Paljonko käytät rahaa autoon?
Olen ihmetellyt, kuinka paljon ihmiset ovat valmiita käyttämään rahaa autoon. Asumme pk-seudulla keskitasoisella asuinalueella, ja lähes kaikilla on uudehkot, isot autot, monella vielä sähköautot ja perheessä ainakin kaksi autoa. Olemme ihan ok-toimeentuleva perhe, ja meillä on yksi 15 vuotta vanha halpa pienehkö perheauto. Autolainaa ei ole ja tuntuisi erikoiselta käyttää esimerkiksi 500-600 euroa kuukaudessa tähän. Mielipiteitä?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän taloyhtiön parkkihallissa kaikilla muilla on uusia bemareita, mersuja, tesloja jne. Itse ajan 13 vuotta vanhalla pikkupurkilla. Mitä sitten? Suurimmalla osalla auto on ostettu rahoituksella ja kyllä monella suomalaisella on rahaa vaikka kuinka paljon.
Henkilöautojen keski-ikä oli vuonna 2024 lähes 14 vuotta ja yli puolet autoista ovat yli 15 vuotiaita ja sinä ja ap väität, että kaikki muut ajaa uusilla paitsi te?
En väitä mutta meidän parkkihallissa tämä on totuus.
Taloyhtiö jossa asun hallipaikka maksaa 80e kuussa, eikä niitä riitä kaikille. Mun Focus on parkissa ihan kadulla.
Noin 750 e/kk. Dieselit 300e, hankintameno 300 e/ kk ja huollot vakuutukset ym. 150 e/ kk. Ajoa vuodessa 40-45 tkm.
Seuraava auto on Mercedes E 450d 4matic. Toivon että saan sen jollain 100 000 eurolla. Johonkin ne rahat on työnnettävä ja turha niitä on makuuttaa pankkitilillä.
Mulla on neljä autoa. Kolmesta maksan dieselverot, yhteensä 2200€/v. Vakuutukset yhteensä 2000€/v. Polttoaine kuluja en ole edes laskenut. Ei ole mitenkään merkittäviä menoja meidän taloudessa.
Miksikö näin?
Joku tykkää pelata pleikkaa, joku tykkää juoda viinaa, joku tykkää purjehtia.
Mä tykkään autoista.
M41
mulla on jalatki ja julukinen (lue kaukobussit ja juna (lue karjavaunu)eli ei ne suuret tulot vaan ne pienet menot