Olenkohan enää tässä elämässä normaalipainoinen?
Ylipainoa 20kg. Laihdutusyrityksiä monia vuosien varrella . Kilot tulleet aina takaisin. Nyt jo yli nelikymppinen. Viimeksi normaalipainoinen 10 vuotta sitten. En ole päässyt sen jälkeen tavoitepainoon. Pitääkö olla loppuelämäni lihava?
Kommentit (41)
Voit rupsahtaa rauhassa. Ei sinua enää kukaan halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä laihdutin nelikymppisenä normaalipainoon enkä palannut entisiin syömistottumuksiin joten olen yhä 5 vuotta myöhemmin normaalipainossa.
Miten?
Ihan kirjaamalla kaiken syömänsä ja juomansa Finelin ruokapäiväkirjaan.
Vierailija kirjoitti:
Laihdutuslääkkeet kehittyy sen verran vinhaa vauhtia, että 10 vuoden päästä vain sosiaalituilla eläjät ovat lihavia.
Pitäisi kaiken järjen mukaan olla hyvin hoikkaa porukkaa kun tukia leikataan jatkuvasti...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laihdutuslääkkeet kehittyy sen verran vinhaa vauhtia, että 10 vuoden päästä vain sosiaalituilla eläjät ovat lihavia.
Pitäisi kaiken järjen mukaan olla hyvin hoikkaa porukkaa kun tukia leikataan jatkuvasti...
Stressi lihottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä laihdutin nelikymppisenä normaalipainoon enkä palannut entisiin syömistottumuksiin joten olen yhä 5 vuotta myöhemmin normaalipainossa.
Eli laihdutut 4 kg.
Ei vaan 18 kg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten?
Näin:
- 16/8 pätkäpaasto eli 2 ateriaa 8 tunnin syömisikkunan sisällä.
- sokeri ml. hedelmät, peruna, kotimaiset viljat sekä maitotuotteet pl. voi, juusto ja ranskankerma pois.
- ehdoton ei keinomakeutetuille juomille, vesi on parasta.
- yksi vapaavalintainen ateria esim. pieni annos pastaa kerran viikossa, ei mitään mättöpäiviä!
- kaloreiden laskeminen on turhaa.
- herkutteluun tuoreet marjat ja pähkinät, tummaa suklaata satunnaisesti.
- 1 dl keitettyä riisiä tai 2 hapankorppua voi syödä pari kertaa viikossa.
- 8 tunnin yöunet.
- punnitus joka aamu
- liikuntaa vain liikkuvuuden ylläpitämiseksi ja mielen virkistämiseksi, arkiaktiivisuutta väh. 7500 askelta päivässä.
Nyt kun olen tosiaan ollut normaalipainoinen jo pitkään ja tiedän tekeväni asioita oikein olen sillä tavalla rennompi että syön kerran kuussa pizzaa tai jotain aasialaista ja kesällä joskus jäätelöä.
Liikkuminen on hoikempana kivempaa ja nykyisin harrastan raskaampaa liikuntaa 2-3 tuntia viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten?
Näin:
- sokeri ml. hedelmät, peruna, kotimaiset viljat sekä maitotuotteet pl. voi, juusto ja ranskankerma pois.
- yksi vapaavalintainen ateria esim. pieni annos pastaa kerran viikossa, ei mitään mättöpäiviä!
- 8 tunnin yöunet.
- punnitus joka aamu
- liikuntaa v
No mitä noilla päivän kahdella aterialla syöt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten?
Näin:
- 8 tunnin yöunet.
Juustoa ja ranskankermaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten?
Näin:
- 8 tunnin yöunet.
Lounaalla esim. itsetehdyn viljattoman vhh sämpylän leikkeleellä ja juustolla, keitetyn kananmunan, oliiveja, juustoa, jotain pilkottua kasvista sekä kookospohjaista maustamatonta jogurttia tuoreilla marjoilla ja pähkinäsekoituksella.
Päivällisella ensin reilusti vihreää salaattia oliiviöljyllä ja etikalla. Sitten lihaa, kanaa tai kalaa ja vihanneksia.
Olet jos haluat olla.
Kysymys kuuluu - haluatko olla?
Laihduttaminen onnistuu vain kovalla treenillä. Itse laihduin 25 kg ja sen jälkeen olen vaan liikkunut paljon. 20 km pyörälenkki tunnissa monta kertaa viikossa. Just se että treenaa kovaa kuluttaa kaloreita ja paino pysyy normaalina.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi laihtua?
Terveyden takia?
Vierailija kirjoitti:
Laihduttaminen onnistuu vain kovalla treenillä. Itse laihduin 25 kg ja sen jälkeen olen vaan liikkunut paljon. 20 km pyörälenkki tunnissa monta kertaa viikossa. Just se että treenaa kovaa kuluttaa kaloreita ja paino pysyy normaalina.
Laihduttaminen tapahtuu keittiössä. Liikunta toimii tukena.
Ihan siitä kiinni mitä haluat. Hoikkuus vaatii joko kuluttavaa lihasmassaa tai sitä että syö vähän ja/tai fiksusti.
Yksi syy kyltymättömiin himoihin on se, ettei ruuassa yksinkertaisesti ole mitään, mitä kehosi pyytää. Koita vaihtaa 100% luomuruokavalioon ja kiskaista joku vitamiinikuuri päälle.
Vierailija kirjoitti:
Ihan siitä kiinni mitä haluat. Hoikkuus vaatii joko kuluttavaa lihasmassaa tai sitä että syö vähän ja/tai fiksusti.
Yksi syy kyltymättömiin himoihin on se, ettei ruuassa yksinkertaisesti ole mitään, mitä kehosi pyytää. Koita vaihtaa 100% luomuruokavalioon ja kiskaista joku vitamiinikuuri päälle.
Myös merisuolassa on mineraaleja. Jopa 90 kpl, tavalliseen pöytäsuolaan verrattuna.
Ainoa mikä toimii on keto. Seuraa Youtubessa lääkäri Ari Miettistä ja hänen vaimoaan Saria, joka on ketovalmentaja. Eli terveellinen keto, ei mikä tahansa keto. Varmasti toimii, voi olla miinuskaloreilla ilman nälkää ja keho parantelee itseään erilaisista vaivoista ja sairauksistakin. Tuo laihdutuslääke ozempic on oikeastaan kemiallinen keto, siksi sekin toimii - mutta vain niin kauan kuin sitä syö. En missään tapauksessa lähtisi noin luonnottomaan ratkaisuun, ja kalliiseen vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihan itsestäsi. Vaikeaa se on, mutta sinnikkäästi pitää yrittää. Esim tik tok on täynnä onnistumisia. Hurjia painon pudotuksia ilman lääkkeitä tai kirurgin veistä.
Itse olen noista saanut motivaatiota. Pystyn minäkin.
Painu ny jo VIT-TUUN Tiktokkis kanssa saatana!
Mikä ihmeen syy rähjätä? Itse ainakin seuraa tiktokista hauskoja, positiivisia hyvä mielen ja olon juttuja. Saan itse motivaatiota ruoanlaittoon, elämäntapoihin, siivoukseen ym
Vierailija kirjoitti:
Kehosi pyrkii loppuelämän ajan siihen korkeimpaan elämäsiaikaiseen painoon, vaikka laihduttaisit kuinka niitä kiloja pois.
Ei välttämättä pyri. Itse olen ollut alimmillaan aikuisena 39 kg ja ylimmillään 67 kg, paino on pysynyt ilman mitään dieettejä noin 50-52 kg:ssa jo yli 10 vuotta.
Ei pidä paikkaansa useimmilla. Useimmilla se on vain 1-2 vuotta, jonka esim. nälän ja kylläisyydensäätely on sillä tapaa sekaisin, että pyrkivät saamaan syömään entiset kilot takaisin. Tietysti jotkut on geneettisesti niin epäonnekkaita, että se voi olla loppuikä, mutta pieni vähemmistö. Itsellä se oli lähes 60 kilon pudotuksen jälkeen se pari vuotta, mikä piti sietää nälkiä, heikotuksia, houkutuksia, ja vaan itsekurilla päättää että en syö vaikka mikä olisi. Sitten kohtuuttomat nälät meni ohi.