Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vatsa on täys enkä tarvitse ruokaa. On kuitenkin aivan hilkulla että en ala ahmimaan. Miten tilanne ratkaistaan?

Vierailija
22.04.2025 |

Ahmintahäiriö on mutta ei kovin paha. Silti se välillä kummittelee ja nyt viime aikoina ollut enemmän tapetilla. 

On tosi hilkulla etten ala ahmimaan. Siinä ei ole järkeä koska olen syönyt tänään ravintorikasta hyvää herkullista terveellistä ruokaa ja saanut tarpeeksi energiaa. Nälkäkään ei vaivaa. 

Olen tänään ollut alakuloinen, ahdistaa. Itkettääkin tavallaan mutta itkua ei tule enkä oikein jaksa olotilaani. Oli terapiakäynti ja oli aika kipeitä juttuja. Surullinen fiilis ollut sen jälkeen vaikka tarpeellista olikin. 

Nyt tekis mieli turruttaa ittensä ihan huolella. Vetää suolaista ja makeaa, katsella sarjaa. Mutta tiedän mikä olo siitä tulee, tiedän miten haitaksi se on itselleni. Tiedän että katuisin sitä hetken päästä ja että tulisi vain paskempi olo. Jo nyt kun kirjoitan niin himo hälvenee onneksi. Hankala sanoa mistä tuo tulee tuo himo syödä ja poistua tilasta tavallaan sellaiseen tilaan, jossa ei ole muuta kuin mielihyvää. Krapulahan siitä tulee ja pitkäkestoisia ongelmia. 

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat itseäsi niskasta kiinni ja päätät ettet syö tänään mitään. Teen ihan samoin vaikka jääkaapille tekisi mieli. Leiki vaikka että menet huomenna verikokeeseen klo 10 aamuksi etkä sitä ennen saa syödä ja korkeintaan voit juoda lasin vettä. Ei ole niin paha.

Vierailija
2/13 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita läheiselle, juttele myös hänen elämästään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siellä muita asukkeja? Jos on, käsket heitä sitomaan sinut sänkyyn.

Jos asut yksin, pistät miettimättä nyt heti kengät jalkaan ja lähdet ulos askeltamaan 5-10 km lenkin. Kun palaat kotiin, saat luvan kanssa vähän syödä, kun kaloreja on jo poltettu.

Vierailija
4/13 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä saada muuta ajateltavaa, lähde vaikka kävelylle, ystävän kanssa jos mahdollista

Vierailija
5/13 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla oli liian vähän proteiinia ruuassa? Voit syödä raejuustoa.

Vierailija
6/13 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita tehdä itsellesi aikataulu syömistä varten. Mietit etukäteen mitä syöt etkä osta kotiin mitään mässyä, vaan ainoastaan terveellisiä ruokia, tomaattia, kurkkua, salaattia ja muita kasviksia. Huolehdi siitä, että syöt enemmän proteiinia ja paljon kasviksia. Älä pilko kasviksia liian pieniksi, vaan jätä kunnon kokoisiksi, niin syömiseen menee enemmän aikaa. Pureskele ruoka kunnolla. Juo riittävästi vettä. Kun ahmimishimo iskee lähde kävelylle ja kuuntele samalla vaikka lempimusiikkiasi. Koita kääntää huomiosi ja motivaatio esim. liikunnasta tulevaan hyvään oloon. Pysy aktiivisena. Liikkuminen, terveellinen syöminen ja kehon aktivointi lisää myös henkistä hyvinvointiasi.

Vierailija
7/13 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se oikeastaan meni ohi kun kirjoitin ylös ja hetken pohdin mistä nyt kiikastaa. Se on vähän kuin sellainen myrsky päässä joka tulee että nyt on saatava ja alkaa petaamaan itselleen syytä miksi voisi tänään syödä liikaa. Sitten on näitä onnekkaita hetkiä kun pysähtyy ajattelemaan, että mitäs nyt ja kun sen ajatusprosessin käy läpi niin himo hälvenee. Sekä tajusin että olen hyvin väsynyt, joten tulin jo sänkyyn ja menen pian nukkumaan. Onneksi tänään näin, kiitollinen olen joka kerta kun en sorru. Terveisin raitistunut alkoholisti ja muista addiktioista kärsivä, kuten tämä ahmiminen silloin tällöin. Huomenna menen taas lenkille kuten normaalisti ja kiitän itseäni päätöksestä jonka tänäänkin tein. 

AP

Vierailija
8/13 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla oli liian vähän proteiinia ruuassa? Voit syödä raejuustoa.

Pidän syömääni ruokaa hyvin ravitsevana ja herkullisena. Mielestäni makrotkin on ihan hyvällä mallilla normaalisti. Esimerkiksi tänään olen syönyt:

broilerin rintafilettä 2 kpl, salaattia, rucolaa, kukkakaalia, kirsikkatomaattia, kurkkua, raejuustoa, maapähkinöitä, pala 80% prosenttista tummaa suklaata, laadukasta oliiviöljyä, mustikoita ja turkkilaista jogurttia. Vettä ja mustaa kahvia. 

Olen syönyt tänään 2200 kcal, riittävästi siis. 

AP

Vierailija
9/13 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä syömiseen, että olen nauttinut tänään myös fetaa ja muuta juustoa. 

AP

Vierailija
10/13 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde 20 km pyörälenkille. Minä lähden aina kun alkaa tekee mieli syödä liikaa.

Vierailija
11/13 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksi jotain muuta puuhaa. Jo ihan joku kännykkäpeli voi saada unohtamaan koko syömishimon. Tai kirja. Tai lähde kävelemään ulos. Kun tekee jotain muuta, ei tee niin mieli ruokaa.

Vierailija
12/13 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyrsi kurkkua tai porkkanaa tms 

Vierailija
13/13 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksi jotain muuta tekemistä, lähde vaikka  kävelylle ja kuuntele musiikkia. (Tai mistä nyt itse tykkäät). Jos kuitenkin päädyt katsomaan sarjaa, niin kuori ja pilko valmiiksi vaikka porkkanaa/kurkkua ja napostele niitä, niin ei tule syömisestä morkkista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme