Kiinteistönvälittäjät ja vastausajat. Kauanko odotusta on kohtuullisesti?
Haluaisin päästä katsomaan yhtä kohdetta. Välittäjä ei vastaa viestiin. Kauanko on mielestäsi kohtuullista odotuttaa ostajaehdokasta?
Kommentit (22)
Olenko kohtuuton kun kolmen arkipäivän odottelu tuntuu liian pitkältä? Poissaoloviestiä sähköpostiin ei tullut
ap
Täällä oli tästä toinenkin ketju vastikään ja itsekin ihmettelen näitä välittäjiä, jotka ei vastaa. Osa ei vastaa lainkaan mihinkään kyselyihin. Onko se sitten niin, että ne ilmoitukset roikkuu turhaan Oikotiellä ja on jo myyty, tai vuokrattu eteenpäin?
Vierailija kirjoitti:
Täällä oli tästä toinenkin ketju vastikään ja itsekin ihmettelen näitä välittäjiä, jotka ei vastaa. Osa ei vastaa lainkaan mihinkään kyselyihin. Onko se sitten niin, että ne ilmoitukset roikkuu turhaan Oikotiellä ja on jo myyty, tai vuokrattu eteenpäin?
Hitto vieköön! En edes kysellyt, ilmaisin kiinnostukseni ja kerroin että haluan tulla katsomaan ja kysyin että koska hänelle sopisi. Luulis että myydyt kohteet poistetaan saman tien! On tämä kyllä uskomatonta!
ap
Vinkkejä että miten saisi lomakiinteistön omistajan selville niin voisi ottaa suoraan yhteyttä? Jos olisi omakotitalo niin helppo viedä postilaatikkoon lappu, mutta lomakiinteistön osalta astetta hankalampaa
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hitto vieköön! En edes kysellyt, ilmaisin kiinnostukseni ja kerroin että haluan tulla katsomaan ja kysyin että koska hänelle sopisi. Luulis että myydyt kohteet poistetaan saman tien! On tämä kyllä uskomatonta!
ap
No on ne jättäneet nimenomaan vastaamatta siihen kyselyyn myös, että haluaisin päästä katsomaan sitä asuntoa. Joissain ilmoituksissa ei ole kuvattuna lainkaan esim. asunnon kylpyhuonetta ja olen kysynyt, että onko mahdollista saada siitä kuvia, niin jätetty vaan vastaamatta. Miten vaikeaa on vastata, ettei sitä kylpyhuonetta ole remontoitu tms? Joku syyhän siihen on oltava, että ei haluta esitellä.
Nuo vastaus ajat on kyllä aika jänniä. Esimerkiksi viranomaisviestinnässä asiakkaan pitää toimittaa kirjallinen vastaus 14 päivän kuluessa siittä alkuperäisen pyynnön kirjaus hetkestä mutta jos asiakas kysyy jotain niin vastaus aika on 30 päivää jos viitsii vastata ollenkaan
Osa välittäjistä ei näytä tykkäävän jos heille laittaa viestiä, puheluihin kyllä vastaavat.
Välittäjät pelaa niitä kohteita itselleen. Muutaman kuukauden päästä ilmoittaa myyjälle että kun kukaan ei halua ostaa voi ostaa sen puoleen hintaan.
Vierailija kirjoitti:
Osa välittäjistä ei näytä tykkäävän jos heille laittaa viestiä, puheluihin kyllä vastaavat.
Ja sit on varmaan näitä nykyajan nuorisolaisia, jotka ei vastaa puhelimeen vaikka mikä olis
ap
Kolme tuntia niin pitää vastailla viesteihin ja soittoihin. Näyttö pitää järkätä mahdollisimman pian ja kolme päivää on todella pitkä aika.
Vierailija kirjoitti:
Kolme tuntia niin pitää vastailla viesteihin ja soittoihin. Näyttö pitää järkätä mahdollisimman pian ja kolme päivää on todella pitkä aika.
Mä olen kyllä ihan samaa mieltä!
Eipä tämä välittäjä vastaa myöskään puhelimeen. Kyllä on hankalaa.
ap
Heitä ei vain kiinnosta töittensä hoitaminen.
Vierailija kirjoitti:
Heitä ei vain kiinnosta töittensä hoitaminen.
Siltä vaikuttaa. Pari päivää vielä odottelen ja otan sen jälkeen MML:een yhteyttä ja kysyn omistajan nimen ja soitan suoraan sille ja kysyn että onko kohde vielä kaupan ja onko kiinnostunut myymään kun välittäjä ei ainakaan vaikuta olevan.
ap
Voi olla lomalla, itse kysyin uudestaan ja usein sitten vastaa. Voi mennä kysely myös roskapostiksi.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla lomalla, itse kysyin uudestaan ja usein sitten vastaa. Voi mennä kysely myös roskapostiksi.
Jos on lomalla, niin järkevä ihminen laittaa sähköpostiin poissaoloviestin. Poissaoloviestiä ei tullut. Ei vastannut soittoon, eikä myöskään soiton perään laittamaani tekstariin, jossa kerroin että tavoittelin kohteen xx tiimoilta.
Jos itse olisin kiinteistönvälittäjä niin tsekkaisin kyllä säännöllisesti myös sen roskapostikansion.
ap
Kiinteistövälittäjä on sellasia Touhutarkkeja ei ne ehi muuta tekee
Soita siihen toimistoon toiselle välittäjälle.
Hyväksyttävä odotuttamisaika on tunneissa, kuitenkin saman päivän aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on lomalla, niin järkevä ihminen laittaa sähköpostiin poissaoloviestin. Poissaoloviestiä ei tullut. Ei vastannut soittoon, eikä myöskään soiton perään laittamaani tekstariin, jossa kerroin että tavoittelin kohteen xx tiimoilta.
Jos itse olisin kiinteistönvälittäjä niin tsekkaisin kyllä säännöllisesti myös sen roskapostikansion.
ap
Sori, mutta juurikin järkevä ihminen ei välttämättä laita poissaoloviestiä. Sitä kun on kaiken maailman stalkkereita nääs.
Mielipiteitä?