Mikä on eksoottisin eläin minkä olet nähnyt luonnossa? 🌳
Kommentit (94)
Valkoinen hirvi ja sen kaksi vasaa.
Vierailija kirjoitti:
Valkoinen hirvi ja sen kaksi vasaa.
Olen nähnyt myös lapinpöllön ja samalla kertaa kaksi tuntiripöllöä.
Jos "luonnossa" tarkoittaa eläintarhojen tai aitausten ulkopuolella vapaana, niin Suomessa mandariinisorsa uiskenteli lähilammikossa. Se oli aika eksoottisen näköinen viereisiin sinisorsiin verrattuna.
Sisilisko on kyllä aika viehko kun se lekottelee auringon kuumentamalla kivellä.
Uhanalainen valkoposkihanhi: kerralla yli 100 000 yksilöä!
Vierailija kirjoitti:
Harjalintu kahdestikin. Ensin Liedon seurakuntatalon nurmikolla 1977 ja heti perään 2012 Hämeenlinnan Maaherranpuistossa!
Meilläkin kävi kotipihassa pariin otteeseen muutama vuosi sitten. Oli hieno näky. Saatiin hyvää videota erikoisesta syömistavasta ja lisäksi kuvia "viuhkasta" 😊
Flamingoja joen rannalla, Marokossa muinoin.
Joku tarantula, en noita tunne niin en tiedä mitä lajia. Piti oikeen hieraista silmiään koska se oli suomessa metsässä eikä ulkomailla, joltain varmaan päässyt lemmikki karkuun taikka sitten tahallaan päästänyt.
Vierailija kirjoitti:
Kolibri pörräämässä kibbutsin kukkapenkissä. Oli se pieni! Samassa maassa (Israel) luonnossa elävät vihreät papukaijat.
Israelissa on medestäjiä ei kolibreja. Kolibrit ovat amerikan mantereilla.
Shakaali Suomessa viime kesänä.Kannattaa googlata ennenkuin alkaa haukkumaan.😏
Miekkavalaat oli mulle kaikkein mieleenpainuvin kokemus.
Delfinit Atlantilla Azorien lähellä.
Sama. Näin alligaattorin rannassa ja menin katsomaan sitä lähempää. Luuliko, että olen uimaan menossa, se vetäytyi hitaasti veden alle niin, että ainoastaan silmät jäivät veden pinnan yläpuolelle odottelemaan päivällistä?
Jumankauta että sillä oli muuten terävän näköisiä hampaita kita täynnä.