun ammuin haulikolla heittolaukauksen jänömettällä ja osui kuolettavasti muttei heti tappavasti.
Olen jättänyt osittain tuon takia jänömetsäilyn, mutta suurin syy on se, että jos otuksen lahtaa ruuaksi, siinä pitää olla kunnolla sapuskaa eikä rusakko/metsäjänis täytä tuota ehtoa. Siksi nykyään vain peuraa ja hirveä.
Kettu vai jänis. Kettu on kimeä. Muillakin eläimillä rääkyviä ääniä.
Olen. Kamala ääni. Petolintu nappasi kynsiinsä
Olen. Oli jäänyt auton alle halvaantunut, veti etukäpällillä itseään eteenpäin. Lopetin kirveellä.
En, mutta toki olen siitä lukenut.
Olen, mies ampui ilmakolla eilen jäniksen ruuaksi.
Rääkyi kyllä 5min kun ei kuollut kerralla.
Metsässä huutava surmatun lapsen haamu...
Kettu, jänis, metsäkauris...
Juu, hirveä ääni. Virittelin ansalangat yhdelle mulkerolle joka yritti tuhota meidän omenapuut.
Vierailija kirjoitti:
Olen, mies ampui ilmakolla eilen jäniksen ruuaksi.
Rääkyi kyllä 5min kun ei kuollut kerralla.
Ei sitten ampunut toista kutia tai antanut vaikka nuijanukutusta?
Vierailija kirjoitti:
Kun ammuin haulikolla heittolaukauksen jänömettällä ja osui kuolettavasti muttei heti tappavasti.
Olen jättänyt osittain tuon takia jänömetsäilyn, mutta suurin syy on se, että jos otuksen lahtaa ruuaksi, siinä pitää olla kunnolla sapuskaa eikä rusakko/metsäjänis täytä tuota ehtoa. Siksi nykyään vain peuraa ja hirveä.
Eikö jäniksestä tule kiva ateria perheelle?
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän jäniksestä syö 4-henkinen perhe kerran.
Perunoita tietenkin paljon ja paistinliemi kastikkeeksi.
Kun olin lapsi, isä metsästi jäniksiä ja se oli tärkeä osa ruokavaliotamme.
Hirven metsästys oli ja on paljon kalliimpaa ja kovin sitovaa porukkajommana, isällä ei ollut pienen karjatilan isäntänä intoa hakeutua sitovaan hirvijahtiin. Toiseksi, hän on luonteeltaan introvertti.
Vierailija kirjoitti:
Juu, hirveä ääni. Virittelin ansalangat yhdelle mulkerolle joka yritti tuhota meidän omenapuut.
Ansalankaan hirttäytyvä ei paljon huuda. Provo, tietysti, onhan laiton keino.
Muutaman kerran olen, joskus ei osu rusakkoa napakymppiin pienoiskiväärillä iltahämärässä.
Ostan jänöjussin joka perjantai ja lopetan sen hitaasti ilmakolla.
Tykkään niistä äänistä Koskenkorvan kanssa nauttien
En mutta haluaisin kuulla Petterin kuolinrääkäisyn.
Sairaota provoja puolet viesteistä. Poistoon.
Olen.
Ajokoirani nappasi jänön kiinni.