Ihmiset jotka tekee ison numeron kampaajakäynnistään (?!?)
Ensin aletaan puhumaan että kampaajalla pitäisi käydä. Sitten sitä pitää tuoda esiin viimeistään samalla viikolla tai päivänä kun kampaaja aika on varattuna: "en voi tulla just tolloin kun mulla se kampaaja", "huomenna aika kampaajalle...." tmv.
Ärsyttävintä kuitenkin on että annetaan ymmärtää että nyt on tulossa ISO muutos jota on jo pitkään miettinyt ja todellakin on nyt tarve kampaajalle (vaikka ei, ei se tukka ole mitenkään kamalan näköinen)
Sitten kun kampaajalla on käyty, niin sitä oikeasti hädin tuskin huomaa! Latvoja on vähän siistitty + hiusten väri on ehkä aavistuksen muuttunut ja siinä se!
Ja sitten sitä lopputulosta pitää hehkuttaa miten tuli upeat ja oli niin aikakin mennä ja saada vähän muutosta kulahtaneeseen ja ylikasvaneeseen kampaukseen.
Kommentit (25)
Monella akateemisella pienipalkkaisella naisella tai alemman keskiluokan duunarinaisella kampaamokäynti on ainoa isompi meno elämässä johon on varaa ja siitä on pakko tehdä sosiaalisesti iso numero. Moni joutuu säästämäänkin sitä käyntiä varten ja sitä ei mies 15e partureineen tajua.
Eikä vaan kampaamokäynnistä. Osa ihmisistä tekee ison numeron ihan mistä hyvänsä. Eräs tuttavani tekee sen vessakäynneistään, vaikka ei voisi vähempää kiinnostaa.
Joo tosi dramaattista kun joku 10 senttiä lähtee yli perseen menevästä ryijystä.
Jotkut elävät vain omien karvojensa ympärillä.
Onhan se kuitenkin iso juttu. Nykyisin kampaamokäyntiin saattaa kilahtaa jo pari sataa. Jos siellä pystyy käymään kerran vuodessa tai harvemmin, niin kyllähän sitä suunnitellaan ja puhutaan.
Vierailija kirjoitti:
Ammattitaitoahan niillä ei ole
Niin ja joillain asiakkailla joilla ei ole kuin pari karvaa päässä, ohut liimaletti on kamalat luulot mitä kampaaja voi niistä saada. 😁
Juu, en ymmärrä eikö ne tajua ettei ketään kiinnosta?!
Jotkut naiset kävelee niska jäykkänä, kun on uusi raidoitus päässä.
Vierailija kirjoitti:
Hiukset on naisen kruunu.
Hiukset on naisen hiukset.
En ole koskaan törmännyt tuollaieen. Mun mielestä kyllä "en pääse, olen tuolloin kampaajalla" ei ole numeron tekemistä kampaajakäynnistä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se kuitenkin iso juttu. Nykyisin kampaamokäyntiin saattaa kilahtaa jo pari sataa. Jos siellä pystyy käymään kerran vuodessa tai harvemmin, niin kyllähän sitä suunnitellaan ja puhutaan.
No juu, mutta jos meinaat leikkauttaa sen 5cm latvoja, niin eikö sen vois vain tehdä itse kotonakin?
Mulla ei ole eläkkeelle jäämisen jälkeen ollut todellakaan varaa mihinkään kampaamoihin. Ei ole varaa ostaa edes kaikkia lääkärin määräämiä lääkkeitä.
En ole koskaan tajunnut tuota satojen eurojen laittamista johonkin yhteen kampaamokäyntiin. Työttömälle kaverille äiti kustansi eikä se lopputulos nyt ihan sen arvoinen ollut kuitenkaan kun vähän tummennettiin ja latvoista napsastiin pois.
Nämä on kyllä huvittavia. Sitten käynnin jälkeen kerrotaan työpaikan taukohuoneessa, kuinka monta tuntia meni, kun on niin pitkä ja paksu tukka. Ja muistetaan kertoa, miten kampaajakin kehui/sanoi/ihmetteli, kun tukka on niin pitkä ja paksu.
Ap, kuvailit minua. :D
Käyn kampaajalla muutaman vuoden välein lyhentämässä reilummin, itse leikkelen yleensä. En uskalla itse leikata reilusti, en luota taitoihini niin paljon.
Ensin mä alan puhumaan, että alkaisi olla aika käydä kampaajalla, sitä saattaa kestää kuukausia. Mulle se on niin harvinainen tapahtuma, että hehkutan sitä jo ennakkoon kaikille. Yleensä tosiaan vaan lyhennytän, eli muutos ei ole iso kenellekään muulle kuin itselleni. Tunne on niin jännä, kun tukka lyhenee vaikka 30cm. Hiuksia pestessä ja harjatessa tuntuu pitkään, että tukka "loppuu kesken", tästä saatan kertoa joillekin. Harmi, ettei kampaajat enää hehkuta mun hiuksia, nuorempana sitäkin tapahtui.
Olen 55 vuotta elänyt, enkä ole tuollaista ihmistä kohdannut.
Ja sitten tämä sama toistuu uudestaan. Ylensä nämä ovat juuri niitä jotka oikeasti eivät muuta sitä hiustyyliään vuosikymmeniin, joten miksi ihmeessä siitä tarvitsee tehdä niin isoa asiaa kun se ei sitä todellakaan muiden silmissä ole?!