Häät 3000 eurolla? Vieraita ois tulossa n. 120
Onko mahdollista järjestää näin " halvalla" ? Ovat ns. iltahäät. Ei " kunnon ruokaa" vaan salaatteja ym. pikkupurtavaa. Booli ja bailaus pääosassa ;).
Kommentit (16)
Paitsi häämatkaa ei tehdä ollenkaan.
Tuo 300o pitäs löytyä siis itseltä, luvassa avustuksia molempien vanhemmilta yhteensä n. 1000 euroa.
pirkka sipsejä ja viesti " omat juomat mukaan" X) ja teitin häitä muistellaan kauan ihquina ja lahjoja tulee vimpan päälle (sielä tarjouskorin puolelta)
tulisi säästöä, siis jos meinaatte kestitä juhlavieraiden ryyppäyksen.
karsikaa vieraslistalta puolet, ideoikaa, tehkää paljon itse ja yhdessä ystävien kanssa. EI kaiken aina tarvi olla niin glamouria, tyylikästä ja mukavalla lailla mieleenpainuvaa voi olla vähäeleisemminkin. Rakkaus ei pröystäile..
Jos 3000¿ jaetaan 120 vieraalla, se tekee 25¿/vieras.
Sillä rahalla saa kyllä pientä syötävää ja juotavaakin.
Mutta, jos muihin kuluihin menee esim. 1000¿, ruoka/juomaosuus per vieras on vain 16,66 ¿. Se alkaa olla jo tosi vähän.
sentään sipsejä...mä en voi uskoa ettei tuolla rahalla järjestä häitä?!! Kaikesta muusta tingitään paitsi siitä että vierailla on hauskaa (vaikka ruoka ei olekaan kunnon lämmin ruoka). Niin häitä ei todellakaan järjestetä missään kaupungissa, missä kallista ,vaan todella pienellä maaseutupaikkakunnalla (tilanvuokraa esim. ei ole).
Ruokaan ja juomaan varattu siis yhteensä n. 1500 euroa. Eikö riitä?! Osa ruuasta tehdään itse, työvoima ilmaista...
muita mielipiteitä?
ap
meillä maksoi n.1600euroo ja vieraita oli n.130, hinta sisälsi siis ruuan ja iltapalan, juomat, molempien vaatteet ja sormukset,kukat, juhlapaikan, koristelut, sviitin hotellissa, siis kaiken mahdollisen.
Itse teimme kyllä koristelut, ruoan, minun morsiuspuvun ja morsiusneidon mekon, kaiken mahdollisen.
riippuu paljonkin että mistä päin on, että kuinka paljon esim. juhlapaikka tulee maksamaan.
pitopalvelulta kysyin ruokaa ja se olisi maksanut n.25egee/henkilö + sitten kaikki muut päälle, että itsetekemällä ja kaverien avustuksella kannattaa.
Kannattaa lähtä Tallinnaan hakemaan halpaa viinaa.
Kyllä te sillä 3000e varmasti saatte hyvät ja ikimuistoiset oman näköisenne häät.
Itsellä myös suunnitteilla tulevaisuudessa omat häät. Pienellä budjetilla aiotaan juhlia, tosin musiikki, ruoka ym. monet jutut saadaan edullisesti tuttavapiiristä. Musiikista tulee kuitenkin vastaamaan iskelmätaivaaltakin hyvin tuttu yhtye (ne suhteet you know) Uskon vakaasti, että pienemmälläkin rahalla saa hyvää.
eli eiköhän yhdet " iltahäät" sillä summalla edelleenkin saa. Meidän häät olivat kunnon ruokapitohäät.
Onnea!
halvimmillaan 0.5dl viinapullo on siellä alle 3e, eli jos varaatte reilusti juotavaa, esim, se 0.5dl/vieras niin hinta on 360e plus lantrinkijuomia saa myös halvemmalla tallinnasta. Matkojen hinnasta selvinnee muutamalla kympillä, riippuen tietty mistä päin suomea olette, että onko pitkä matka ensin helsinkiin. Saattaa tulla useamman satasen säästö juomissa.
Vierailija:
eli eiköhän yhdet " iltahäät" sillä summalla edelleenkin saa. Meidän häät olivat kunnon ruokapitohäät.Onnea!
Ja tarjolla oli ihan oikeaa ruokaa. Tosin juotavat saatiin lahjana, ja ne ei ole tossa mukana. Sen sijaan morsiamen puku, sormukset yms on.
Myös katkeralle av-ämmälle eli neloselle! :)
Kyllä me yritetään selvitä tolla 3000:lla. Toi viinasten haku tallinnasta ois kyllä tosi hyvä juttu...mut saa nähä ehitäänkö käydä. Mut jos panis tutut asialle...
kiitos,
ap
siis tietenkin 0.5 LITRAN pullo, ei dl...
Eli juomapuolesta selviäisitte varmasti 500-600 eurolla jos haette Tallinnasta, jäisi vielä 1000e syömisiin.
Juhlavaatteet? Ruoat ja juomat? Juhlapaikan vuokra? Häämatka?