Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kesäkukkia laitat tänä kesänä? 🌺🌼

Vierailija
24.04.2025 |

Laitatko joka vuosi saman väriset kukat, vai vaihteletko vuosittain? 

Entä mitä kukkia laitat, vaihteletko niitäkin?

Ideoita yhdistelmistä amppeliin? Vaula ja muratti sopii yhteen, entä muita?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä mun pihaan sattuu joka vuosi melko oranssi-violetti värimaailma. Mulla on kuunliljoja, syreenejä, jalopähkämöä sekä sammalleimua ja siemenestä kasvatan kasvimaalle samettikukkaa ja kehäkukkaa. Sitten kun lähden ostamaan kukkia paikallisesta puutarhasta niin sieltäkin tulee sitten haettua samoja värejä orvokkeja, verbenaa, mustasilmäsusannaa, laventelia, petunioita, lobelioita.

Vierailija
2/5 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen mulla oli aina iso amppeli, jonka sai helposti ripustettua pienen parvekkeen tuuletusripustimeen. Parveke oli lounaseen päin ja aika aurinkoinen, joten kukkina oli pelargoniat, miljoonakellot ynnä muut. Parvekkeen sisustus oli värikästä, joten sinne pystyi valitsemaan sopivat kukat monessa värissä. Omat suosikit ovat siniset, liilat, tummanvaaleanpunaiset, tummanpunaiset kukat. 

Muutta viime syksynä muutin uuteen asuntoon. Parveke on vähän eri suuntaan (luoteeseen) kuin edellisessä asunnossa ja paljon isompi, joten aika hakusessa on vielä ideat siihen mitkä kukat sinne sopisivat. Parveke saa lähinnä valoa osaan klo 16 alkaen, toinen pää on varjossa, eli sinne sopisi hyvin puolivarjon kasvit ja ehkä yksi iltapäivävalolla pärjäävä kasvi.

Parveke on lasitettu, joten kaiteelle ei saa mitään. Amppelille ei ole oikein sopivaa paikkaa. Tekee mieli ostaa joku iso seisova kasvi, mutta sen pitäisi olla sellainen joka selviäisi talvenkin parvekkeella tai jonka voisi siirtää talveksi sisään, eikä kamalan kallis. Joku palmutyyppinen olisi haaveissa. Yksi matala jakkara on, jolle voisi yhden kukan ruukussa asettaa.

Jos jollain viherpeukalolla on ideoita, otan vastaan mielelläni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on viime keväänä tehty perennapenkki. Katsotaan,vasta tänä kesänä suurin osa kukkii, et miltä näyttää. Uudet sipulin ostettu ja teen toisen penkin,odotan millon ne saapuu. Kahdenlaista liljaa ja ruusua. 

Vierailija
4/5 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen mulla oli aina iso amppeli, jonka sai helposti ripustettua pienen parvekkeen tuuletusripustimeen. Parveke oli lounaseen päin ja aika aurinkoinen, joten kukkina oli pelargoniat, miljoonakellot ynnä muut. Parvekkeen sisustus oli värikästä, joten sinne pystyi valitsemaan sopivat kukat monessa värissä. Omat suosikit ovat siniset, liilat, tummanvaaleanpunaiset, tummanpunaiset kukat. 

Muutta viime syksynä muutin uuteen asuntoon. Parveke on vähän eri suuntaan (luoteeseen) kuin edellisessä asunnossa ja paljon isompi, joten aika hakusessa on vielä ideat siihen mitkä kukat sinne sopisivat. Parveke saa lähinnä valoa osaan klo 16 alkaen, toinen pää on varjossa, eli sinne sopisi hyvin puolivarjon kasvit ja ehkä yksi iltapäivävalolla pärjäävä kasvi.

Parveke on lasitettu, joten kaiteelle ei saa mitään. Amppelille ei ole oikein sopivaa paikkaa. Tekee mieli ostaa joku iso seisova kasvi, mutta sen pitäisi olla sellainen joka selviäisi talvenk

mulla on luoteeseen ja keijunmekko ja verenpisara menestyy tässä ilmansuunnassa, ainakin nämä 2. Eikös näitä saa myös pylväsmallina?

Vierailija
5/5 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parveke on lasitettu, joten kaiteelle ei saa mitään. Amppelille ei ole oikein sopivaa paikkaa. Tekee mieli ostaa joku iso seisova kasvi, mutta

Kiitos neuvoista! 😊 Keijunmekkoa en tuntenutkaan, vaikutti mielenkiintoiselta, voisi laittaa köynnöstämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän